2020-04-10, 12:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktb 168 s 2880- från 6/4 2017

Aktbilaga 168 är uppdelad i del A-E.
Messengerkommunikationerna är indelade mellan L*ena och en uppräkning av olika personer.

Jag blir inte klok på denna del, där man inte kan se att hon kommunicerar med någon. Det finns inte något nämn kopplat till bilagan, utan benämns enbart med L*ena.

Har hon bara sparat dess och inte skickat dom.

Liknande finns i Aktbil 166 del C, vilka jag kan uppfatta som sparade brev till HD, men som aldrig har skickats.

Vet du om dessa är sådan kommunikation som återfunnits i Hannas IT-protokoll och att de verkligen ÄR skickade?
Citera
2020-04-10, 12:49
Medlem
Citat:
Om det var skickat eller inte vet jag inte, formuleringen om deras sexakter verkar vara att såra/kränka HD på alla vis. Att ha empati verkar inte ha varit LW:s starkaste sid.

Hon har ju bombat.
AB, 168 sid 2880.

6april 2017.
10.13
10.36
10.47
12.45
12.56
13.01
Allt på samma tema, tycker det tyder på att det är skickat.
Citera
2020-04-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Mycket att besvara här ..

"Underlig tolkning måste jag säga"?

Självaste rätten har ju påstått i pläderingen att SD var svartsjuk.Har du diagnos i hand och vet att han är fullblodspsykopat?
Att jag skrev "eventuell svartsjuka" beror ju på att jag tar upp rättens bedömning som vet mer än jag. Jag tror de avsåg bl.a. hans smygande i LW:S trädgård, t ex då hon hade besök av någon eller några män. Du får skriva och rätta rätten!

När gick han runt till vänner och försökte beskylla dem för LW:s trauma? På vad sätt försvarade han SD då menar du? Citat? Har inget minne just av detta.

Jag skrev ur JG:s synvinkel. LW var den som skrev mest, provocerade, ställde villkor för SD för hur han skulle göra, tänka och känna, antog utmaningar, lät sig manipuleras-i och med detta svårast att avsluta relationen. SD manipulerade men hade mer sitt på det torra ifråga om exhustru, stadiga vänner och var mer kortfattad, ville göra slut sista tiden.
Rätten är ju också inne på det . att han ville ha bort henne för att han valt HD.

Smög med ficklampa ..
När jag är ute och rastar hunden på natten kan det hända att en o annan granne frågar varför det ska ske på natten! För då är det lugnast!
JG har förklarat på ganska bra sätt varför han gick dit på natten med just ficklampa och hur han gick fel
och fick gå tillbaka, inte hittade det han behövde med en gång. Han var där för att hämta saker (eller det kanske var dagtid då han hämtade en cementblandare) eller framför allt för att passa på att låna saker som SD inte behövde då i sin frånvaro.

Vad jag mest har missat är att han kartlagt Flashback-användare. Det tar jag gärna del av.
Har ändå läst en hel del. Jag uppfattar det som att han var störtförbannad med grund i att han
trodde SD var orättvist beskylld. Därav hans beteende; överdrifter.

Och avståndstagande ... Det gjorde han när SD nu sitter häktad. Beskriv gärna vad du menar med "klent avståndstagande", hur då klent.
Blandar du ihop då - och nutid?

Till sist så förstår jag av ditt skrivande att du tolkar mitt inlägg som svartmålning av LW(?), men
då går du ett steg för långt.
Det är väl kända fakta att hon hade det svårt, befann sig i trauma, var desperat, inte kunde frigöra sig
förrän mot slutet då det var för sent.
Man kan väl inte anklaga någon (JG) för att ta den enas parti i en tvist, det står var och en fritt att välja
sina närmaste vänner. Han har själv förklarat att han kände SD först och mest.
Han upplevde att LW inte ville respektera HD och deras försök att återknyta för fortsatt liv tillsammans.
Det hade SD uttryckt för JG och det ville JG stötta.
Tror inte det handlade om normal svartsjuka utan framförallt bristen på kontroll. Han älskade ju varken Lena eller Hanna i verklig mening, utan bara vad han kunde få ut av dem.

Jag känner mig oerhört trygg i min egna slutsats att han är psykopat. Har jag fel så whatever. Han är på spektrat åtminstone, det lär vi vara överens om.

Ser att du har fått svar om vad han sa till vännerna.

Angående ficklampan förstår jag inte vad du surrar om.

Jag har verkligen ingen som helst anledning att tro att JG är en hyvens kille som vill göra rätt för sig. Tvärtom så talar hans handlingar emot det. Och där skiljer vi väl oss åt till något mer blir bevisat antar jag. Jag står fast vid mitt påstående om hans avståndstagande och orkar inte förklara det mer pedagogiskt.
Citera
2020-04-10, 12:54
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar, inte lätt att vet vem du menar, din spydighet tilltalar mig inte.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Nähä det menar du inte?

Hanna Davidsson

Medhåller.
Tråkigt och sorgligt med genomgående spydighet.
Haha men alltså.. Hur är det möjligt att inte förstå att jag syftar på Hanna, när brevet var riktat till Hanna? Kom igen nu, säger sig självt.
Citera
2020-04-10, 12:55
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Flikar du in eller flickar du in?
Borde det inte framgå direkt om det hamnat i slasken? Är inte det fupens själva grundval och praktiska definition? Att inte slask o oslask ligger huller om buller?

Är det långfredaspasset som inte tycker det spelar nån roll eller nån slags anpassning efter förväntad dumhet hos mottagarna?

Ursäkta att min dator lever sitt eget liv, självklart menade jag FLIKA IN

Vad menar du med oslask aldrig hör det uttrycket!

Har du källa på att slasken ligger huller om buller?
Citera
2020-04-10, 12:56
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hon har ju bombat.
AB, 168 sid 2880.

6april 2017.
10.13
10.36
10.47
12.45
12.56
13.01
Allt på samma tema, tycker det tyder på att det är skickat.

Låter troligt, du har säkert rätt.
Citera
2020-04-10, 12:59
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ni menar att HD:s och JG:s ageranden mycket går ut på att rättfärdiga ett mord, kan man tolka det så?
Och det de inte kan försöka rättfärdiga, minns de inget om. Måste de det, för att de varit- i alla fall verbalt - delaktiga, genom att understödja SD i hans tänkande, yttrande .. och ...HANDLING?

Största frågan blir ju hur och på vad sätt HD och JG kan var delaktiga till mordet på LW?

Jag tycker du sammanfattar det ganska bra ovan. Och det är ju inte bara en sak som pekar på att de medvetet döljer fakta och annan relevant information. Det är många.

Detta uppförande i förhör och sen i rätten har jag knappast sett från de flesta våldsamma yrkeskriminella i Skåne, när jag varit på rättegångar och lyssnat.

Jag kan inte sett att man uppför sig så om man inte varit delaktig i gärningen (på ett eller annat sätt), eller om man inte medvetet hjälpt till att dölja i efterhand eller förstöra bevis (Golvbrunns-Hanna och Raderar-Jerry).

Jag utgår från att Polisen och åklagaren fortsätter att granska och utreda. De har nog fått en och annan infallsvinkel under rättegången med. Och då de självklart fortsätter att utreda SD (inför HR, bland annat), så blir ju de inblandade löpande granskade automatiskt, men förhoppningsvis även aktivt.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Men vi vet att LW suttit i nån soffa och berättat liknande ingående för HD ansikte mot ansikte. Det kanske gick bättre...

VET vi det. jag har letat igenom hela fupen flera gånge för att hitta var LW eventuellt nämner detta, men jag hittar bara HDs ord på att det har hänt. Och eftersom uppgiften om blod vid samlag inte stämmer så kanske inte resten heller stämmer?

LW skriver och berättar ju till allt och alla om det mesta, men just det här samtalet till HD hittar åtminstone inte jag några andra belägg för än HDs.
Citera
2020-04-10, 13:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
På sid 4 ab 149, berättar Hanna: ...eftersom Lena själv berättade att han hade försökt å lämna henne .. eh .. å det berättade hon utan att liksom sa nå för hon berättade detaljrikt om deras relation .. eh .. hon ville träffa mig å hon ville komma till mig o hon ville berätta det å när jag sa nej att jag inte ville efter vi hade träffats nån gång så skrev hon ju grejer till mig istället.

Kan det vara det "brevet" Hanna menade?

Kanske. Tydligen svårt att avgöra.
Ändå har det tjatats i tråden om att LW o HD träffats. Men de inläggen kanske försvinner bort sen. Bleknar lite.

Slutsatsen blir att de där texterna förlorar sitt intresse förstås. Det går inte avgöra något alls utifrån dem. Möjligen nån allmän indikation på sinnestillstånd. Och helst i nära kontext med annat hon skrev. Så det är väl egentligen endast för utredarna, möjligen nån inkopplad psykolog, och för framtidens tyckare. Typ.

Det är lite värdelöst f.ö. och som att kika i vemsomhelsts telefon eller dator eller dagbok över axeln. Vid något givet tillfälle.

Det här fallet har nog inte så mycket mer att ge.
Citera
2020-04-10, 13:04
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ah ... Jag börjar också säga "Eeh .." och "Ah ..".
Tack för inlägget.
När vänner sviker, en efter en .. Först SD:s stora svek. Sedan fler vänner som svikit genom att ondgöra sig över JG på Flashback under nicknames. När man gentemot dessa varit en osviklig vän och vän (vet inte hur JG:s relationer med andra än SD såg ut) och bara får svek tillbaka.
Då får man naturligtvis yttra sig, man får även yttra sig i "massmail", om det var massor av vänner som svikit.
Varför skulle JG behöva gå i personliga svaromål egentligen då de som svikit själva vet om hur det svikit.
Praktiskt med samma text till dem det gäller (förmodar inte en massa utan ett lägre antal).

Om JG:s uttalande om LW i ett tidigt skede, att hon förtjänar misshandel, så är det naturligtvis oförsvarligt.
Han kan ha uttryckt sig i affekt i stundens hetta, då ha tyckte att LW förstört 2 liv, SD:S och HD:s.
Om han upprepat sådana uttalanden vid fler tillfällen och trissat upp sig själv och SD är det ju allvarligt.
Detta må vara en bedömningsfråga.
Har rätten ställt frågor kring detta?
JG kan ha uttalat sig så och får sedan svårt att ställa sig på avstånd till SD därför.
Hans uttalande att "så gör man inte mot en vän, så gör man inte mot mig och Lena" (nu vid eftertanke) och jag tror han använt ordet "manipulativ"om SD - är något han inte måste säga.
Ömsesidiga hållhakar mellan SD och JG kan inte vara så allvarliga eftersom JG svängt i sin värdering,
mitt i rättssalen.

JG befinner sig i ett etiskt dilemma, den saken är klar.

Hur menar du att JGs vänner svikit? Genom att inte hålla tyst om olika händelser och beteenden mellan de inblandade?

Jag tycker det är JG som svikit, inte bara genom att skydda en mördare utan genom att vända Lena ryggen och vara med att mobba henne.
Hade JG tagit LW i försvar, hjälpt till att reda ut situationen och se till att hon och SD bröt sin destruktiva relation helt, ja då hade det aldrig skett något mord.
LW hade levt och hennes barn hade haft sin mamma hos sig.

Nej såhär går det när det ska ljugas, döljas och förtigas.
JG har mycket på sitt samvete, sannerligen.

I solen förvandlas trollen till sten. Sanningen borde hade fått komma fram och liksom solen efter regnet torka upp och göra rent.
Citera
2020-04-10, 13:07
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aktbilaga 168 är uppdelad i del A-E.
Messengerkommunikationerna är indelade mellan L*ena och en uppräkning av olika personer.

Jag blir inte klok på denna del, där man inte kan se att hon kommunicerar med någon. Det finns inte något nämn kopplat till bilagan, utan benämns enbart med L*ena.

Har hon bara sparat dess och inte skickat dom.

Liknande finns i Aktbil 166 del C, vilka jag kan uppfatta som sparade brev till HD, men som aldrig har skickats.

Vet du om dessa är sådan kommunikation som återfunnits i Hannas IT-protokoll och att de verkligen ÄR skickade?

Som jag skrev tidigare, jag vet inte om detta *brev* skickats till HD, jag har inte hunnit läsa allt i FUP.

Det jag postade tidigare var aktb 168 sen finns det som du skriver uppdelat i flera sidor.
Citera
2020-04-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ah ... Jag börjar också säga "Eeh .." och "Ah ..".
Tack för inlägget.
När vänner sviker, en efter en .. Först SD:s stora svek. Sedan fler vänner som svikit genom att ondgöra sig över JG på Flashback under nicknames. När man gentemot dessa varit en osviklig vän och vän (vet inte hur JG:s relationer med andra än SD såg ut) och bara får svek tillbaka.
Då får man naturligtvis yttra sig, man får även yttra sig i "massmail", om det var massor av vänner som svikit.
Varför skulle JG behöva gå i personliga svaromål egentligen då de som svikit själva vet om hur det svikit.
Praktiskt med samma text till dem det gäller (förmodar inte en massa utan ett lägre antal).

Om JG:s uttalande om LW i ett tidigt skede, att hon förtjänar misshandel, så är det naturligtvis oförsvarligt.
Han kan ha uttryckt sig i affekt i stundens hetta, då ha tyckte att LW förstört 2 liv, SD:S och HD:s.
Om han upprepat sådana uttalanden vid fler tillfällen och trissat upp sig själv och SD är det ju allvarligt.
Detta må vara en bedömningsfråga.
Har rätten ställt frågor kring detta?
JG kan ha uttalat sig så och får sedan svårt att ställa sig på avstånd till SD därför.
Hans uttalande att "så gör man inte mot en vän, så gör man inte mot mig och Lena" (nu vid eftertanke) och jag tror han använt ordet "manipulativ"om SD - är något han inte måste säga.
Ömsesidiga hållhakar mellan SD och JG kan inte vara så allvarliga eftersom JG svängt i sin värdering,
mitt i rättssalen.

JG befinner sig i ett etiskt dilemma, den saken är klar.

När jag läser dina hypoteser om hur JellyGray kan ha tänkt när han var så dumdristig, så tänker jag att han kommer behöva dig som biträde när det osar till med förhör igen.

Jag glömmer inte JGs och HDs mobilraderanden och ovilja att svara på direkta frågor.

Med tanke på hur man i FUP kan se skärmbilder där JG faktiskt villigt tar på sig uppdrag att identifiera trådisar åt SD, så har jag väldigt svårt att ömka för den kappvändarmannen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in