2020-04-10, 14:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Tack!

Hon låter inte alls som jag föreställt mig i tonen. Hon låter ju närmast snipig och stundtals nästan triumfatorisk.

Hennes utläggning av vad ”man minns” är rätt märklig i ljuset av vad hon inte minns.

Instämmer. Tror inte ord av vad hon säger.

Jag har inte uppfattat henne som svag, under dessa snart två år.

Av hennes loggar och selfies, och sedermera polisförhören, så har jag sett bilden en envis, egensinnig och lätt trotsig person. Passiv-aggressiv.

Vilket stämmer väl överens med vad jag hör på inspelningen.

Inte ens reportrarna på NA tycker hon verkar trovärdig.

” Frågan är vad som är svårast att tro på. Att exfrun skulle gilla att städa golvbrunnar så mycket att hon gjorde det frivilligt hemma hos sin före detta man. Eller att kvinnan som hennes man vänsterprasslar med söker upp henne för att berätta om helt märkliga och udda detaljer i deras sexliv.

För mig är det iallafall två väldigt otroliga saker.”

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-det-ar-exfruns-dag-i-ratten-och-svart-att-veta-vad-man-ska-tro
Citera
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Man kan ju föreställa sig dock, att HD var duperad, svag och uppgiven ..redan då.
Lär inte ha kvicknat till av denna sopa?

Mådde hon psykiskt dåligt innan allt hände så törs jag inte tänka på hur hon mår idag.
Citera
Medlem
Citat:
Men hur menar du nu?
Yttrade JG "Tittut" den 19 maj -18?

Nej min gode @Moschata

Nu blev det nog en liten fnurra i tråden så att säga.

Vad jag menade var att du skall ha lagt märke till vad som hände under Lördagen den 19 Maj året 2018 då JG skrev en liten text gällande L*na Wesstr*m.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-10, 14:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En sak till om breven.
Tycker inte att det är troligt att hon skulle upprepa samma sak sex gånger
på cirka tre timmar utan att skicka dom.

Å tidsangivelsen är väl just det som anger att dom är skickade, tror jag

Man får be en journalist reda ut saken kanske. Annars får man förlika sig med att inte veta om LW var lite mer eller lite mindre tosig, och vad hon exakt var ute i för ärende och hur svår mänsklig sits hon upplevde att hon befann sig i. Man kan inte riktigt begära att den som farit illa ska bete sig som en konfirmand. Det ligger i sakens natur. Men sen ska då saker helst inte slå tillbaka på henne själv heller... Och då menar jag inte att bli ihjälslagen...
Citera
2020-04-10, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Tidsangivelserna talar för tiderna mailutkastet har sparats. Alltså för brevet till HD som man inte har sett i Skickat eller i Inkorg hos tänkt mottagare.

Verkar inte som skickat.
Hon skrev kanske bara av sig och av någon anledning lät bli att skicka, sedan blev det inte av ..?
Har läst en dialog med LW och en kompis, där LW skiver att hon skrivit mängder av "kom ihåg" -
rapporter att ta fram vid behov men att hon senare inte orkade se dem och raderade det mesta.
Kan ju varit så.
Men idag har ju HD kunnat läsa.
Citera
2020-04-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nej min gode @Moschata

Nu blev det nog en liten fnurra i tråden så att säga.

Vad jag menade var att du skall ha lagt märke till vad som hände under Lördagen den 19 Maj året 2018 då JG skrev en liten text gällande L*na Wesstr*m.

Mvh/ @JokerMannen

OK. Har du citat?
Intressant.
Citera
2020-04-10, 14:28
Medlem
Citat:
Verkar inte som skickat.
Hon skrev kanske bara av sig och av någon anledning lät bli att skicka, sedan blev det inte av ..?
Har läst en dialog med LW och en kompis, där LW skiver att hon skrivit mängder av "kom ihåg" -
rapporter att ta fram vid behov men att hon senare inte orkade se dem och raderade det mesta.
Kan ju varit så.
Men idag har ju HD kunnat läsa.
Varför säger då HD i förhör att LW "skickat grejer" till henne, då HD inte ville träffa LW för att prata om situationen?
Citera
2020-04-10, 14:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för att du delade med dig av källan.

Det är en väldigt komplicerad bild av vad som händer mellan de tre personerna. Jag tvivlar inte på att det blev som en maktkamp mellan HD och LW.

Att det ens blir som en sådan kamp beror förstås på att den person som kunde ha "klippt" helt, inte gör det, utan fortsätter ända in i det sista att träffa L*ena. Då för sex, men blandat med hot, RT och känslomässiga maktmedel istället för att avsluta.

Att L*ena ens har en kjol med SDs sperma på är ju ett bevis på det. För hon kan knappast ha låtit bli att tvätta kjolen sedan 2017, efter avslöjandet och blockningen.

Och att L*ena tror att det kan finnas hopp, det är något som SD håller brinnande för att han vill fortsätta att "använda" L*ena, men utan att HD får veta det. Det är det hot som SD lever med från L*enas sida.

Kanske skickade l*ena något brev till HD. Kanske var hon inte snäll. Så kan det också vara.
Men med detta vet vi inte hur det var ännu, om ingen hittar något i HDs IT-del.

Man slås av att SD:s försök att med mordet hindra att ”ngt kom ut”, istället kom på skam. Nu kommer ingen nånsin vara okunnig om nåt. Grattis där.
Citera
2020-04-10, 14:34
Medlem
Citat:
OK. Har du citat?
Intressant.

Var vänlig be @T34Panzer ... @Fröken_Sverige ... @Honan6 eller @OzzieTheOwl angående vad JG skrev Lördagen den 19 Maj året 2018, jag hinner tyvärr inte leta fram den uppgiften just nu.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Att få se JG åtalad kan vi nog glömma, Att ljuga för polisen och att radera sin telefon är så vitt jag vet inget lagbrott. Men den moraliska domen blir nog tung att bära.

Nej, tror inte heller det är ett lagbrott, bara dålig stil och dålig uppfattning av polis- och rättsväsen
samt i avsaknad av förståelse i hur allvarlig hela historien är.
Två år av tigande, gömmande och "heh" och "ah..", kostar mycket pengar för staten.
Citera
2020-04-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför säger då HD i förhör att LW "skickat grejer" till henne, då HD inte ville träffa LW för att prata om situationen?

Jag har läst flertalet hotfulla mail Hanna fått från Lena...
Citera
2020-04-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

LW har väl skickat meddelanden förr till HD i så fall?
De kände ju varandra.
Om enda markering är att mailet är sparat men inte skickat eller mottaget hos mottagaren
kan det inte vara skickat.
Stod så nyss i tråden (cirka två inlägg bakåt angående denna detalj).
Kan leta fram det om behövs, men tar en liten stund.

Tillägg:
Här, Picasso2:

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna:
Tidsangivelserna talar för tiderna mailutkastet har sparats. Alltså för brevet till HD som man inte har sett i Skickat eller i Inkorg hos tänkt mottagare.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-10 kl. 14:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in