2020-04-10, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vill minnas att han sa att han skrattade när det kom "grodor" ur munnen på folk. Sen kan jag tycka att man inte mumlar "idiot" under en åklagares framställning. Eller skrattar högt och slår sig för pannan när något pratar i rättssalen.

Han ÄR socialt tondöv.

Jo jag minns också detta med att han svarade att han skrattar när folk gör bort sig, när det kommer grodor ur deras munnar.

Det var tidigare. Senare medgav han retoriskt på ett känslokallt sätt att han inte visade riktigt hur han kände där i rättssalen.
Hur han än förklarar det så är det ju verkligen inte friskt, inte i paritet med frågorna!
Citera
2020-04-10, 21:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ett exempel är hur hon i rätten (det ljudklipp vi fick idag) fick frågan om varför hon var besviken på Lena och då svarar att Lena har varit otrogen med hennes man.

Det är, för mig, ett märkligt synsätt. Hennes man har varit otrogen med Lena skulle jag säga ...
Jo det skulle HD säga om frågan gällt hennes man. Du fultolkar i avsikt att smutskasta henne.
Citera
2020-04-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Här ifrågasätts SDs skrattande - https://dropfiles.org/hsJzAo3l
… är det lättare att vara glad än ledsen här?, undrar åklagaren. "Jag avstår från att svara på frågan", säger då den leende, skrattande tilltalade.

Ja du Stefan - ger inte några positiva vibbar direkt.
Citera
2020-04-10, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Aha.. Jag är prenumerant och du/någon kan ju inte klippa o klistra in de reportagen. Men kanske du kan Pm:a mej med texten?
Skulle vara mycket intressant att läsa den. Jag har nog missat den tidigare.

Är dåligt på sånt, men från förhören med HD kan du leta dig fram här:

eta.scribblelive.com
Citera
2020-04-10, 21:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tre tokar, varav två verkar vara komplett galna.
Det är väl inte helt solklart att någon av dom har varit kära på riktigt.

Om LW hade menat allvar med förhållandet så tror jag att hon hade
krävt av SD att han skulle inleda en skilsmässa om han ville
ha en fortsättning.

Att dom hade bra och spännande sex råder det väl ingen tvekan om, samt att LW
gillade burkletandet också, så dom hade det sannolikt väl så bra när
dom va ute i busken å hade det musigt.

Sedan när HD började piggna till blev det kärvare, SD gjorde klart att han inte
tänkte lämna HD för å gifta sig med LW.
Samtidigt så kunde han inte låta bli LW och hon kunde inte låta bli SD.
Bra sex fortfarande, men känslan förövrigt är att dom inte ens skulle
klara av å koka tevatten tillsammans utan att ryka ihop.

För LWs del blir det en tävling, en slags maktkamp om att vinna över HD, hon
ska bara ha SD.

Enligt LW så "har hon lärt sig vilka knappar hon ska trycka på för att få sin
vilja igenom".
Låter inte så kärleksfullt precis, snarare en bessathet att till varje pris "vinna".

Med det så tror jag att hon undertecknade sin dödsdom, hon tryckte för hårt på
sin knappar.
Hon hotade med att avslöja att hon och SD fortfarande låg med varandra, bl.a.
för HD och för svärföräldrarna.

Å så går allt åt helvete, i stället för å krypa till korset å erkänna för
HD så får ärthjärnan träda tillbaka å lämna plats för reptilhjärnan.

Ett alternativ kan va att han verkligen erkände för HD, samt erkände
att dom inte kunde låta bli å träffas,"fast det är ju dig jag vill ha".
HD kanske svarade "det begriper du väl din dumma fan att det aldrig
kan bli något du och jag så länge den där jävla LW....."

Är han då skyldig till mord, troligen är han det, motiv har han ju definitivt haft, å
då tänker jag inte på svartsjuka.

Blir han dömd, känner tvekan där, även om det ser lovande ut så är det inte helt klart.
Det sista domaren sa va att "nu ska vi göra juridik av det här", det tolkar jag
som "jaha, nu så ska vi försöka få ordning på den här jävla soppan, å
det kommer att ta sin lilla tid", cirka en månad.

Jag tror att det blir svårare i HovR.

Lite tankar å gissningar.

Mycket av det du spekulerar runt här känns trovärdigt.
Det enda jag invänder emot är att jag tror att det fanns svartsjuka involverat också. Det baserar jag på dels ofredandeanmälan (MgL) och KN vittnesförhör bl a.

Jag tror att det inte bara var L*ena som hade svårt att avsluta utan de båda var på ett sjukt sätt insnärjda i varandra.

Ingen av dom klarade att avsluta.
Kärlek?
Nej.
Citera
2020-04-10, 21:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Han svarade något snabbt med är "ledsen" bakom sin mask. Är det för egen del eller för att hans väninna / älskarinna är mördad?
En retorisk fråga (mycket retorik här).
Undrar om han fått frågan om vem han tror har begått gärningen, under förhör?
Minns att han mumlade något sammanhangslöst svar någonstans , nämnde vagt några ...
men utan tyngd eller fakta. Minns inte om det var i förhör ... eller om någon kompis frågade.
Att sitta isolerad 6 mån med fulla restriktioner så skrattar du även i kyrkan om du kommer ut. Det passar sig verkligen inte men är inte ovanligt i rätten med spänningsskratt..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-10 kl. 21:59.
Citera
2020-04-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att sitta häktad 6 mån ågren med fulla restriktioner så skrattar du även i kyrkan om du kommer ut. Det passar sig verkligen inte men är inte ovanligt i rätten med spänningsskratt..
Jo, det är faktiskt ovanligt i rätten med "spänningsskratt" (som du kallar det). De flesta, även grovt kriminella, har respekt inför rätten och begriper hur man bör uppföra sig.. Detta är advokaterna mycket noga med att framföra till sina klienter inför en huvudförhandling. Tyvärr fattar inte SD det, utan han kör sitt eget race. Det faller inte väl ut.
Citera
2020-04-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Också funderat på detta. Ser att det nämnts nu på sistone flera gånger men har inget minne av att det stått varken i tråd eller i FUP och har följt tråden nästan från början. Kanske en trådsanning av nyare slag inplanterad i tråden nu som en del i att få LW att verka sämre? Det är mycket fulspel i tråden nu så man bör vara försiktig med en del uppgifter. Tror mer att de varit bekanta och grannar bara, inte tighta väninnor. Men kan såklart ha fel och backar direkt om det dyker upp annan bekräftad info.

De var tre grannfruar som nedkom med barn samtidigt och promenerade tillsammans med barnvagnarna och satt i lekparken tillsammans, men att just att just HD och LW var nära vänner tror jag inte.

Samtliga i LWs familj var aktiva i kyrkan och djupt engagerade. Har svårt att se att dom skulle umgås familjevis eller vara nära vänner.
Citera
2020-04-10, 22:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Här ifrågasätts SDs skrattande - https://dropfiles.org/hsJzAo3l

Tack för filen.
Huu,vilka svar...

Visst, det kan vara å att man stänger av om något hemskt har hänt.
Men de här svaren ger mig krypningar.
Citera
2020-04-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
De var tre grannfruar som nedkom med barn samtidigt och promenerade tillsammans med barnvagnarna och satt i lekparken tillsammans, men att just att just HD och LW var nära vänner tror jag inte.

Samtliga i LWs familj var aktiva i kyrkan och djupt engagerade. Har svårt att se att dom skulle umgås familjevis eller vara nära vänner.
Nu kanske jag missförstår dig. Men de VAR väldigt nära vänner innan LW vigde dom. De umgicks ständigt och pratade om allt. Men jag kan ha missförstått, självklart. Men är det så, så är det ännu jävligare: man ligger inte med en polares make/maka. Man gör det bara inte.
Citera
2020-04-10, 22:15
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att sitta isolerad 6 mån med fulla restriktioner så skrattar du även i kyrkan om du kommer ut. Det passar sig verkligen inte men är inte ovanligt i rätten med spänningsskratt..

Har du suttit isolerad?
Citera
2020-04-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det handlade om 3 personer i detta fallet.

SD👦 och HD👵 samt LW👧

SD och HD hade ingått äktenskap och hade tillika två barn inom äktenskapet.

LW var en fristående kvinna med 3 barn.

SD var otrogen genom att inleda ett förhållande med LW.

I det ögonblicket som detta stod klart för HD att hennes make hade bedragit henne med en annan kvinna, och som dessutom var en vän till henne och även hade vigt HD och SD till samhörigheten, då hamnade HD i ett dilemma,

detta betyder, att det första du skall begripa i detta fallet, är att 3 är ett ojämt tal och fungerar sålunda att en blir utstött. 2 stycken kan alltid komma överens, men inte tre.

HD:s dilemma gick ut på att hon måste välja sida SD👦➡LW👧➡HD👵

Detta betyder att någon måste straffas, antingen ställer hon sig fullständigt på LW:s sida och låter hela skulden läggas på SD, eller så ställer hon sig på SD:s sida och låter hela skulden falla på LW.

Helt uppenbart blev att hon valde sin makes sida och sålunda la över hela skulden på LW.

Detta betyder slutligen sagt att motivet finns i fösta hand hos HD.

Antingen mördade HD och SD offret LW i samförstånd, eller så begick SD handling helt på egen hand och fick på så sätt HD:s fullständiga tacksamhet för att han röjt LW ur vägen för gott.

Nu är detta vad jag personligen misstänker och länge har misstänkt och det är att HD:s och SD:s skilsmässa var ett av villospåren, varför får ni själva fudera lite grann på.

Mvh/ @JokerMannen

Fetade: Mycket tänkbart. Till och med troligast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in