2020-04-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
När jag läser dina hypoteser om hur JellyGray kan ha tänkt när han var så dumdristig, så tänker jag att han kommer behöva dig som biträde när det osar till med förhör igen.

Jag glömmer inte JGs och HDs mobilraderanden och ovilja att svara på direkta frågor.

Med tanke på hur man i FUP kan se skärmbilder där JG faktiskt villigt tar på sig uppdrag att identifiera trådisar åt SD, så har jag väldigt svårt att ömka för den kappvändarmannen.

Haha, förlåt att jag skrattar, jag ger dig ära för den tanken, att jag skulle kunna bistå JG
i rätten.
Det finns olika sidor av allt. Jag råkade befatta mig med JG en stund och pusslade och
med tanke på att även han är manipulerad av SD så .. får jag en bild av honom, framför
allt hans dilemma.
Man kan nog skriva ett helt filosofiskt verk alt roman, om detta etiska dilemma han befinner sig
i.
Men att villigt åta sig uppdrag att identifiera folk på tråden tycker jag inte är konstigare
än att en åtalad måste ha en försvarsadvokat.
Citera
2020-04-10, 13:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nog tycker jag att texten är till HD, vad tycker du?
Om det är skickat vet jag inte, men att hon skulle upprepa samma
text så många gånger utan att skicka den tycker jag är mindre troligt.

Men som sagt jag vet inte säkert att det postat.
Att det är med i FUP:et pekar väl också på att det är skickat.

Vi får helt enkelt leva i ovisshet. Det har sin charm det också.

Sen kan man ta ovisshet på olika sätt då...
Citera
2020-04-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I HDs förhör så säger hon till FL att eftersom hon inte ville träffa LW så skrev LW "grejer" till henne istället. Så det kan ha varit skickat. Att få en total överblick i alla konversationer är ju jättesvårt, om man nu inte tillbringar några veckor på heltid för att läsa. Vem har tid och ork till det? Det har ju varit en hel del folk som på heltid jobbat med utredningen och under två års tid kunnat läsa igenom allt efter hand. Vi har haft några veckor på oss.

Vi har alla fått en hint om hur huvudpersonerna i utredningen funkar och det har varit intressant. HD ljuger och skyddar SD. LG ljuger och skyddar SD - åtminstone inledningsvis. LWs eftermäle är inte vackert - men hon är död och har svårt att försvara sig.

Vilken jävla soppa.

Visst är det som på en scen, med olika rollspel.
Jag börjar mer och mer se huvudroller och biroller på ett knarrigt trägolv framför mig.
Samt en mäktigt mumlande domare, en överspelad försvarsadvokat och barska förhörsledare.
Vi har alla fått "en hint" om dem.
Det är bra tycker jag.
Citera
2020-04-10, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det är HD:s uppgift i förhör. En av ytterst få detaljer hon kommer ihåg. Enligt HD ska de även ätit smörgås och druckit te.
Alltså fikat samtidigt som LW berättade om hur fantastiskt sex hon haft med HD:s make och hur mycket SD älskade LW jämfört med HD. Och HD satt väl där då och smaskade i sig macka och sippade te medans hon fick höra detta.. Enligt HD då alltså..Drottningen av kognitiv dysfunktion.
Rätt kul i ljudupptagningen att hon tvärsäkert påstår sig minnas det hela, då man ju gör det med så specifika detaljer. Sen får hon frågan vad LW tänkte och kände om blodsituationen men då sätter den berömda minnesförlusten igång igen och hon minns inte ens när hon konfronteras med sina förhörsuppgifter i frågan 😅

https://delafil.se/21fa6262ec6a01c7/Hanna.mp4
Citera
2020-04-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det är HD:s uppgift i förhör. En av ytterst få detaljer hon kommer ihåg. Enligt HD ska de även ätit smörgås och druckit te.
Alltså fikat samtidigt som LW berättade om hur fantastiskt sex hon haft med HD:s make och hur mycket SD älskade LW jämfört med HD. Och HD satt väl där då och smaskade i sig macka och sippade te medans hon fick höra detta.. Enligt HD då alltså..Drottningen av kognitiv dysfunktion.

Det stod att läsa att hon reste sig och gick när hon inte uthärdade längre ...
Det var ju fiffigt av LW att bjuda på kaffe.
Ser det numer som en teaterscen så lägg inte alltför stor vikt av ordet "fiffig" nu bara ..
LW var så sammansatt ...
Citera
2020-04-10, 13:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vad gjorde LW vid något tillfälle? Jo hon gick på event med HD:s halsband som HD fått av SD.
Sympatiskt värre med älskarinna som går på fest iklädd älskarens exhustrus halsband!
SD fick förklara för HD att ha köpt ett likadant till LW, att det inte var HD:s halsband hon "lånat".

Senare läste jag att LW verkligen fått ett likadant men i guld, med HD:s var silver.
Kanske ett tillrättaläggande av SD för att göra båda nöjda.
Ditt sista stycke stämmer med det som har skrivits i tråden.
SD köpte likadana halsband till HD och LW men LW fick ett i guld och HD ett i silver.

Men varifrån har du fått infon i ditt första stycke.
Om HD trodde att LW lånat hennes halsband så skulle det innebära att hon inte såg skillnad på silver och guld.
Jag förstår absolut ingenting av det stycket.
Citera
2020-04-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vi får helt enkelt leva i ovisshet. Det har sin charm det också.

Sen kan man ta ovisshet på olika sätt då...

Så blir det nog

Fast vi kan konstatera att LW inte va den snällaste
av människor.
Citera
2020-04-10, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Haha, förlåt att jag skrattar, jag ger dig ära för den tanken, att jag skulle kunna bistå JG
i rätten.
Det finns olika sidor av allt. Jag råkade befatta mig med JG en stund och pusslade och
med tanke på att även han är manipulerad av SD så .. får jag en bild av honom, framför
allt hans dilemma.
Man kan nog skriva ett helt filosofiskt verk alt roman, om detta etiska dilemma han befinner sig
i.
Men att villigt åta sig uppdrag att identifiera folk på tråden tycker jag inte är konstigare
än att en åtalad måste ha en försvarsadvokat.

Klart du ska ha beröm. Jag menar allvar att JG behöver en som kan förklara hans dumdristighet och stötta honom. Jag tror han fortfarande har saker inombords som behöver komma upp till ytan. Helt enkelt rena sitt inre skuldkonto för att slippa lida av fortsatt ångest över det han har raderat och undanhållit.
Citera
2020-04-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy

JG har mycket på sitt samvete, sannerligen.

Jag håller med dig fullständigt i detta fallet beträffande JG.

JG skyddar sin dödspolare SD med hjälp av lögner som emanerat från vederbörande:s mun och JG, kommer inte att sluta upp med sitt beskyddande gällande SD för än Fáan och hans Moster kniper vederbörande i stortån riktigt rejält.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-10, 13:44
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I HDs förhör så säger hon till FL att eftersom hon inte ville träffa LW så skrev LW "grejer" till henne istället. Så det kan ha varit skickat. Att få en total överblick i alla konversationer är ju jättesvårt, om man nu inte tillbringar några veckor på heltid för att läsa. Vem har tid och ork till det? Det har ju varit en hel del folk som på heltid jobbat med utredningen och under två års tid kunnat läsa igenom allt efter hand. Vi har haft några veckor på oss.

Vi har alla fått en hint om hur huvudpersonerna i utredningen funkar och det har varit intressant. HD ljuger och skyddar SD. LG ljuger och skyddar SD - åtminstone inledningsvis. LWs eftermäle är inte vackert - men hon är död och har svårt att försvara sig.

Vilken jävla soppa.

Det är ju utredarnas jobb att hitta motiv och teknisk bevisning utifrån vilka underlag de fått fram.

Vi kan bara bilda oss en uppfattning i FUP hur dessa människor/vittnen agerar mot varandra.

Att det är en soppa står helt klart, detta burkletargäng ( inklusive frikyrkofolket ) verkar vara en samling märkliga folk.
Citera
2020-04-10, 13:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vore förstås trevligt om trådens ordningspersoner kunde bekräfta eller avkräfta om det där skickats av LW till HD...

Jag kan väl säga att jag en stor del av mn tid i tråden går åt att leta rätt på (andras) påståenden/citeringar.

Ibland känns det befogat, då svaren kanske inte är enkla. Att läsa FUP ger inga svar rakt av, utan måste kompletteras med annat för att få en fulödigare bild. Inte ens då är svaren alltid solklara, utan komplexa.

Visste ens de inblandade alltid vad de "pysslade" med.

Vissa skribenter vill dock sprida sin "propaganda" utan att ange källa eller sätta det i rätt sammanhang. I detta fall vet jag inte hur det ligger till. Vet att det dock finns delar i L*enas dator som handlar om egna minnesanteckningar och sparade dokument.

Ett exempel på hur fel det kan bli är när Snoris "citerade" text ur just ett sådant material och fick det att se ut som att det var L*ena som skrivit dödshot och om A*rons blod mm.

Ibland kan jag faktiskt känna att oavsett sida man står på, är det ändå den som lägger ut citat och påståenden, som ska stå för att dels vara så ärlig som möjligt och att stå för att kunna visa varifrån påståendet kommer.

Bilden är komplicerad nog ändå.

Själv håller jag min tro på att åklagaren som har lagt ner år på att med sina utredare få klarhet i detaljerna och motivet, har fått en mer fullödig bild av förloppet än vi har.

Jag litar på deras bedömning.
Citera
2020-04-10, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag håller med dig fullständigt i detta fallet beträffande JG.

JG skyddar sin dödspolare SD med hjälp av lögner som emanerat från vederbörande:s mun och JG, kommer inte att sluta upp med sitt beskyddande för än Fáan och hans Moster kniper vederbörande i stortån riktigt rejält.

Mvh/ @JokerMannen
Jag tyckte mig höra att han tog avstånd från SD i rättegången: Han VAR min vän, sa JG. Nu vet jag inte hur han normalt är, men hans märkliga uppträdande tydde på stor nervositet. Det är synd att inte domaren lät honom prata fritt, det hade kunnat bli en intressant monolog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in