2020-04-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
WHO har fel. Trump har fel. Danmark har fel. Italien har fel. Norge har fel. Läkare och vireologer har fel. .

Nej nu hittar du på! WHO, Danmark, Trump och inte minst Italien har gjort ett lysande jobb med att stoppa smittan. Hade dessa haft "fel" som du påstår hade detta säkert varit en jättegrej. Eller vänta nu....
Citera
2020-04-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Kan vi inte bara säga att både värsta förnekare och alarmister båda har fel så slipper vi hamna i ytterligheternas polariserande diskussion?

Vi befinner oss i Sverige. Finns inte plats för oss andra här. Då har det varit länge.
Du kan t.ex bara vara nynazist eller kommunist.
Citera
2020-04-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraKebabsas
Jag är ingen "förnekare"... tycker Sverige sköter det för slappt och blir irriterad på alla mongon som trängs på uteserveringarna, men jag har inget behov av att blåsa upp det till något det inte är. Många här i tråden verkar ju uppriktigt sagt upphetsade och HOPPAS på domedag, så sorgliga är deras liv. De försöker dölja sin upphetsning med ledsna smileys, men det lyser igenom.

Tror minsann att du projicerar en hel del här. Att du känner så ska du intet lägga på andra. Ta tag i dina känslor och stå för dem du. Att du hoppas på att folk ska dö borde du skämmas för.

Män dör oftare, kanske det är de som är upphetsande?
Citera
2020-04-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Nähe? Alla politiker i Sverige genom åren har försökt tjäna billiga poäng på bekostnad av SD.

Men för helvete.

Vad fattar du inte?

Jag skriver om internationell politik mitt under en brinnande pandemi.
Lägg ner ditt gråt om SD och Riksdagsdebatter på nationell nivå.
Citera
2020-04-10, 22:53
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Inte alls omöjligt.

Vi får hålla på kinesernas och deras arbete med ett vaccin. Ibland undrar jag om det var kineserna som släppte ut skiten för att ta över världen......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Man har verkligen lyckats använda pandemin för att göra sig av med våra äldre. Nu ska de vare sig få vård eller ingå i statistiken över covid-döda. Friska smittbärare ska lita till om de känner sig sjuka, om inte är det helt OK att smitta ihjäl en massa gamla. Personal som används som biologiskt vapen kommer få PTSD av detta. Men det gör ju inget. Undersköterskor och hemtjänst utbildar man snabbt. Folk behöver inte ens kunna språket för att få jobba. Dessa personal är utbytbara.

Skönt att denna sjukdom visar hur vårt samhälle varit innan och är nu med. Innan har det varit mer dolt. Nu går man öppet ut med att gamla är värdelösa och bör dö.

Den som inte jobbar ihjäl sig och betalar en massa i skatt är värdelös. Det hade kanske varit smartare att inte gett bort alla skattepengar till vinstdrivande boenden, utan att man satsat de pengarna på en mänsklig omvårdnad. Då hade man kanske sluppit massmörda de äldre.

Men vi "måste" föryngra vår population. Eftersom svenskar inte föder tillräckligt med barn så måste vi ha invandring av unga människor. Allt som gynnar marknaden. För våra politiker vare sig de är sossar eller moderater har som enda syfte att styra skattepengarna in i kapitalismen så att de inte kommer befolkningen till godo.

Folk kan säga att det är det ena eller andra partiets fel, men alla har samma agenda och hos alla är det pengar som styr, medan man har inflation på människovärde. Vi har kvar samma människosyn som från folkhemsnazismen. Sverige är ett nazistiskt land där staten och kapitalet samarbetar och där bara perfekta människor ska finnas. Sverige är väldigt unikt på så vis.

Det är bra att Sverige inte låtsas längre. Varför ens ha någon vård alls för de äldre? Kör palliativ vård rakt över! Dvs morfinöverdos för minsta krämpa!

När ska de förresten erkänna att vi har aktiv dödshjälp i Sverige?

Passiv dödshjälp räknas det väl ändå som. Aktiv dödshjälp kräver väl en dödsspruta eller liknande.
Citera
Medlem
Överallt dör gamla som inte hamnar i statistiken. Här från UK. Hundratals coronadöda i vårdboenden utanför.

https://www.theguardian.com/world/2020/apr/09/covid-19-hundreds-of-uk-care-home-deaths-not-added-to-official-toll
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vi befinner oss i Sverige. Finns inte plats för oss andra här. Då har det varit länge.
Du kan t.ex bara vara nynazist eller kommunist.

Jag vet detta.
Men det dödar ju all meningsfull debatt.
Man debatterar enbart FÖR de redan frälsta.
Man vinner ju inte över någon tveksam med den taktiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du tror inte Trump har massor med forskare, analytiker, epidemiologer, läkare osv som ger honom råd eller matar dom honom med dynga? Hur många experter har USA som är mer kunnig än Tegnell? Hur många fler kraftfullare superdatorer kan dom ha som tuggar data och spottar ur sig prognoser?

I vårt land har vi FHM som haft fel i det mesta, stabilt.

Men Trump är ju inte särskilt intresserad av fakta så att han har experter hjälper inte USA. De får ju knappt öppna munnen på presskonferenserna om coronan.

Men svetsarna han gör tvärtom, gömmer sig i någon håla i jorden.
Citera
2020-04-10, 22:54
Medlem
Dbloodss avatar
Ska visa ett exempel nedan som visar hur mycket Sverige misslyckats, vi har jämfört mycket med vår nordiska grannar men det skiljer mycket i folkmängd och åtgärder m.m. Diskuteras om att vi är olika faser osv osv.

Jag skrev tidigare i tråden att håll koll på Portugal som ligger bredvid Spanien, ett land som är extremt hårt drabbat. Portugal har även samma antal invånare som Sverige.

Sverige:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Portugal:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/portugal/

Bara dess länkar och statistiken talar ganska mycket för sig själva, dom har legat på ca 30 döda/dag hela veckan.
Citera
2020-04-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Men för helvete.

Vad fattar du inte?

Jag skriver om internationell politik mitt under en brinnande pandemi.
Lägg ner ditt gråt om SD och Riksdagsdebatter på nationell nivå.
Vi har haft en brinnande pandemi nationellt i många år..
Citera
2020-04-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galman
Passiv dödshjälp räknas det väl ändå som. Aktiv dödshjälp kräver väl en dödsspruta eller liknande.

Nja, tycker det är rätt så aktivt om man får en spruta i stället för en respirator. Så är det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in