Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Ah ... Jag börjar också säga "Eeh .." och "Ah ..".
Tack för inlägget.
När vänner sviker, en efter en .. Först SD:s stora svek. Sedan fler vänner som svikit genom att ondgöra sig över JG på Flashback under nicknames. När man gentemot dessa varit en osviklig vän och vän (vet inte hur JG:s relationer med andra än SD såg ut) och bara får svek tillbaka.
Då får man naturligtvis yttra sig, man får även yttra sig i "massmail", om det var massor av vänner som svikit.
Varför skulle JG behöva gå i personliga svaromål egentligen då de som svikit själva vet om hur det svikit.
Praktiskt med samma text till dem det gäller (förmodar inte en massa utan ett lägre antal).
Om JG:s uttalande om LW i ett tidigt skede, att hon förtjänar misshandel, så är det naturligtvis oförsvarligt.
Han kan ha uttryckt sig i affekt i stundens hetta, då ha tyckte att LW förstört 2 liv, SD:S och HD:s.
Om han upprepat sådana uttalanden vid fler tillfällen och trissat upp sig själv och SD är det ju allvarligt.
Detta må vara en bedömningsfråga.
Har rätten ställt frågor kring detta?
JG kan ha uttalat sig så och får sedan svårt att ställa sig på avstånd till SD därför.
Hans uttalande att "så gör man inte mot en vän, så gör man inte mot mig och Lena" (nu vid eftertanke) och jag tror han använt ordet "manipulativ"om SD - är något han inte måste säga.
Ömsesidiga hållhakar mellan SD och JG kan inte vara så allvarliga eftersom JG svängt i sin värdering,
mitt i rättssalen.
JG befinner sig i ett etiskt dilemma, den saken är klar.
Hur menar du att JGs vänner svikit? Genom att inte hålla tyst om olika händelser och beteenden mellan de inblandade?
Jag tycker det är JG som svikit, inte bara genom att skydda en mördare utan genom att vända Lena ryggen och vara med att mobba henne.
Hade JG tagit LW i försvar, hjälpt till att reda ut situationen och se till att hon och SD bröt sin destruktiva relation helt, ja då hade det aldrig skett något mord.
LW hade levt och hennes barn hade haft sin mamma hos sig.
Nej såhär går det när det ska ljugas, döljas och förtigas.
JG har mycket på sitt samvete, sannerligen.
I solen förvandlas trollen till sten. Sanningen borde hade fått komma fram och liksom solen efter regnet torka upp och göra rent.