2020-04-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja vad är spara?
Men inte skickat och inte mottaget.

Att spara ett dokument i sin egen molnarea eller lokalt på datorn. Förstår kanske inte din fråga rätt?

Ovan gör jag hela tiden, varje dag.
Citera
2020-04-10, 16:19
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ok. Ett steg närmare. Ja, har det inte skickats så kan man inte dra så långtgående slutsatser som jag gjorde. Möjli få en aning om hur det står till i LW:s huvud, helst jämfört med annat hon skriver till andra vid samma tid. Men att inte ha skickat det kan ju vara ett sundhetstecken. Hon kan ha skrivit av sig inför det personliga mötet också, eller beslutat för ett sånt på brevets bekostnad. Det var nog alldeles utmärkt. Så långt.

Det är en väl etablerad ”terapeutisk” metod att skriva ur sig det man känner i ett brev man INTE skickar för att få ur sig det på ett icke skadligt sätt.
Senast redigerad av Zissela 2020-04-10 kl. 17:00. Anledning: Autocorrect
Citera
2020-04-10, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Att spara ett dokument i sin egen molnarea eller lokalt på datorn. Förstår kanske inte din fråga rätt?

Ovan gör jag hela tiden, varje dag.
Om jag sparar på datorn (lokalt) så syns alltid enbart sista datumet jag var inne på dokumentet. Att hämta upp och läsa utkast i mailen gör jag aldrig. Men det är ju jag. Det är lite konstigt att alla dessa likadana dokument som man plockat fram från Lenas media har olika tider. Jag begriper det bara inte.
Citera
2020-04-10, 16:22
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
VET vi det. jag har letat igenom hela fupen flera gånge för att hitta var LW eventuellt nämner detta, men jag hittar bara HDs ord på att det har hänt. Och eftersom uppgiften om blod vid samlag inte stämmer så kanske inte resten heller stämmer?

LW skriver och berättar ju till allt och alla om det mesta, men just det här samtalet till HD hittar åtminstone inte jag några andra belägg för än HDs.

Jag har för mig att Stefan frågade henne om hon erkänt till HD och att Lena svarade att hon hade gjort det och att han också borde göra det.
Citera
2020-04-10, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag sparar på datorn (lokalt) så syns alltid enbart sista datumet jag var inne på dokumentet. Att hämta upp och läsa utkast i mailen gör jag aldrig. Men det är ju jag. Det är lite konstigt att alla dessa likadana dokument som man plockat fram från Lenas media har olika tider. Jag begriper det bara inte.

OffT: Jag kan inte svara på det. Men har man Office365 finns det en redigeringshistorik, med möjlighet att återskapa tidigare version.

Men låt oss inte diskutera olika redigeringsprogram och få en varningsstämpel i pannan 😬
Citera
2020-04-10, 16:29
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Att SD är socialt tondöv är knappast överraskande. Att LW då måste vara socialt dövstumblind är lite mer av en överraskning. Läs nu mitt inlägg igen.

Njae, inte direkt sett till vittnesmålen i FUP. Men jag skulle nog inte kalla det för det i hennes fall utan mer beroende på både långvarig given situation och egen historik vad det verkar.

Det kan ju spekuleras att hon kämpade med saker som hon nog behövt professionell hjälp med för att få rätsida på. För långvarig effekt och inte bara tillfällig klarsynthet. Och sådant, om det stämmer, kan ju ha en tendens att skapa både illusioner, höga tankar och låga tankar kring en redan väldigt förvirrad och farlig situation. Mycket talar väl för att LW inte såg klart och konsekvent, samt inte hade förmågan att göra en adekvat riskbedömning i det tillstånd som hon var.

Så resultatet är måhända detsamma, men orsakerna för henne och SD tycks olika.
Citera
2020-04-10, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Men om man SD anser sig oskyldig så borde han hålla sig till sanningen med sina *vänner* svårare än så är det inte tycker jag.

Kan inte alls på något vis förstå hur du resonerar: vad menar du att SD då borde ha gjort?
Inför sina vänner erkänna mordet på LW, trots att han samtidigt bestämt hävdar sin oskuld?

Han förstår att han är avlyssnad och hintar i samtal med vänner om det; det är ju att hålla sig till sanningen. Han var ju avlyssnad.

Faktum är väl ändå trots allt detta att avlyssningen inte alls gav något substantiellt bevismässigt mot SD?
Och att då krysta till det och hävda att det klart tyder på att han är skyldig det är nog att göra det lite svårare än vad som är logiskt sunt.
Citera
2020-04-10, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Rätt kul i ljudupptagningen att hon tvärsäkert påstår sig minnas det hela, då man ju gör det med så specifika detaljer. Sen får hon frågan vad LW tänkte och kände om blodsituationen men då sätter den berömda minnesförlusten igång igen och hon minns inte ens när hon konfronteras med sina förhörsuppgifter i frågan 😅

https://delafil.se/21fa6262ec6a01c7/Hanna.mp4

Phhaaahahaha...Ja vem har sagt att Långfredagen måste vara full av plåga när vi har den här ljudfilen!!
Citera
2020-04-10, 16:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Håller med om att det är svagt att varken åkl eller försv gått till botten med det. Jag är ändå tveksam till chaufförens minne, dag tid o plats.

Chaufförens minne är kompletterat med ett samtal till 112.
Aktbil 151, sid 107-

Citera
2020-04-10, 16:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det är en väl etablerad ”terapeutisk” metod att skriva ut sig det man känner i ett krav man INTE skickar för att få ur sig det på ett icke skadligt sätt.

Ja. Man kan då hålla till i word så att man inte slinter och trycker på sänd. Men folk är olika. Alla har inte ett ordbehandlingsprogram.
Citera
2020-04-10, 16:52
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ja. Man kan då hålla till i word så att man inte slinter och trycker på sänd. Men folk är olika. Alla har inte ett ordbehandlingsprogram.

Det kan också ha varit så att hon suttit en kväll och tyckt synd om sig själv - bestämt sig för att skicka ett mail till HD. Skrivit det. Läst det om och om igen och funderat på vad hon ska ha med och inte ska ha med. Funderat på om hon vågar skicka det. Konsekvenserna av det. Och bestämt sig för att sova på saken och sparat det i utkast - och sedan glömt bort det? Jag har ibland gjort så när det är något jobbigt jag ska skriva. Sedan kan det ha fallit i glömska?

Förövrigt förstår jag att det är med i FUP. Känns som motivet ligger nånstans där. Att det har med HD att göra. Det brevet hade omintetgjort SD återförening med HD. Så då måste hon försvinna.
Citera
2020-04-10, 16:55
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lite kuriosa:
Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-08-30 11 :21 diarienr: 5000-K574218-18

De pratar om JG:

...
FL I: Jag läser inte Flashback nämligen så jag vet inte vad som står

MT: Det gör inte jag heller, det gör inte jag heller

FL 1: Men, men vad är det som han är orolig för?

MT: Folk skriver det, att dom ska ... nej, jag vet, jag vet inte vad som skrivs på Flashback, så ska jag säga utan det, det jag har fått förmedlat, eem ... är att han känner en oro att dom ska göra nånting över torpet.

Nähä? HD läser inte Flashback. Märkligt med tanke på att hon själv skrivit härinne.

Reggade hon sig inte efter det där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in