2020-04-10, 17:43
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lenas förestående norgeresa och tältade med en annan man, samt att hon började känna sig starkare, samt på väg bort från SDs grepp, var den utlösande faktorn till mordet - och att även HD var på väg bort (med Sill*n?).

SD skyllde allt på Lena.

Vi är eniga. Jag kanske uttryckte mig otydligt.

Min poäng var att om man ifrågasätter varför LW stannade så länge hos SD (Lonnrot reflekterade över om hon var dövblindstum varpå jag svarade) eller varför LW skrev sådana tankar om HD (skickade eller inte) så man måste se till hela den komplexa situation hon befann sig inom. Hon var manipulerad, hon mådde dåligt på ett sätt som gjorde det svårt att bedöma risker konsekvent och ta sig bort. Men på slutet tycks hon utan tvivel varit på väg att bli starkare. Och som du säger det var den utlösande faktorn mest troligt, alternativt krav från HD (spekulation). SD liksom de i hans omgivning la all skuld de borde burit själva på LW.
Citera
2020-04-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Riktigt Picasso2. Hon nöjde sig verkligen inte med att smyga utanför huset utan smög omkring i sovrummen..
Appropå sovrum. Hon var t.o.m så ärlig och rättfram att hon berättade för HD att hon knullat i Theas sovrum.

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 75

Hur såg konflikterna mellan Ulf och Lena ut enligt dig?
Det var mycket via mail och samtal och merparten av det rörde barnen men kunde också
handla om ämnen som att Ulf ville ha tillbaka sin hemnyckel av Lena. Lena hade kvar sin
kopia av Ulfs hemnyckel och kom och gick som hon ville. Detta var olustigt för en gång stod
Lena i sovrummet när jag låg i sängen och sov. Plötsligt stod hon bara där, hon skulle hämta
en grej sa hon
. När Ulf efter detta ville ha sin nyckel blev hon helt förstörd. Jag tycker att Ulf
var lugn och adekvat och att Lena alltid grät och var förstörd. Deras tjafs var inte så
konstruktiva, jag vet att Ulf och jag pratade om att han var rädd för konflikter med Lena.
Och du tror på henne? Har UW bekräftat detta? Jag har inte läst det - men jag har inte läst alla förhören.
Citera
2020-04-10, 17:51
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Lite mer från kommande förhör.

JG - ljud 2
https://dropfiles.org/6q61npSR

HD - ljud 2
https://dropfiles.org/pmS3gX3r

Hur komiskt är det inte att HD säger att hon och SD inte pratat om SD & LW:s relation för att hon komma ihåg sina egna minnen? Den metoden verkar inte ha fungerat om man får uttrycka det milt.
Citera
2020-04-10, 17:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Lite mer från kommande förhör.

JG - ljud 2
https://dropfiles.org/6q61npSR

HD - ljud 2
https://dropfiles.org/pmS3gX3r

Stort TACK!!!

Och glad påsk!
Citera
2020-04-10, 18:12
Medlem
Isdrottningen, även kallad Golvbrunns-Hanna och Drottningen av minnesluckor största begär är att hålla obrutna sviter i sin cachestatistik.
HD-Hypotes nedan:
- Nej, nu jvlar! 17 cacher tar hon inte bort ostraffat. Hör du det SD? Nu fixar du det här! Annars blir det inget USA och reunionförsök.

Oj, han tog mig på orden. Det var ju inte riktigt meningen, eller var det kanske det?

Nu är det bråttom att bygga upp en hållbar story. SD! Visa mig alla konversationer mellan dig och Lena. Jag måste hjälpa dig att städa!
Oj, skrev hon det. Ja, hon har rätt om dig din fega kåta krake. Nu är det vi som fixar det här. Ingen ska skaka galler i vår familj! Du håller tyst, jag tar hand om pappas version och hör sen!
Citera
2020-04-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Hur komiskt är det inte att HD säger att hon och SD inte pratat om SD & LW:s relation för att hon komma ihåg sina egna minnen? Den metoden verkar inte ha fungerat om man får uttrycka det milt.
Eller när JG pratar om SD’s mordplaner på HD och barnen som om det vore aktiv dödshjälp för någon på dödsbädden...”Men det var ju jääättelängesen..” 🥴
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Att Stefan gillar sex vet vi alla eftersom han knullade bakom ryggen på Hanna i över 6 år, och nu får han möjligheten att lära sig en ny sak i sexlivet - Om dom andra fångarna blundar när Stefan pratar så kommer dom höra en flickröst och efter 10-15 år på kåken så funkar det.... Så Stefan kommer få lära sig att suga kuk
Hahaha orkar inte! Usch.. Glöm inte de kvinnliga höfterna också. Han kommer bli poppis och JG kommer bli svartis.
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Fast enligt mig passar Beta-Stefan bäst. Lena faller nog in under allemansfitta.
Hur många sexpartners var det och under hur lång tid? Påminn mig.
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-04-10 kl. 18:23.
Citera
2020-04-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte orkat ge mig i kast att läsa diskussionen om präst/prost osv i tråden, då jag minns sedan tidigare i tråden att L*ena gått en utbildning. Detta styrks av ett vittne i FUP, att hon gått på Teologiska Högskolan, se nedan.

Aktbil 150, sid 502.

Mitt svar handlade inte om LW hade sådan utbildning - vilket jag vet att hon hade, utan om ALLA pastorer hade det så som trådskrivaren gjorde gällande. Vi har olika åsikter om det, vilket är okej för min del. Kan vi sluta diskutera detta nu? Tycker detta är utrett sedan länge och OT.
Senast redigerad av piastrone 2020-04-10 kl. 18:39.
Citera
2020-04-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
För övrigt tror jag att hennes glasklara minnesbild är ett planterat minne. Människor glömmer - lägger till - ändrar sin historia - även om de talar sanning. Om en historia är för perfekt så är det en hund begraven. Att hon glömmer är antingen att hon är hårt medicinerad (vilket inte stämmer med vad som berättats i övrigt), att det är ett enkelt försvar att säga att hon inte minns - eller så har hon förträngt. I ljudfilerna lät hon dock betydligt klarare än iaf jag fått uppfattningen om henne genom förhören.
I live-rapporteringen sa en av reportrarna att "hon låter som en robot" eller något liknande. Kan hon ha repeterat inför rättegången i sitt huvud? Ja, det är klart hon gjort. Hon vet vilka frågor som är viktiga och vilka frågor som kan tänkas ta upp. Och svaren rabblar hon. Det lilla jag lyssnat på känns tillrättalagt. Men det kanske bara är jag som tycker det.
Citera
2020-04-10, 18:49
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I live-rapporteringen sa en av reportrarna att "hon låter som en robot" eller något liknande. Kan hon ha repeterat inför rättegången i sitt huvud? Ja, det är klart hon gjort. Hon vet vilka frågor som är viktiga och vilka frågor som kan tänkas ta upp. Och svaren rabblar hon. Det lilla jag lyssnat på känns tillrättalagt. Men det kanske bara är jag som tycker det.

Det låter inövat. Jag tror det är planterat av SD. Antingen manipulerat henne så att hon till slut trodde det - eller så har dom övat den historien. Det stor i det beryktade brevet som ältades lite bak att LW skrev något i stil med att SD skulle få dig att tro att du aldrig sett de där bilderna. Jag tror att om någon kan manipulera så så är det SD.
Citera
2020-04-10, 18:59
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Reggade hon sig inte efter det där?

Kontot på Flashback registrerades 2018-mm-dd.

---

Del av förhör med D*vidsson, H*nna-Sofie; 2019-09-06 10:23 diarienr: 5000-K574218-18:

FL2: Eh... du har ju pratat lite om flashback tidigare... är du aktiv där och har läst och...

MT: Nej jag skulle inte påstå att jag är aktiv... jag har varit inne och jag har skrivit... eh... men... definitivt inte aktiv.

FL2: Mm.

MT: Jag var aktiv och försöka få dom och lägga ner tråden...

FL2: Hur gjorde du då då? Varför ska dom lägga ner?

MT: Ja jag skrev till dom som är moderator. Jag tyckte det var jättejobbigt när barnen... eh... när det kom liksom att det blev sociala... inte social... jo socialen... eh... när det anmäldes dit och att det liksom blev påverkan för dom det tyckte jag var jättejobbigt och då gjorde jag ett försök till att...

MT: Eh... lägga ner...

FL2: Har du skrivit mer än att kontakta nån för och försöka få tråden nedlagd?

MT: Eh... ja för jag har fått det återberättat igen, jag hade... jag vet att jag gjorde ett inlägg som blev raderat... eh... och sen har jag eh... fått igen... jag hade faktiskt glömt bort vad jag skrivit... eh och jag vet fortfarande inte riktigt vad det är jag skriv... jag har gjort några få inlägg ja... eh...

FL2: Genom nån användare?

MT: Mm.

FL2: Vad har du kallat dig då då?

MT: Eh... <borttaget m.h.t. 1.06>.

FL2: <borttaget m.h.t. 1.06>... och det är du som skriver då som <borttaget m.h.t. 1.06>?

MT: Mm.

FL2: Minns du vad du skrev?

MT: Jag vet eh... vad jag skrev som... eh... det inlägget som blev raderat.och som gjorde att jag blev avstängd... eh... det var efter att Stefan hade blivit nedslagen eh... när vi var på ett event... nedslagen... nerplockad ska jag säga mer...

MT: Det är mer korrekt beskrivning...

FL2: Och vad skrev du då?

MT: Ah jag... jag vet inte jag men jag... antydde till en av... dom som skriver på flashback att det var han för det... ah... har jag fått... i kanske tredjehandsuppgifter inte vet jag att det är han personen...
Citera
2020-04-10, 19:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man slås av att SD:s försök att med mordet hindra att ”ngt kom ut”, istället kom på skam. Nu kommer ingen nånsin vara okunnig om nåt. Grattis där.

Så kan man ju verkligen säga.
Plus att en peson fick sätta livet till helt i onödan.

Man kan ju säga med rätt att det hade funnits väldigt enkla lösningar på det hela.

Istället för att mörda hade ju bara lagt upp korten på bordet, sågat relationen med L*ena helt och hållet.
Finns ju inga proportioner på att lösa problemet på det här sättet.

Hade inte L*ena släppt taget, finns ju alltid motåtgärder, som att polisanmäla.

Herregud, hur många otrohetsaffärer har det inte funnits på jorden, där den gifta partern inte vill att det ska komma fram till frun/mannen, men älskaren/älskarinnan inte accepterar att vara den andra? Kanske också blivit lovad något mer, att det ska bli skilsmässa, bara det blir ett bra tillfälle...

De flesta löser inte problemet med mord för det.
Citera
2020-04-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så kan man ju verkligen säga.
Plus att en peson fick sätta livet till helt i onödan.

Man kan ju säga med rätt att det hade funnits väldigt enkla lösningar på det hela.

Istället för att mörda hade ju bara lagt upp korten på bordet, sågat relationen med L*ena helt och hållet.
Finns ju inga proportioner på att lösa problemet på det här sättet.

Hade inte L*ena släppt taget, finns ju alltid motåtgärder, som att polisanmäla.

Herregud, hur många otrohetsaffärer har det inte funnits på jorden, där den gifta partern inte vill att det ska komma fram till frun/mannen, men älskaren/älskarinnan inte accepterar att vara den andra? Kanske också blivit lovad något mer, att det ska bli skilsmässa, bara det blir ett bra tillfälle...

De flesta löser inte problemet med mord för det.

Tja, han försökte lösa det genom att planera mord på Hanna och sina egna barn. Sen hotade han LW och HENNES barn. Sen dödade han LW. Det verkar som om det är hans lösning på problem. Tur han suttit inne nu ett drygt halvår - annars hade kanske Hjärsta blivit av med fler medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in