2020-04-10, 16:57
Medlem
Flaskbackares avatar
Så elak som LW var mot HD så var det nog bara en slump att det är LW som blev mördad. Hade det varit vice versa så hade HD varit död idag.
Det brevet som LW skrev till HD har inget med att varna eller vara schysst att göra, utan läser man det med lite öppet sinne så ser man att hon ville att HD lämnar SD och låter LW ha henne ifred.

Allt jidder i tråden om att LW faktiskt försökte lämna SD osv är fullständigt skitsnack, ingenting talar för detta. Tvärtom ville hon fortsätta med SD bara att hon ville ha honom för sig själv.

Finns det någon i tråden som tror att LW hade försökt sätta SD för mordet om det var HD som hade blivit mördad?
Citera
2020-04-10, 16:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Njae, inte direkt sett till vittnesmålen i FUP. Men jag skulle nog inte kalla det för det i hennes fall utan mer beroende på både långvarig given situation och egen historik vad det verkar.

Det kan ju spekuleras att hon kämpade med saker som hon nog behövt professionell hjälp med för att få rätsida på. För långvarig effekt och inte bara tillfällig klarsynthet. Och sådant, om det stämmer, kan ju ha en tendens att skapa både illusioner, höga tankar och låga tankar kring en redan väldigt förvirrad och farlig situation. Mycket talar väl för att LW inte såg klart och konsekvent, samt inte hade förmågan att göra en adekvat riskbedömning i det tillstånd som hon var.

Så resultatet är måhända detsamma, men orsakerna för henne och SD tycks olika.

Att saker kan ha varit mer diffusa än klara kan jag utan vidare acceptera. Inte sällan är det nog mer så än något annat. Perspektiv kommer och går eller utvecklas först efter hand. Likväl är det på ett plan konstigt att hon hängde efter SD så länge. På ett annat plan kanske mer följdriktigt då. I alla händelser divergerade till sist deras summering av saken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Minst sagt välformulerat.

Angående Hanna Davidsson så hoppas jag innerligt att polisen fortsatt synar henne.
Har hon återgått till jobb och "normala" rutiner?

Hon verkar ju tydligen ha fortsatt stöd av sin GC-kärna.

Kan upplysningsvis säga att det tisslas rätt mkt bland Jellys kollegor.
Det är inte många pluspoäng han inkasserat i den omgivningen. Det sker förstås bakom hans rygg.
En ganska taskig strategi, men å andra sidan är det ju inget främmande för Jelly själv.

What comes around, goes around. Som man bäddar får man ligga. Ett annat ordspråk är: Det ska till vett för att skämmas.
Hoppas du kan hålla oss uppdaterade fortsättningsvis om arbetsklimatet för JG.
Uppträdandet i förhör (radering av telefon) och ohörsamhet (när han slänger på luren i örat flera gånger på den som ringer å domarens anmodan för att få dit JG tidigare i rätten) samt hans uppträde i rätten (när domaren får tillrättavisa JG ang. hans uppförande) ger vid handen att han inte förtjänar någon vidare respekt från sin omgivning, som medmänniska eller kollega.
Det är inte så att vi flår björnen innan den är skjuten; vi vet att ovanstående har hänt.
Man kan inte både äta kakan och ha den kvar!
Själv hade jag hoppats att syndaren skulle vaknat i sista stund (rättegången) men så blev det inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Att spara ett dokument i sin egen molnarea eller lokalt på datorn. Förstår kanske inte din fråga rätt?

Ovan gör jag hela tiden, varje dag.

Nej du missförstod, jag svarade någon angående om LW skickat ett mail till HD eller inte.
Man har kommit fram till att det på tidsangivelsen står "Sparat" men inte "Skickat" och inte "Mottaget"

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna:
Tidsangivelserna talar för tiderna mailutkastet har sparats. Alltså för brevet till HD som man inte har sett i Skickat eller i Inkorg hos tänkt mottagare.
2020-04-10, 17:02
Medlem
Rastades avatar
Som jag förstår det så ville SD ge HD aktiv dödshjälp för att HD var sjuk. Vad var hon sjuk av? Kanske någon påläst som vet mer?
Senast redigerad av Rastade 2020-04-10 kl. 17:12.
Citera
2020-04-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Instämmer. Tror inte ord av vad hon säger.

Jag har inte uppfattat henne som svag, under dessa snart två år.

Av hennes loggar och selfies, och sedermera polisförhören, så har jag sett bilden en envis, egensinnig och lätt trotsig person. Passiv-aggressiv.

Vilket stämmer väl överens med vad jag hör på inspelningen.

Inte ens reportrarna på NA tycker hon verkar trovärdig.

” Frågan är vad som är svårast att tro på. Att exfrun skulle gilla att städa golvbrunnar så mycket att hon gjorde det frivilligt hemma hos sin före detta man. Eller att kvinnan som hennes man vänsterprasslar med söker upp henne för att berätta om helt märkliga och udda detaljer i deras sexliv.

För mig är det iallafall två väldigt otroliga saker.”

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-det-ar-exfruns-dag-i-ratten-och-svart-att-veta-vad-man-ska-tro

Såna här saker, samt JG:s bufflande, borde in i @honan6 sammanfattning, tycker jag! Kan du åta dig uppgiften att höra med honan6 ifall hon vill ha med ett avsnitt som handlar om rättegången, i sin i övrigt fantastiska sammanfattning?
Citera
2020-04-10, 17:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det kan också ha varit så att hon suttit en kväll och tyckt synd om sig själv - bestämt sig för att skicka ett mail till HD. Skrivit det. Läst det om och om igen och funderat på vad hon ska ha med och inte ska ha med. Funderat på om hon vågar skicka det. Konsekvenserna av det. Och bestämt sig för att sova på saken och sparat det i utkast - och sedan glömt bort det? Jag har ibland gjort så när det är något jobbigt jag ska skriva. Sedan kan det ha fallit i glömska?

Förövrigt förstår jag att det är med i FUP. Känns som motivet ligger nånstans där. Att det har med HD att göra. Det brevet hade omintetgjort SD återförening med HD. Så då måste hon försvinna.

Jo jo. Åtal kan överlåta åt den åtalade att svara för sig. Även om offret därmed framstår i mindre än bästa möjliga dager. Det vinner ju offret ändå på. Det speglar ju då den förvirring hon befann sig i. Då ska ju ens nästa hjälpa en, inte slå ihjäl en.
Citera
2020-04-10, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Reggade hon sig inte efter det där?
Så kan det ju vara. Men tror du inte hon läst utan att vara reggad? Fast det är ju inget vi kanske kan veta något om. Men jag tror hon följde tråden eftersom JG pratade mycket om det. Själv hade jag omedelbart kikat in i tråden om en vän pratat om den och själv varit föremål för snacket här inne.
Citera
2020-04-10, 17:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Rundgång. Du argumenterar lika logiskt som SD. Och du vägrar ta in vad jag ursprungligen protesterade emot...Trist med en sådan nivå på argumenten. Men du har rätt i att det har blivit OT så jag lämnar nu.

Jag har inte orkat ge mig i kast att läsa diskussionen om präst/prost osv i tråden, då jag minns sedan tidigare i tråden att L*ena gått en utbildning. Detta styrks av ett vittne i FUP, att hon gått på Teologiska Högskolan, se nedan.

Aktbil 150, sid 502.

Citera
2020-04-10, 17:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lite kuriosa:
Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-08-30 11 :21 diarienr: 5000-K574218-18

De pratar om JG:

...
FL I: Jag läser inte Flashback nämligen så jag vet inte vad som står

MT: Det gör inte jag heller, det gör inte jag heller

FL 1: Men, men vad är det som han är orolig för?

MT: Folk skriver det, att dom ska ... nej, jag vet, jag vet inte vad som skrivs på Flashback, så ska jag säga utan det, det jag har fått förmedlat, eem ... är att han känner en oro att dom ska göra nånting över torpet.

Nähä? HD läser inte Flashback. Märkligt med tanke på att hon själv skrivit härinne.

Hahaha ja hon ljuger - i vanlig ordning! ”Drottningen av minnesluckor” (tack för den Beh.ass)

Förstår inte att folk tycker synd om henne och köper hennes story rakt av. Och då pratar vi om hennes lögnaktiga och ryggradslösa beteende efter mordet.

Man har de förljugna förhören (”blodbadet på Betevägen”) + den selektiva (som infinner sig så fort man berör just mordet) minnesförlusten + den gigantiska motviljan att svara på frågor (”det tänker jag inte svara på, det tänker jag inte kommentera, det vill jag inte svara på”) + hennes överlyckliga geologgar efter mordet - ...och ändå köper man hennes offerkofta strl XXL!

Det här är en kvinna som vet vad hon vill. Smart. Inte mjuk, inte kuvad. Hon ljuger i polisförhör och ljuger rättens ledamöter rakt upp i ansiktet.

Som jag sa - inte ens NA tyckte hennes vittnesmål var särdeles trovärdigt.

GolvbrunnsHanna som tycker så mycket om att städa golvbrunnar, så de blir riktigt rena. MEN inte hemma hos dig själv dock.
MEN hemma hos exet, som är misstänkt för mordet på den hatade rivalen, bara några veckor efter de 17 blodiga slagen bakom bullerplanket.

Hanna, om du läser här - både du själv och vi vet att du ljuger. Du både läser och har skrivit på Flashback, det har du själv medgivit i annat förhör.
Citera
2020-04-10, 17:10
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så kan det ju vara. Men tror du inte hon läst utan att vara reggad? Fast det är ju inget vi kanske kan veta något om. Men jag tror hon följde tråden eftersom JG pratade mycket om det. Själv hade jag omedelbart kikat in i tråden om en vän pratat om den och själv varit föremål för snacket här inne.

Jo, men jag tror att hon dittills bara hade läst. Och trodde det inte fanns några spår efter henne.
Citera
2020-04-10, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jaha. Och.??
Tenor-Stefan hade ändå ingen rätt att döda Lena. Spelar ingen roll hur taskig hon var mot Hanna. Spelar ingen roll alls.
Pip-Steffe gjorde ett val när ha fortsatte knulla med Lena. Han kunde enkelt ha lämnat henne, men hans aktiva val att inte avsluta förhållandet gjorde att även Hanna blev drabbad. Det är helt och hållet Stefans val som har lett fram till hela denna historien.
Jag är så nyfiken på varför du tycker så illa om Lena. Din personliga vendetta mot henne lyser klart.
Undra vad hon har, eller inte har gjort mot dig.

Men dina "smutskasta Lena" inlägg funkar inte. Dom är totalt meningslösa.
Det är liksom lite försent nu.

Precis!
Och om nu SD och HD nu känt sig så besvärade av Lena. Varför agerade de då som de gjorde? Eller icke agerade. Det är vad jag undrar.
# SD kunde ha sagt ifrån, avstått från att upprätthålla kontakten med Lena, men han gjorde tvärtom. Han ville fortsätta både ha kakan och äta den. Han tyckte det var helt ok att ha både fru och barn plus en älskarinna.

# Han kunde ha anmält Lena för trakasserier, men det gjorde han inte. Antagligen pga ovanstående. När hon till slut började glida ifrån honom så mördade han henne.

Därför helt otroligt att en älskare med familj ens kan vara svartsjuk på att älskarinnan äntligen började må bättre och skulle till Norge och tälta med en annan man!

Så då mördade han henne!

Det tyder på totalt vridet kontrollbehov och sjukiigt äganderättsbegär hos SD.

Usch och fyfan.

Vila i frid Lena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in