2020-04-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu kanske jag missförstår dig. Men de VAR väldigt nära vänner innan LW vigde dom. De umgicks ständigt och pratade om allt. Men jag kan ha missförstått, självklart. Men är det så, så är det ännu jävligare: man ligger inte med en polares make/maka. Man gör det bara inte.

De var aldrig nära väninnor på viset du beskriver. De var några tjejer i området som var gravida samtidigt, Lena och Hanna och Hannas bästa vän Therése tex. Sedan umgicks de på "föräldraträffar" under några år som barnen var små.
Citera
2020-04-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är dåligt på sånt, men från förhören med HD kan du leta dig fram här:

eta.scribblelive.com

Ja just, den länken funkar ju, tack!
Citera
2020-04-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
De var aldrig nära väninnor på viset du beskriver. De var några tjejer i området som var gravida samtidigt, Lena och Hanna och Hannas bästa vän Therése tex. Sedan umgicks de på "föräldraträffar" under några år som barnen var små.
Ok. Då har jag missförstått deras nära vänskap. Lik förbannat, de har uppenbarligen umgåtts en hel del. De har haft geo-cachingen ihop. Man ligger inte med polarens make. andra sidan: maken skall inte ligga med frugans polare. Och det är SD som är den "mest" skyldige här. Han har plikter mot sin hustru. Och troligen sa dom något som "till döden skiljer oss åt". Jag tror inte det var någon annans död som skulle skilja dom åt - det var nog inte det som dessa ord menade.
Citera
2020-04-10, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det förvånar inte mig om det är så.
Hon lät visserligen nyanserad på rösten just när hon berättade om LW:s och hennes sammanträffande med kaffe där LW delgav med detaljer om sitt hemliga intima liv med SD. Förvånansvärt alert just då. Som någon som övervunnit det värsta.
Men samtidigt beter hon sig programmerat som om hon läste facit i allt övrigt i förhör. Nästan riktigt otäckt.
Inget förvånar där.

Hanna borde bli dömd.
Hon är livrädd... Verkligen vettskrämd ifall Stefan kommer boka ett förhör med Mikael.
Då är hon torsk.
Den vetskapen skall hon leva med alla dagar i kanske 15-20 år.....
Stefan äger henne.
Citera
2020-04-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hanna borde bli dömd.
Hon är livrädd... Verkligen vettskrämd ifall Stefan kommer boka ett förhör med Mikael.
Då är hon torsk.
Den vetskapen skall hon leva med alla dagar i kanske 15-20 år.....
Stefan äger henne.
Hds brott är preskribnerad om bara några år. Sen är hon fri. Vetskapen får hon, som du skriver, leva med i alla sina dagar. Och ja, SD äger henne. Hon är så bunden. Och hon verkar inte ens vilja bli fri från honom. Jag hade gärna träffat honom för att se vilken människa han är. Är han verkligen så karismatisk och mysig som alla säger? Karljäveln ville t o m krama sin förhörsledare efter förhöret. Han är fan inte riktig klok.
Citera
2020-04-10, 22:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja hon borde lämnat SD direkt när hon fick reda på otroheten. Men LW skulle aldrig hoppat isäng med sin väninnas make.

Det är väl inte så lätt att lämna barn och hem för HD?
Vari ligger hennes fel här? (så fort hon fick reda på otroheten)
Det som får en att tro att hon är manipulerad. är att hon lägger skulden på LW.
Varför fördömer hon inte sin man?
Citera
2020-04-10, 22:35
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jo det skulle HD säga om frågan gällt hennes man. Du fultolkar i avsikt att smutskasta henne.

Uhm ... nej. Jag citerade och talade om att jag skulle ha uttryckt det annorlunda. Sluta projicera.

För övrigt undrar jag hur du kan veta hur hon skulle svarat?
Citera
2020-04-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hanna borde bli dömd.
/—/.

Citat:
Hds brott är preskribnerad om bara några år. Sen är hon fri. /—/.

Vilket/vilka brott står det så klart att hon har gjort sig skyldig till?
Att inför rätten, då hon ej hörs under ed, uppge att hon inte minns saker som hon kanske egentligen minns?
Citera
2020-04-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vilket/vilka brott står det så klart att hon har gjort sig skyldig till?
Att inför rätten, då hon ej hörs under ed, uppge att hon inte minns saker som hon kanske egentligen minns?
Fel av mig. Det brott hon EVENTUELLT begått. Dvs skyddande av brottsling. Hon är ju numera inte misstänkt längre, men det kan ju ändras under tid. Jag är övertygad om att hon vet mycket mer än hon ger sken av. Hon är hal som fan. Men jag tror inte åklagaren släppt henne, även om det påstås att misstankarna inte finns längre.
Citera
2020-04-10, 22:43
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Hds brott är preskribnerad om bara några år. Sen är hon fri. Vetskapen får hon, som du skriver, leva med i alla sina dagar. Och ja, SD äger henne. Hon är så bunden. Och hon verkar inte ens vilja bli fri från honom. Jag hade gärna träffat honom för att se vilken människa han är. Är han verkligen så karismatisk och mysig som alla säger? Karljäveln ville t o m krama sin förhörsledare efter förhöret. Han är fan inte riktig klok.

SD har en tendens att vara väldigt nära personer, ena vittnet (grannen) säger att han höll om henne en längre stund som gjorde de obehagligt för henne för att han inte släppte taget.
Citera
2020-04-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att sitta isolerad 6 mån med fulla restriktioner så skrattar du även i kyrkan om du kommer ut. Det passar sig verkligen inte men är inte ovanligt i rätten med spänningsskratt..

Det har du rätt i.
Hans perspektiv är ju inte vårt. Vi tar oss tid att följa detta och vill att något ska hända som leder till
svar på frågor och åtgärd.
Han sitter i ingenmansland utan miljö så att säga .. kanske med någon slags tidning (?)
eller med bara sina drömmar ... och kommer plötsligt in i en bil, ser omkring sig, det är nu vår på gång ... och hamnar i en stor rättssal. Där känner han igen somliga. Får ett välkommet avbrott såklart ..och måste skratta.
Jo han verkar ha lätt för att skratta också, mellan varven, jag menar i det vanliga livet.
Han tycks på något sätt ha accepterat att han sitter i häkte!?
Är han oskyldig borde han ju, som många redan skrivit, vara mer kränkt och upprörd, kräva omedelbar
upprättelse, byta advokater om de är alltför mumlande istället för att de tar strid ...osv.

Advokaterna hans verkar uppgivna på något sätt, det intryck jag fått. De kanske redan har förlorat matchen.
SD saknar engagement och låga för att bevisa sin oskuld.
För han verkar till sin karaktär inte vara "den eviga betraktaren" som det kvittar var han är någonstans.
Han brukar ju vilja deltaga överallt, tycks det.
Och nu sitter han och skrattar av lycka över att se något annat än häktescellen.
Nöjer sig med det ...?
Citera
2020-04-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har reagerat så också. Tyckte att hon i text verkade som en robot i svaren intill absurdum.
Men rösten på ljudupptagningen är (när hon berättar om LW:s påträngande redovisning av sexlivet tillsammans
med HD:s make och exmake) stadig och alert, har nyanser.
En fullt medveten människa, känns inte som en av psykmediciner drogad.

Men var har du hört denna ljudupptagning??? Vill väldigt gärna lyssna!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in