2020-04-10, 12:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Tack!

Hon låter inte alls som jag föreställt mig i tonen. Hon låter ju närmast snipig och stundtals nästan triumfatorisk.

Hennes utläggning av vad ”man minns” är rätt märklig i ljuset av vad hon inte minns.

Efter hennes triumferande och överlyckliga stil efter LW´s död, krav på att få logga 17 cacher (som hon inte själv tagit) mindre än 14 dagar efter LW dödats och sen hennes överlägsna och nonchalanta förhör hos Polisen, så inser man att även hon (liksom SD, JG och hatbloggaren) lider av en grandios självbild.

Man börjar nästan undra om det smittar? Men det finns nog andra svar på hur det kunde blir så att flera grandiosa personligheter samlades. Personligen tror jag två var födda så. Och två har blivit formade.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-10, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vore förstås trevligt om trådens ordningspersoner kunde bekräfta eller avkräfta om det där skickats av LW till HD...
Ja, det verkar helt klart vara skrivet till Hanna. Det kan man se av innehållet. Obehaglig läsning. Begriper inte hur hon tänkte när hon skrev det.

Lena avslutar med: Ledsen Hanna, vi älskar en psykopat som aldrig kommer vara trogen

Men, vi vet ju inte om det verkligen är skickat.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-10 kl. 12:36.
Citera
2020-04-10, 12:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det verkar helt klart vara skrivet till Hanna. Det kan man se av innehållet. Obehaglig läsning. Begriper inte hur hon tänkte när hon skrev det.

🤪 Att det var skrivet till HD förstod jag.... Men var det skickat?
Citera
2020-04-10, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det var du som delade in detta långa *brev* i stycken så det blev lättare att läsa tack för det.

En fråga vem är Mästerstrutsen i stövlarna?
Nähä det menar du inte?

Hanna Davidsson
Citera
2020-04-10, 12:37
Medlem
Citat:
🤪 Att det var skrivet till HD förstod jag.... Men var det skickat?
Nä, svårt att veta. Lade in det i tillägg i mitt inlägg.
Citera
2020-04-10, 12:39
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Nähä det menar du inte?

Hanna Davidsson

Tack för ditt svar, inte lätt att vet vem du menar, din spydighet tilltalar mig inte.
Citera
2020-04-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Efter hennes triumferande och överlyckliga stil efter LW´s död, krav på att få logga 17 cacher (som hon inte själv tagit) mindre än 14 dagar efter LW dödats och sen hennes överlägsna och nonchalanta förhör hos Polisen, så inser man att även hon (liksom SD, JG och hatbloggaren) lider av en grandios självbild.

Man börjar nästan undra om det smittar? Men det finns nog andra svar på hur det kunde blir så att flera grandiosa personligheter samlades. Personligen tror jag två var födda så. Och två har blivit formade.

#TeamÅsaHiding

Ni menar att HD:s och JG:s ageranden mycket går ut på att rättfärdiga ett mord, kan man tolka det så?
Och det de inte kan försöka rättfärdiga, minns de inget om. Måste de det, för att de varit- i alla fall verbalt - delaktiga, genom att understödja SD i hans tänkande, yttrande .. och ...HANDLING?

Största frågan blir ju hur och på vad sätt HD och JG kan var delaktiga till mordet på LW?
Citera
2020-04-10, 12:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Syftet med brevet kan ju vara att själv liksom bearbeta. Vad jag förstår hittades det i hennes dator så det är svårt att veta huruvida det skickats.

Ok. Ett steg närmare. Ja, har det inte skickats så kan man inte dra så långtgående slutsatser som jag gjorde. Möjli få en aning om hur det står till i LW:s huvud, helst jämfört med annat hon skriver till andra vid samma tid. Men att inte ha skickat det kan ju vara ett sundhetstecken. Hon kan ha skrivit av sig inför det personliga mötet också, eller beslutat för ett sånt på brevets bekostnad. Det var nog alldeles utmärkt. Så långt.

Men nånstans borde det ju framgå om HD fått det. Om polisen förhör HD om hennes personliga möte exv, så borde ju brevet kunna tas upp i samband med det. Tycker man. Nämns det inte i förhören med HD så får man väl anta att det inte skickats.
Citera
2020-04-10, 12:44
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ok. Ett steg närmare. Ja, har det inte skickats så kan man inte dra så långtgående slutsatser som jag gjorde. Möjli få en aning om hur det står till i LW:s huvud, helst jämfört med annat hon skriver till andra vid samma tid. Men att inte ha skickat det kan ju vara ett sundhetstecken. Hon kan ha skrivit av sig inför det personliga mötet också, eller beslutat för ett sånt på brevets bekostnad. Det var nog alldeles utmärkt. Så långt.

Men nånstans borde det ju framgå om HD fått det. Om polisen förhör HD om hennes personliga möte exv, så borde ju brevet kunna tas upp i samband med det. Tycker man. Nämns det inte i förhören med HD så får man väl anta att det inte skickats.

Flickar in *brevet* som hittades i LW:s dator kan ha hamnat i slasken.
Citera
2020-04-10, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

#TeamÅsaHiding

Verkar vara svårt manipulerad. Behövs tid och åter tid för att HD och JG ska få den distans de
behöver.
Citera
2020-04-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot:
Vore förstås trevligt om trådens ordningspersoner kunde bekräfta eller avkräfta om det där skickats av LW till HD...

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
:

Lena avslutar med: Ledsen Hanna, vi älskar en psykopat som aldrig kommer vara trogen

Men, vi vet ju inte om det verkligen är skickat.

Där ser vi ju att LW hade insikter men ändå inte förmådde avsluta sin del i en så sjuk relation.
Hon ville ha ett friskt avslut - med en psykopat.
Men det går ju inte.
Citera
2020-04-10, 12:47
Medlem
Citat:

På sid 4 ab 149, berättar Hanna: ...eftersom Lena själv berättade att han hade försökt å lämna henne .. eh .. å det berättade hon utan att liksom sa nå för hon berättade detaljrikt om deras relation .. eh .. hon ville träffa mig å hon ville komma till mig o hon ville berätta det å när jag sa nej att jag inte ville efter vi hade träffats nån gång så skrev hon ju grejer till mig istället.

Kan det vara det "brevet" Hanna menade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in