2020-04-10, 17:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det är en väl etablerad ”terapeutisk” metod att skriva ur sig det man känner i ett brev man INTE skickar för att få ur sig det på ett icke skadligt sätt.
Om det stannat vid det och inte det oräkneligt många ggr hon praktiserade den tveksamma metoden att leva ut på HD vad hon kände..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-10 kl. 17:26.
Citera
2020-04-10, 17:22
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har inte läst hennes förhör. Jag såg
bara att någon skrev att hon slutade
svara med motiveringen att hon blev
avbruten och att de upprepade samma
frågor.

Citat:
Hur kommer det sig att du som varit så engagerad i fallet och haft så bestämda åsikter om inblandade i fallet inte läst HD:s förhör?

Jag ställer frågan igen efter som du verkar ha missat att svara. Varför har du inte läst nåt av HD:s förhör?
Citera
2020-04-10, 17:25
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis!
Och om nu SD och HD nu känt sig så besvärade av Lena. Varför agerade de då som de gjorde? Eller icke agerade. Det är vad jag undrar.
# SD kunde ha sagt ifrån, avstått från att upprätthålla kontakten med Lena, men han gjorde tvärtom. Han ville fortsätta både ha kakan och äta den. Han tyckte det var helt ok att ha både fru och barn plus en älskarinna.

# Han kunde ha anmält Lena för trakasserier, men det gjorde han inte. Antagligen pga ovanstående. När hon till slut började glida ifrån honom så mördade han henne.

Därför helt otroligt att en älskare med familj ens kan vara svartsjuk på att älskarinnan äntligen började må bättre och skulle till Norge och tälta med en annan man!

Så då mördade han henne!

Det tyder på totalt vridet kontrollbehov och sjukiigt äganderättsbegär hos SD.

Usch och fyfan.

Vila i frid Lena.
Förtår du inte att du framstår som fånig du då går i taket för hans vridna kontrollbehov och sjukliga äganderättsbegär när Lena mördades för sin abnorma svartsjuka som slukade hela hennes tillvaro.
Kan hålla med om att SD också hade såna sidor men Lena var en obestridd mästare i kontroll ändå ner i könshåren på Hanna.
Citera
2020-04-10, 17:26
Medlem
notknapparens avatar
Vad tror n om det här (nedan) Ska det handla om 14 maj-18?
Vad skulle det annars handla om för datum?

I så fall är det ju deras alibi, kan man väl förmoda?

Aktbilaga 145, sid 380:

"Övervakningskamera i U*lfs bostad
Uppgift
Datum Tid
2018-12-17 10:13
Mottaget datum Tid
Undertecknad har tittat på stillbilder från övervakningskamera som täcker in hallen i U*lf
W*esströms bostad på B*etesvägen 13 i Örebro. Kameran är placerad så att man ser rörelse i
hallen, mot köket. Således syns personer som kommer eller går via ytterdörren, även om
själva ytterdörren inte är synlig i bild.
Av de bilder som skickats till polisen syns följande personer i bild;
N*oa - sista bilden 22.14 (FE2201805142214220 l .jpg)
U*lf - sista bilden 22.04 (FE2201805142204570 l .jpg)
E*ster - sista bilden 23.33 (FE2201805142333280 l .jpg)
E*ster är uppe och hämtar något omkring kl 00.26-00.30 (FE22018051500301901.jpg).
Bilden bifogas inte då E*ster inte är påklädd, men återfinns i sidomaterialet.
I övrigt syns inte på bilderna att någon lämnar eller anländer till huset via entren/hallen under
natten.
På morgonen syns först U*lf kl 05.51, N*oa 05.59 och E*ster 06.07. Samtliga lämnar huset kl
06.08.
"

Aktbilaga 145, sid 174
Det kan ju stämma med tiden som UW ringer samtalet till 112 : 15/05/2018 06:45:35
Citera
2020-04-10, 17:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
I mina ögon är HD hal som en ål och tyst som en mus.
Obegriplig och ogreppbar.

JG är mer öppen. Hans uppträdande i rätten och hans försvar för SD berättar om en av SD bedragen man, med nerverna utanpå kroppen. Hans delaktighet i hela soppan är att han stöttade fel person = SD istf sin gamla vän Lena, som var ensam och mådde jättedåligt. Samt att han har tigit om det han vet kring mordet och fiskat i grumliga vatten på fb.

Men mer än så tror jag inte han är involverad, men det räcker med att han har svikit ett mordoffer och hennes barn genom att mer eller mindre öppet ha stöttat en slemmig typ som nu är på gång att dömas för mord..

Det är en sak att vara skyldig som involverad i mordet. Det tror jag inte att JG är. Det han är skyldig till handlar om en annan sorts moral

Det är en annan sak att bete sig ryggradslöst och sedan inte kunna stå för hur man betett sig. Hur man låtit sig bedras och utnyttjas. Och ändå fortsätter att blunda, och dåras. Och då istället , av skam och skuld, slår hejvilt kring sig och lastar andra för sådant man inte ens kan erkänna för sig själv.

Att man valde fel sida.
Ett felaktigt val som man envist stått fast vid och som har fått digra konsekvenser både personligt och socialt. Man svek en vän som verkligen behövde en.
Och det bör han ta till sig och sluta ljuga för sig själv, och dessutom sluta lasta andra för sina egna handlingar.

https://forumbilder.com/i/r50L

Citera
2020-04-10, 17:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
VET vi det. jag har letat igenom hela fupen flera gånge för att hitta var LW eventuellt nämner detta, men jag hittar bara HDs ord på att det har hänt. Och eftersom uppgiften om blod vid samlag inte stämmer så kanske inte resten heller stämmer?

LW skriver och berättar ju till allt och alla om det mesta, men just det här samtalet till HD hittar åtminstone inte jag några andra belägg för än HDs.
Eftersom HD uppenbarligen ljuger om blodigt sex mellan SD och LW så är det ganska sannolikt att hon också ljuger om allt annat hon berättar om LW.
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det är HD:s uppgift i förhör. En av ytterst få detaljer hon kommer ihåg. Enligt HD ska de även ätit smörgås och druckit te.
Alltså fikat samtidigt som LW berättade om hur fantastiskt sex hon haft med HD:s make och hur mycket SD älskade LW jämfört med HD. Och HD satt väl där då och smaskade i sig macka och sippade te medans hon fick höra detta.. Enligt HD då alltså..Drottningen av kognitiv dysfunktion.
Det låter inte helt rimligt att sitta och dricka te och äta smörgås samtidigt som älskarinnan berättar om blodigt sex med hennes make.
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Inte ens reportrarna på NA tycker hon verkar trovärdig.

” Frågan är vad som är svårast att tro på. Att exfrun skulle gilla att städa golvbrunnar så mycket att hon gjorde det frivilligt hemma hos sin före detta man. Eller att kvinnan som hennes man vänsterprasslar med söker upp henne för att berätta om helt märkliga och udda detaljer i deras sexliv.

För mig är det iallafall två väldigt otroliga saker.”
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Som jag förstår det så ville SD ge HD aktiv dödshjälp för att HD var sjuk. Vad var hon sjuk av? Kanske någon påläst som vet mer?

Antingen förlossningsdepression (även kallat post partum psykos) eller utmattningsdepression.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förtår du inte att du framstår som fånig du då går i taket för hans vridna kontrollbehov och sjukliga äganderättsbegär när Lena mördades för sin abnorma svartsjuka som slukade hela hennes tillvaro.
Kan hålla med om att SD också hade såna sidor men Lena var en obestridd mästare i kontroll ändå ner i könshåren på Hanna.
Du fortsätter med dina målande bilder som är integritetskränkande. Räcker det inte med det som beskrivs i fupen? Ända ner i könshåren?

Lena var inte den som smög omkring i trädgårdar och fotade både inne i folks hus utan dessutom skickade dessa foton som hot. Lena var inte ensam om att få SDs smygfotade bilder skickade till sig. Han var inte nån nattens riddare. Han var en stalker och han visade det också. Han ville ha totalkontroll på vad folk gjorde i hans grannskap.
Citera
2020-04-10, 17:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag har för mig att Stefan frågade henne om hon erkänt till HD och att Lena svarade att hon hade gjort det och att han också borde göra det.
Det har funnits många trådsanningar om att LW sökt upp HD för att berätta om sin relation med SD.

Kom det inte slutligen fram att HD hade ställt SD mot väggen och han förnekade relationen.
Då gick HD till LW som bekräftade att hon hade en relation med SD.

Den information LW gav till HD om hennes och SD:s relation kom inte fram genom att LW sökte upp HD för att berätta, utan för att hon inte ville ljuga när hon fick en direkt fråga från HD.
Te och mackor var det nog inte tal om.
Citera
2020-04-10, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Njae, inte direkt sett till vittnesmålen i FUP. Men jag skulle nog inte kalla det för det i hennes fall utan mer beroende på både långvarig given situation och egen historik vad det verkar.

Det kan ju spekuleras att hon kämpade med saker som hon nog behövt professionell hjälp med för att få rätsida på. För långvarig effekt och inte bara tillfällig klarsynthet. Och sådant, om det stämmer, kan ju ha en tendens att skapa både illusioner, höga tankar och låga tankar kring en redan väldigt förvirrad och farlig situation. Mycket talar väl för att LW inte såg klart och konsekvent, samt inte hade förmågan att göra en adekvat riskbedömning i det tillstånd som hon var.

Så resultatet är måhända detsamma, men orsakerna för henne och SD tycks olika.

Lenas förestående norgeresa och tältade med en annan man, samt att hon började känna sig starkare, samt på väg bort från SDs grepp, var den utlösande faktorn till mordet - och att även HD var på väg bort (med Sill*n?).

SD skyllde allt på Lena.
Citera
2020-04-10, 17:41
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har funnits många trådsanningar om att LW sökt upp HD för att berätta om sin relation med SD.

Kom det inte slutligen fram att HD hade ställt SD mot väggen och han förnekade relationen.
Då gick HD till LW som bekräftade att hon hade en relation med SD.

Den information LW gav till HD om hennes och SD:s relation kom inte fram genom att LW sökte upp HD för att berätta, utan för att hon inte ville ljuga när hon fick en direkt fråga från HD.
Te och mackor var det nog inte tal om.

Nej, där har nog HD broderat lite väl mycket.

Det du citerade från mig ska alltså hänt precis efter att HD konfronterade LW.
Citera
2020-04-10, 17:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du fortsätter med dina målande bilder som är integritetskränkande. Räcker det inte med det som beskrivs i fupen? Ända ner i könshåren?

Lena var inte den som smög omkring i trädgårdar och fotade både inne i folks hus utan dessutom skickade dessa foton som hot. Lena var inte ensam om att få SDs smygfotade bilder skickade till sig. Han var inte nån nattens riddare. Han var en stalker och han visade det också. Han ville ha totalkontroll på vad folk gjorde i hans grannskap.

Riktigt Picasso2. Hon nöjde sig verkligen inte med att smyga utanför huset utan smög omkring i sovrummen..
Appropå sovrum. Hon var t.o.m så ärlig och rättfram att hon berättade för HD att hon knullat i Theas sovrum.

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 75

Hur såg konflikterna mellan Ulf och Lena ut enligt dig?
Det var mycket via mail och samtal och merparten av det rörde barnen men kunde också
handla om ämnen som att Ulf ville ha tillbaka sin hemnyckel av Lena. Lena hade kvar sin
kopia av Ulfs hemnyckel och kom och gick som hon ville. Detta var olustigt för en gång stod
Lena i sovrummet när jag låg i sängen och sov. Plötsligt stod hon bara där, hon skulle hämta
en grej sa hon
. När Ulf efter detta ville ha sin nyckel blev hon helt förstörd. Jag tycker att Ulf
var lugn och adekvat och att Lena alltid grät och var förstörd. Deras tjafs var inte så
konstruktiva, jag vet att Ulf och jag pratade om att han var rädd för konflikter med Lena.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-10 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in