2020-04-10, 23:00
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vi får hålla på kinesernas och deras arbete med ett vaccin. Ibland undrar jag om det var kineserna som släppte ut skiten för att ta över världen......

Man kan välja mellan att bli smittad och att inte bli smittad, jävla idioter som tror annat!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vi får hålla på kinesernas och deras arbete med ett vaccin. Ibland undrar jag om det var kineserna som släppte ut skiten för att ta över världen......

Dom släppte ut det av misstag men en kines försitter aldrig en chans och den var att sprida det globalt och sen komma först ur krisen och köpa up kraschade länders företag och infrastruktur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Överallt dör gamla som inte hamnar i statistiken. Här från UK. Hundratals coronadöda i vårdboenden utanför.

https://www.theguardian.com/world/2020/apr/09/covid-19-hundreds-of-uk-care-home-deaths-not-added-to-official-toll

De ligger rätt högt i överdödlighet men verkar ha missat några fall i statistiken:

Italien: ≈16 (312)
Spanien: ≈16 (342)
England: ≈12 (132)
Frankrike ≈10 (202)
Schweiz: ≈9-10 (116)
Nederländerna: ≈8-10 (147)
Belgien: ≈8-10 (250)
Portugal: ≈4 (43)
Sverige: ≈2 (86)
Danmark: ≈2 (43)
Österrike ≈0 (35)
Norge:≈0 (21)
Finland:≈0 (9)
Estland: ≈0 (18)
Grekland: ≈0 (9)
Ungern: ≈-1 (8)
Citera
Medlem
Ja om Trumps experter räknat på worst case scenario med 2 miljoner döda då har vi som sagt långt över 100k döda.
Citera
Medlem
pelle.baumgarths avatar
Hur kommer det att det nu dör färre människor i sverige i MARS 2020 än under mars i medeltal under åren 2015-2019 ?

Är detta en medialögn som så ofta, (för att sälja nummer/skaffa vissa arbete ?)

Denna influensa verkar inte värre än tidigare influensor....?

Se länken......

https://www.expressen.se/kronikorer/anna-basen/sa-manga-dog-i-mars-jamfort-med-tidigare-ar/
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraKebabsas
Så länge min familj klarar sig så bryr jag mig faktiskt inte så mycket om hur många andra som dör. Det är tråkigt om barn dör, men så är ju inte fallet med det här viruset... resten? gäsp. Nu tror jag ju dock inte det blir så många, och upphetsad blir jag inte, isåfall skulle jag väl sitta och dra i den till överdrivna prognoser här inne som så många andra?

Hur vet du att din familj skall klara sig i denna pandemi?
Citera
2020-04-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Du skriver om luft. Irrelevant. Det är ingen diskussion vi har. Du svarar på fel saker.

Kommentera sakfrågan om du har något, annars struntar man helst i att svara.
Worst case scenario Sweden. 400k deaths.
Citera
2020-04-10, 23:01
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Varför ska ni förnekare göra er så dumma hela tiden?
Det är bara att göra som i andra länder.

Mat har man i skafferi och kyl.
Jo, jag har mat så jag klarar mig ett tag. Blir det över ett halvår ligger dock även jag risigt till. Ett halvår är inte ens i närheten av vad som skulle krävas och fortfarande upprätthålla ett fungerande samhälle
Citera
2020-04-10, 23:02
Medlem
Karmans avatar
Fullt möjligt att behandla 80+ med respirator. Gränsen en modern "ättestupa"?
https://samnytt.se/intensivvardslakare-det-stammer-inte-att-aldre-inte-klarar-respiratorvard/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Sverige kommer bli ökänt i hela världen. Det kommer att förknippas med enda landet i världen som under corona-pandemi offrade livet på sina medborgare. Ännu äckligare att man offrat livet på de svaga. För många kommer detta bli oförlåtligt.

Länder runt om i världen som har etik (och det har visat de flesta sig vara) kommer se nedvärderande på alla människor som kommer från Sverige: landet som mördar sitt eget folk.

Lätt gissat att det kommer finnas länder som förbjuder inträde för dumma svenskar, i början med ursäkten att de kan smitta då svenskar kommer komma ur smittorisken långt efter resten av världen.

Alla bimbos som ville festa på Ibiza blir tvungna att stanna hemma i Sverige och knulla med svennebananer eller svarta kriminella. Det har de iofs alltid gjort. Men de får nöja sig med svalt svensk klimat och kommer ses med fientliga och äcklade ögon av resten av världen.

Sverige kommer betala ett väldigt högt pris för denna oetiska strategi. I många år framöver.

Fullständigt meningslöst inlägg i total avsaknad av fakta och relevans.
Svenskar kommer vara lika välkomna när detta är över som innan inom turismen.
Allt annat är kvalificerat skitsnack.
Citera
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galman
Passiv dödshjälp räknas det väl ändå som. Aktiv dödshjälp kräver väl en dödsspruta eller liknande.

Man ger överdoser av morfin i livets slutskede per slentrian, patienten slutar andas och dör av det. Vad är passivt i det?
Citera
2020-04-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Det dör ju betydligt fler av corona än som redovisas så vi vet ju inte riktigt hur illa det är. Vi får se på jämförande siffror senare. Speciellt de till våren är intressanta då den vanliga influensan ska ha lämnat Sverige. Där kommer vi att se de reella talen.

Om det inte redovisas hur vet du då det? Det är troligtvis inget större mörkertal av döda, för det skulle märkas, för såvida de inte dör på gator/torg, eller ligger hemma och ruttnar, så borde de ju ändå dö hos sjukvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in