2020-04-10, 13:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Om det var skickat eller inte vet jag inte, formuleringen om deras sexakter verkar vara att såra/kränka HD på alla vis. Att ha empati verkar inte ha varit LW:s starkaste sid.
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Syftet med brevet kan ju vara att själv liksom bearbeta. Vad jag förstår hittades det i hennes dator så det är svårt att veta huruvida det skickats.
Det var väl LW:s sätt att skriva av sig men troligen utan att ens skicka brevet.
På samma sätt skrev Malin av sig i en hatblogg fullt av elakheter mot till och med barn bara för att UW hade kastat ut henne.
Skillnaden mellan dem är att Malin tyckte det var en bra idé att publicera sin hatblogg på hela nätet medan LW inte gjorde det.
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
🤪 Att det var skrivet till HD förstod jag.... Men var det skickat?
Det vet vi inte säkert, men troligen inte.
Citera
2020-04-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men är du säker på att det inte var heteroporr?
Kan ju varit vad som helst personligt som skulle tänkas se barnsligt ut av utomstående.
Man har sin jargong med kompisar emellanåt?

Behöver inte betyda att där fanns något av vikt för rättegången.
Om det varit så hemligt borde han raderat innan, kan man tycka.
Inte kommit på det just då.

Om det va viktigt eller bara pinsamt, det kommer vi sannolikt aldrig att få veta.

Det mest anmärkningsvärda är att han över huvudtaget fick chansen
att radera.
Varför plockade dom inte av honom mobilen direkt när han kom
in på huset.
Tröga sega poliser.
Citera
2020-04-10, 13:48
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det är HD:s uppgift i förhör. En av ytterst få detaljer hon kommer ihåg. Enligt HD ska de även ätit smörgås och druckit te.
Alltså fikat samtidigt som LW berättade om hur fantastiskt sex hon haft med HD:s make och hur mycket SD älskade LW jämfört med HD. Och HD satt väl där då och smaskade i sig macka och sippade te medans hon fick höra detta.. Enligt HD då alltså..Drottningen av kognitiv dysfunktion.

Hade inte allt varit så hemskt så hade just detta som HD här påstår kunnat vara en skruvad scen från Yrrol eller Reuter & Skoog. Typ. Helt galet. Då hade man ju skrattat åt en sådan absurd manusidé men nu... det är bara mycket märkligt.
Citera
2020-04-10, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
7 apr 2017 20:54
AB 168 facebook messenger del D sid 2673-3411 (pdf sid 208)
Lena Wesström
Förstår detta verkligen Inte kommer uppfattas som positivt. Vill ändå berätta, trots att jag förstår det
kommer slå tillbaka på mig, stenhårt, kanske med misshandel. Märker du litar på honom nu. Som
jag gjort. Och nu blir jag kastad på dynghögen som en använd trasa, utnyttjad så länge han hade
tråkigt hemma.
Innan du ger honom ditt liv igen måste du veta att han sviker dig även nu. Kanske ett ännu större
svek, eftersom han nu låtsas vara helt ärlig. Han har aldrig slutat ha kontakt med mig. Ljuger och
bedrar fortfarande. Chattar i smyg, hela tiden. Pratar i telefon. Träffas. Cyklat tillsammans några
gånger, mötte Putte härom dagen. Några kvällspromenader. Hållit i handen, pussats. När du ringde
häromkvällen var vi vid Greta Adrians väg. Jag gick bredvid när han sa att han var själv och frågade
om han skulle springa hem till dig. Det var den kvällen du kom tillbaka till er säng. Föreslagit mig att
registrera nytt, fejkat endomondokonto så vi kan vara endovänner i alla fall.
Berättar vad ni pratar om, vad ni gör, hur du mår. Att du först skulle köpa ny säng och måla om
sovrummet. Att du sedan nöjt dig med madrass och nu sover där igen. Att du är så ofattbart positiv.
Du skjuter det onda åt sidan, väljer att bortse och tro på honom nu, framåt. Eftersom allt verkar bli
bra nu. Siktar på att ta det som är kvar av Sverigemystarna, för att det är kul, men också som
upprättelse för dig. Men han är densamma som innan. Har inte svarat så sanningsenligt som han
ger sken av när du frågat saker.

Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen,
fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.

Han säger han verkligen ville vara med mig, att han var så nära att lämna dig. Stannade av lojalitet.
Antagligen också av bekvämlighet. Och för att slippa skämmas. Men att han nu, när du blivit
friskare, vill vara med dig, att han älskar dig. Vad är det för kärlek? Som gör så här mot dig? Nu
kommer han såklart straffa mig hårt och stänga av kontakten. Kanske utfärda nya hot. Kanske ge
film till Mats som han spelade in i smyg när han tog mig bakifrån. Den finns nånstans hemma hos
er. Säga till dig att jag tvingat honom, att allt är mitt fel. Hur skulle jag kunna tvinga honom? Nånsin?
Han äger makten och kontrollen! Finns säkert med att ge mig nån tröst på slutet, att inte stänga av
så plötsligt. Men han ljuger för dig, visar att ord om ärlighet Inte väger nånting. Han blir säkert trogen
nu ett tag. Bygger allt han kan på er relation. Men när bö�ar han ljuga och bedra igen? Med nån ny.
Eller kanske gammal. Han kanske har bedragit även mig under tiden.
Han är extremt manipulativ, taktisk. Har alltid en utväg i bakhuvudet, tar reda på fakta han vill ha, får
folk att samarbeta. Får folk att känna det han lägger på dem. Hissar när han vill stärka, då knyter
han dem till sig. Bryter ned när han vill härska. Försöker tala om för mig att jag är manipulativ och
destruktiv, att jag VILL vara offer, att jag skulle njuta av det. Han bryter ned tills man nästan tror han
har rätt. Han gör det också med dig, fast mera förfinat. Har inte gått lika hårt fram med dig, för han
vet ju han har dig, att du aldrig skulle gå. Du har inte bjudit så hårt motstånd att han tagit i dig med
fysiskt våld i dig (antar jag), du har fogat dig i 21 år (han skickade bilder och video när han
onanerade på er 20-årsresa). När du krävde förra sommaren att han skulle bryta med mig, annars
skulle du gå, då var han envis. Psykade dig med frånvaro av närhet, kramade mig extra varmt inför
dig, sa att han "måste fundera om han vill leva med en som hotar gå". Han visste han skulle vinna,
det gör han jämt. Inte varje småsak, men det viktigaste. Till slut var du så nedbruten att du backade
från ditt krav. Och han vann. Slapp lova dig, kunde fortsätta som innan.
Hans hot mot mig är total exkommunicering och att visa utåt (så jag ser) hur bra ni har det. Han har
sagt vad hans version till polisen ska vara. Håller verkligen inte. Att jag skulle snubblat på väg ur
bilen. Och att jag skulle gjort mig illa på handbromsen. Som om rättsväsendet vore dumma i huvet.
Allt hörs på ljudupptagningen. Bilderna matchar inte hans berättelse. Vet, han kanske aldrig kommer
dömas, det är långt ned på straffskalan och det finns sannolikt inga vittnen. Och svenska
rättsväsendet ger starkt skydd till misstänkta, allt måste vara extremt välbevisat, annars går man fri.
Men han kan aldrig komma undan att det är uppenbart han GJORT det. Finns sannolikt även en
glimt på Forex övervakningskamera från ett annat tillfälle. Den gången var extremt lindrig. Bara en
markering, en påminnelse om att han kan och vill göra mig fysiskt illa om jag inte lyder.
Att han upprepat ger sig på mig och demonstrerar sitt fysiska övertag och att han är beredd att
använda det om det behövs, uttrycker grova dödshot mot mig och barnen ... Det säger allt om hur
ruttet han förstår han betett sig, att det till varje pris inte får komma ut. Det handlar inte om sex, det
är minst sagt sekundärt. Det handlar om sveket, om hur han lämnat ut dig, hur han konsekvent och
utstuderat ljugit dig rakt i ansiktet och gått raka vägen från din sängkant hem till mig. Är han
verkligen värd ditt nya förtroende?
Nu ser det ut som om han följer minsta vink från dig. Unfriendar, blockar och utestänger mig.
Erkänner saker, så han ska verka trovärdig. Men så fort det stabiliserar sig - och det verkar gå fort -
då kontrollerar han dig igen. Fattar du att han sa att du är så svag, att han tänkte intala dig att du
inbillat dig om bilderna? Han utnyttjar dina svaga punkter! Det är så han gör, fintar och lurar. Googla
"makt och kontroll" och du får signalement på Stefan. Alla träffar på den sökningen handlar om
misshandel och psykopater. Ledsen Hanna, vi älskar någon som aldrig kommer vara trogen. Han kanske aldrig har älskat nån av oss, bara använt oss för att få ett snyggt skal och rolig förströelse. Det är så sorgligt.

Läste på annat ställe Lena försökte tillvinga sig en kram av HD.
Ryser över så sjuk hon var usch,, mysigt hon vrider om kniven i HD med att dom knullat i Theas rum. Vilken jävla pastor Fa fan!
Ni som inte förstått Lenas problem. Visa mod att ta er genom texten. Gärna 2 ggr så ondskan sjunker in..
Och ni grunnar på varför hon blev mördad?

Vilken otrolig, ofattbar och samtidigt välskriven läsning! Ett drama.
LW har talets gåva när det gäller ...
Tänker också, att SD är inte den enda man som kan konsten att manipulera så det svider.
Lär finnas fler manliga än kvinnliga sådana.

Om LW, jo hon skriver att SD saknar empati och sådant, trakasserar med ord ..men det gör hon själv här, mot HD.
LW har rätt i sak, men frågan är om HD måste veta allt hon redan anat och vet.
Ingen vidare omtanke om HD som hon ville krama också - att servera allt detta när LW känner
för det, men då HD kanske inte är mottaglig.
Citera
2020-04-10, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det va viktigt eller bara pinsamt, det kommer vi sannolikt aldrig att få veta.

Det mest anmärkningsvärda är att han över huvudtaget fick chansen
att radera.
Varför plockade dom inte av honom mobilen direkt när han kom
in på huset.

Tröga sega poliser.
Ja, det kan man fråga sig. Har jag undrat också. Mycket märkligt att han fick steppa ut med mobilen och försvinna utom synhåll. Å andra sidan, vem tror att ett vittne skall börja radera saker inne på en toalett i polishuset - om man nu inte är misstänkt förstås. Och misstänkt var han ju inte.
Citera
2020-04-10, 13:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så blir det nog

Fast vi kan konstatera att LW inte va den snällaste
av människor.

Svårt att slutgiltigt uttala sig om kanske, utan expertens förhållningssätt. Men det som kommer till synes här antyder en destruktion av civila värden för sin ”självkänslas” och sitt eget uppfattat bästas skull. Säkert lätt att falla i den gropen för många som är ansatta. Logiskt är det ju det svar på tal som SD ”bett om”, civilt o moraliskt sett. Men vägrat acceptera verkligheten av, eller ta konsekvenserna av. Så han fullföljer, och slår ihjäl för att hon gör just det som dödshoten skulle förhindra.

Men mer kanske kommer fram, som tyder på nåt annat.

Men annars ett klassiskt älskarinnedrama bland burkletarföreningen i lilla Hjärsta. Tänka sig...

Det kanske går att skapa lite hype i geocachingkretsar kring det här? Kanske finns pengar o ostfrallor med gurkskiva i det?
Citera
2020-04-10, 13:56
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vilken otrolig, ofattbar och samtidigt välskriven läsning! Ett drama.
LW har talets gåva när det gäller ...
Tänker också, att SD är inte den enda man som kan konsten att manipulera så det svider.
Lär finnas fler manliga än kvinnliga sådana.

Om LW, jo hon skriver att SD saknar empati och sådant, trakasserar med ord ..men det gör hon själv här, mot HD.
LW har rätt i sak, men frågan är om HD måste veta allt hon redan anat och vet.
Ingen vidare omtanke om HD som hon ville krama också - att servera allt detta när LW känner
för det, men då HD kanske inte är mottaglig.

Tyvärr så måste vissa personer matas med snöspade innan dom förstår hur det faktiskt är.
Citera
2020-04-10, 13:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag får för mig att de nu helt enkelt lagt ner och fortsätter med de andra fall som de har på bordet. Rättegången är över - allt är utrett. De kan inte göra mer nu. Att något nytt framkommer inför ev HR-förhandling tvivlar jag på. De har hållit på i två år nu. Vad mer kan komma fram? Men det är ju bara vad JAG tror.

Som man säger: Var och en blir salig på sin egen tro.

Jag har däremot svårt att tro att Polisen (vissa dagar minst ett par av dem) är närvarande och antecknar under rättegången, i en stad som Örebro som har så mycket grova brott och under rådande Coronahelvete, om det inte har ett syfte?

#TeamÅsaHiding : boxing:
Citera
2020-04-10, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det kan man fråga sig. Har jag undrat också. Mycket märkligt att han fick steppa ut med mobilen och försvinna utom synhåll. Å andra sidan, vem tror att ett vittne skall börja radera saker inne på en toalett i polishuset - om man nu inte är misstänkt förstås. Och misstänkt var han ju inte.

Lite väl godtrogna för att vara poliser tycker jag.
Jag tror dom slarvade helt enkelt.
Citera
2020-04-10, 13:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Som jag skrev tidigare, jag vet inte om detta *brev* skickats till HD, jag har inte hunnit läsa allt i FUP.

Det jag postade tidigare var aktb 168 sen finns det som du skriver uppdelat i flera sidor.

Tack för att du delade med dig av källan.

Det är en väldigt komplicerad bild av vad som händer mellan de tre personerna. Jag tvivlar inte på att det blev som en maktkamp mellan HD och LW.

Att det ens blir som en sådan kamp beror förstås på att den person som kunde ha "klippt" helt, inte gör det, utan fortsätter ända in i det sista att träffa L*ena. Då för sex, men blandat med hot, RT och känslomässiga maktmedel istället för att avsluta.

Att L*ena ens har en kjol med SDs sperma på är ju ett bevis på det. För hon kan knappast ha låtit bli att tvätta kjolen sedan 2017, efter avslöjandet och blockningen.

Och att L*ena tror att det kan finnas hopp, det är något som SD håller brinnande för att han vill fortsätta att "använda" L*ena, men utan att HD får veta det. Det är det hot som SD lever med från L*enas sida.

Kanske skickade l*ena något brev till HD. Kanske var hon inte snäll. Så kan det också vara.
Men med detta vet vi inte hur det var ännu, om ingen hittar något i HDs IT-del.
Citera
2020-04-10, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du överdriver kraftfullt när du försvarar en sådan typ av person som JG, men det beror på att du inte vet så speciellt mycket om vederbörande.

Kak- och kaffe-monstret JG med halva ostfrallan hängande i skägget är en riktigt ful fisk.

JG är likt en skäggspretande márulk som döljer sig innanför sin huva och springer på mikrofoner lite varstans, framför allt inom rätts-salar dit vederbörande kommer.

JG:s absoluta bästa dödspolare och GeoCaching-kompis SD, är likt en djävuls-simpa som manipulativt lurar på sandbotten bakom en sten, och på land, bakom fönster för att smygfilma sitt offer.

JG och SD, två riktigt fula fiskar som polar bland tångruskorna och smider sina planer.

SD tillhör fisksläktena Pip-ulkar och Fnitter-simpor.

KammarÅklagaren Åsa Hiding har länge suttit i sin båt och fiskat och till slut fick hon napp, en Pip-ulks-fnittrande dårsimpa hade fastnat på kroken vilken hon sedan så småningom fick placerad inom ett häkte.

Backm*n:s Palme- och Quick-taktik lyckades inte så speciellt bra inom rätts-salen, nej ! sa domaren, en Pip-ulks-fnittrande dårsimpa vill man inte ha på fri fot.

Hade SD försatts på fri fot efter avslutad rättegång, så hade SD mycket troligen friats i slutänden, men nu sjönk Backm*n:s önskan till botten då vederbörande:s Pip-ulks-fnittrande klient återsattes inom häktet i väntan på domen, vilket betyder, att SD med största sannolikhet kommer att dömas till ett långt fängelsestraff.

Sedan därefter kan den mycket duktiga KammarÅklagaren Åsa Hiding utbringa en segerskål med sin lika duktiga kollega Tessan när den Pip-ulks-fnittrande dårsimpan SD burats in bakom gallren där vederbörande sedan kan sitta och tänka över sina begångna elakheter.

Draffe blir nog helt Paffe samt att Snoris och Gloris tappar hakorna i kakorna och sväljer kaffet på tvären när den slutliga domen faller över SD.

Sedan fortsätter KammarÅklagaren Åsa Hiding jakten på HD:s hemligher så och även JG.

Team/ Åsa Hiding.
Duktigt jobbat flickor

Hahahahahaha.
Jag har redan förstått, JokerMan, att du ha mer kännedom än jag, så jag tackar för extra upplysning.
Liksom man får olika intryck av textåtergivning och ljudåtergivning, blir allt naturligtvis som nytt,
när man möter personer IRL.
Det förvånar mig inte om din prognos är helt rätt.
Först SD i förvar, därefter luppläsa HD samt JG.
Citera
2020-04-10, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vi får helt enkelt leva i ovisshet. Det har sin charm det också.

Sen kan man ta ovisshet på olika sätt då...

En sak till om breven.
Tycker inte att det är troligt att hon skulle upprepa samma sak sex gånger
på cirka tre timmar utan att skicka dom.

Å tidsangivelsen är väl just det som anger att dom är skickade, tror jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in