2020-04-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Inga källor här heller. Bara raljerande om en massa saker som inte har med ämnet att göra.

Kan du inte komma med stöd för dina påståenden så kan du inte räkna med att andra ska tro på dem.

Tycker du att man ska lita på random främlingar på nätets obekräftade påståenden?

Och om det uppstår en diskussion om "homofobi" i Saudiarabien så kommer den högerkonservativa saudiern kunde säga till sin mer vänsterorienterade politiska motståndare att den inte har några källor heller eftersom sådana källor är förbjudna i Saudiarabien. Jag kommer nu nämna ytterligare ett exempel. Indien är ett av världens mest rasistiska länder och där bor 1,3 miljarder människor. I Kina bor 1,4 miljarder människor och Kina läggerskattepengar på rasbiologisk forskning. Den forskningen är otillgänglig för oss i Sverige eftersom antidemokratiska feminazis censurerat den från t ex akademiska databaser. Är du en feminist med 70 i iq ska du inte behöva bemöta oppositionell forskning eftersom du är för korkad, din sida censurerar den bara. Att då komma som en fullständigt efterbliven feministhora och leka duktig och tro att man vinner debatten för att den sida man tillhör använder kommunistiska eller rent av fascistiska metoder, ja det är faktiskt så pass efterblivet att vi inte kan se dig som en människa, vi måste se dig som ett efterblivet sliddjur. Däremot skulle jag vilja passa på att ge beröm till majoriteten av de flesta som kommenterat i denna tråd. Ungefär 90% är rationella, civiliserade människor som kan argumentera saktligt för sinda ståndpunkter. De flesta av dessa civiliserade använder är förmodligen män. Men det finns ca 10% av fullkomligt känslostyrda hatiska feminazis som drar ned nivån och rent av beter sig som djur. Man börjar ju förstå varför kvinnor inte var tillåta på universiteten förr i tiden innan korruptionen slog till.
Citera
2020-04-09, 17:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Och om det uppstår en diskussion om "homofobi" i Saudiarabien så kommer den högerkonservativa saudiern kunde säga till sin mer vänsterorienterade politiska motståndare att den inte har några källor heller eftersom sådana källor är förbjudna i Saudiarabien. Jag kommer nu nämna ytterligare ett exempel. Indien är ett av världens mest rasistiska länder och där bor 1,3 miljarder människor. I Kina bor 1,4 miljarder människor och Kina läggerskattepengar på rasbiologisk forskning. Den forskningen är otillgänglig för oss i Sverige eftersom antidemokratiska feminazis censurerat den från t ex akademiska databaser. Är du en feminist med 70 i iq ska du inte behöva bemöta oppositionell forskning eftersom du är för korkad, din sida censurerar den bara. Att då komma som en fullständigt efterbliven feministhora och leka duktig och tro att man vinner debatten för att den sida man tillhör använder kommunistiska eller rent av fascistiska metoder, ja det är faktiskt så pass efterblivet att vi inte kan se dig som en människa, vi måste se dig som ett efterblivet sliddjur. Däremot skulle jag vilja passa på att ge beröm till majoriteten av de flesta som kommenterat i denna tråd. Ungefär 90% är rationella, civiliserade människor som kan argumentera saktligt för sinda ståndpunkter. De flesta av dessa civiliserade använder är förmodligen män. Men det finns ca 10% av fullkomligt känslostyrda hatiska feminazis som drar ned nivån och rent av beter sig som djur. Man börjar ju förstå varför kvinnor inte var tillåta på universiteten förr i tiden innan korruptionen slog till.

Äh, lugna ner dig. Inser du ironin i att beskylla andra för att vara känslodriva mitt i en känslodriven rant?

Väldigt specifika påståenden kom upp och jag frågade efter belägg som styrker dem. Detta kunde inte levereras och då tar jag det som att det är en personlig gissning. Kallar du det känslodrivet att inte ta en random flashbackares känsla/gissning kring en sak som sanning utan instället kräva belägg så är jag väl känslodriven enligt din väldigt speciella definition.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-04-09 kl. 18:11.
Citera
2020-04-09, 22:19
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja fråga er hur ni tror att feminism och jämställdhet påverkat Sveriges förmåga att hantera coronakrisen. Tror ni att det har någon betydelse att det är många känslostyrda naiva kvinnor, varav många är feministbimbosar, vid maktpositioner? Har uppskrämda, lättstyrda kvinnor med mindre hjärnor samma förmåga att styra upp en beredskap och agera i samhällets intresse som rationella logiskt tänkande handlingskraftiga vita män i en kris som denna?

Uppenbarligen har Covid-19 dragit ned brallorna (trosorna) på hela vårt så kallade "feministiska" styre, framförallt sittande regering som gärna stoltserar med denna term. Jag jobbar själv inom vården (på golvet, mind you!) och har under de senaste åren varit med om alltfler instruktioner ifrån ovan om att "nu minsann ska vi beakta genus, för det är viktigt med jämställdhet!" och annat jävla trams. Men va roligt! Hoppas det var väl investerade pengar! Kvittot på den prioriteringen ser vi nu - voila!

Det värsta är att nu sitter dessa post-modernistiska ideologer i form av byråkrater i samtliga myndigheter, inklusive vården, som i princip har ett enda syfte med sitt arbete: att bromsa kommunikationen och sabotera för alla andra för att berättiga sin egen existens (lön på vår bekostnad). Det var någon här som länkade hur mycket pengar som MSB har satsat på genusforskning. Jaha.. och vad har vi för nytta av det nu då? Kan dessa kära HBTQ-certifierare, klädda i svart med knallröd läppstift, komma och hjälpa mig rädda en patient som håller på att drunkna i sina egna lungor? De som vet allt och kan berätta för mig vad patriarkatet är och vad det påhittade ordet "intersektionalism" betyder?

Denna så kallade kris har fått mig att inse att Sverige är bortom all räddning. Jag har aldrig stött på en regering (samhälle?) som drivs av självförakt. Mer genus, mer feminism, mer klimatångest, mer "humanitär stormakt". Det är väl den enda form av beredskap som finns i detta land. Är detta vår räddning nu? Kan det rädda en ung i övrigt frisk patient som inte kan syresätta sig själv längre?

Stockholm-syndromet håller på att förinta detta land snabbare än något virus. Det är det vi ser hända nu.

Mer om MSB och genus: https://uvell.se/2020/03/17/vad-pysslar-msb-med-2020/
Citera
2020-04-10, 07:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Workaholic11
Uppenbarligen har Covid-19 dragit ned brallorna (trosorna) på hela vårt så kallade "feministiska" styre, framförallt sittande regering som gärna stoltserar med denna term. Jag jobbar själv inom vården (på golvet, mind you!) och har under de senaste åren varit med om alltfler instruktioner ifrån ovan om att "nu minsann ska vi beakta genus, för det är viktigt med jämställdhet!" och annat jävla trams. Men va roligt! Hoppas det var väl investerade pengar! Kvittot på den prioriteringen ser vi nu - voila!

Det värsta är att nu sitter dessa post-modernistiska ideologer i form av byråkrater i samtliga myndigheter, inklusive vården, som i princip har ett enda syfte med sitt arbete: att bromsa kommunikationen och sabotera för alla andra för att berättiga sin egen existens (lön på vår bekostnad). Det var någon här som länkade hur mycket pengar som MSB har satsat på genusforskning. Jaha.. och vad har vi för nytta av det nu då? Kan dessa kära HBTQ-certifierare, klädda i svart med knallröd läppstift, komma och hjälpa mig rädda en patient som håller på att drunkna i sina egna lungor? De som vet allt och kan berätta för mig vad patriarkatet är och vad det påhittade ordet "intersektionalism" betyder?

Denna så kallade kris har fått mig att inse att Sverige är bortom all räddning. Jag har aldrig stött på en regering (samhälle?) som drivs av självförakt. Mer genus, mer feminism, mer klimatångest, mer "humanitär stormakt". Det är väl den enda form av beredskap som finns i detta land. Är detta vår räddning nu? Kan det rädda en ung i övrigt frisk patient som inte kan syresätta sig själv längre?

Stockholm-syndromet håller på att förinta detta land snabbare än något virus. Det är det vi ser hända nu.

Mer om MSB och genus: https://uvell.se/2020/03/17/vad-pysslar-msb-med-2020/

Gick in på länken och läste. Det där är ju bara toppen på ett isberg. Jag vågar påstå att skiten har fått ett alltför starkt fäste i hela samhällsapparaten och det kan bara lösas med återinförandet av tjänstemannaansvar och ett 10-årigt temporärt avskaffande av kvinnors rösträtt. Kvinnor i Sverige är alldeles för fredsskadade för att kunna slita sig från 'Sim-City' tänket.
Citera
2020-04-10, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men det är kvinnors fel i grund och botten!!

Kvinnor som grupp har en mycket lägre förståelse om hur maktstrukturerna i världen ser ut än män har och då blir det svårare för kvinnor att peka på problemen.
Citera
2020-04-10, 08:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kvinnor som grupp har en mycket lägre förståelse om hur maktstrukturerna i världen ser ut än män har och då blir det svårare för kvinnor att peka på problemen.

Det intressanta här är att du inte har en aning om vad det är du pratar om. Om du har något som helst belägg för att detta är en generell sanning så kan du visa det.
Annars går det bra att skriva att DU TROR att det är så.
Citera
2020-04-10, 08:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Gick in på länken och läste. Det där är ju bara toppen på ett isberg. Jag vågar påstå att skiten har fått ett alltför starkt fäste i hela samhällsapparaten och det kan bara lösas med återinförandet av tjänstemannaansvar och ett 10-årigt temporärt avskaffande av kvinnors rösträtt. Kvinnor i Sverige är alldeles för fredsskadade för att kunna slita sig från 'Sim-City' tänket.

Vem menar du skulle vara lämpad att sitta vid makten? Män likt dig själv? Eller andra typer som man hittar härinne på forumet?
Citera
2020-04-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb

Det går inte att bara skylla på kvinnor. Det är samhället inklusive män i stort och särskilt män inom dessa myndigheter (om än de är rätt få idag), som tappade bollen och tillät/tillåter denna vidriga marxist-tolkning att breda ut sig. Resultatet är uppenbart en jävla soppa, en kollektiv schizofreni med religiösa drag och hat mot sitt ursprung, kultur och arv. "Vithets-/hetero-/CIS-normen" är nu det nya onda och ska förgöras med alla medel som finns, även om det innebär kollektivt självmord. Och ja, vägen ut ur det här på ett civiliserat sätt kan endast ske om kvinnor i stort börjar stå emot denna idioti. Men det är väldigt få som kan/vill/vågar/orkar stå upp mot det och färre blir de för var dag. Gud bevare den kvinna som ropar "bullshit" mot allt detta trams, hon blir då direkt en måltavla för kätteri av dessa mobbare.

Fast på det stora hela känner jag en sorts inre acceptans för läget. Jag har försökt men misslyckats att förändra andras åsikter under de senaste åren och har accepterat att jag förlorat slaget, det är helt enkelt för sent. Alla dessa genus-fånerier kommer att garanterat försvinna från det här landet inom sisådär 20 år. Vad som kommer att ersätta denna perversa ideologi vet du redan vad det är: ledtråd, börjar på "I" och slutar på "m". Och alla dessa ideologer kommer då att propagera för att "vi har aldrig haft det så bra", när samhällskontraktet och landet så som vi känner till den idag upphör att existera.

Mark my words: nu när krisen kommer att bli värre kommer det att satsas ännu mer pengar på all denna genus-historia. Det är så inbitade ideologer fungerar, läs en valfri historiebok. Och de kommer att lyckas säkra sin budget ska du se!
Citera
2020-04-10, 21:27
Medlem
Jag tror att feminismen påverkar män negativt eftersom den har inbyggt i sitt väsen att ha en negativ bild män.Eftersom detta samhället är feministiskt skapar det en förvirring hos män , de lever i ett samhälle som är fientligt mot dem ,men de ska ändå producera och bidra till samhället. Det går inte ihop.

Män föds in i en Toxic miljö och lever där och blir på något sätt förgiftade ,vad jag tror.

Det är som att män kan inte bli fullt lyckliga eftersom miljön är inte avsedd för att män ska bli lyckliga.

Sedan har vi kvinnor som blir påverkade ,de lärs att män är dåliga och orsaken till allt ont ,naturligtvis vill de då ej hjälpa män eller ens ha förhållanden med dem ,syns tydligast i USA där allt som har med relationer går ner. Barnfödsel ,giftermål ,sex : Det blir en distansering ,män och kvinnor har blivit mer som två magneter med motsatt laddning ,de stöter bort varandra. Är det riktigt illa för vissa personer så studsar de åt olika håll hela tiden.

Feminismen har gjort oss fattigare och corona kommer göra oss ännu fattigare ,men fattigdom är ingen fara utan kan vara en bra sak , man kan reflektera och finna nya vägar som leder till utvecklingar som är bättre och som gör personer mer lyckliga. Vi får inte råd med feminismen den blir för dyr.
Citera
2020-04-10, 21:49
Avstängd
Citat:
Detta var något av det mest störda jag läst på länge. Sök hjälp din sjuka krake, du är i behov av det. En människa så pass illa däran så att man skrattar åt dödsmisshandel av kvinnor i samband med ett virus som fått fruktansvärda konsekvenser globalt, bör inte vistas ute på egen hand.

Vad menar du med dödsmisshandel? På ca 40`000 polisanmälningar gällande misshandel sker ca 20 könsöverskridande mord (16 med kvinna som bo och 4 med man som bo)

Dödsmisshandel av kvinnor ... om det är nån tröst så minskar bebismorden i coronakrisen och bara 1dygn utan aborter i kompenserar för 5års könsöverskridande ”dödsmisshandlar”.

Trist för little Jinder naturligtvis, bommar hon ju sin stående bokning..
Citera
2020-04-10, 21:52
Avstängd
Citat:
Jaså är det så. "Manligt rationellt sätt" 😂
Sluta skriva det, jag börjar nästan skratta varje gång jag läser det. Det har liksom blivit något sorts mantra här, manligt rationellt. Men det är inte riktigt någon som kan förklara vad det egentligen betyder.
Om man prioriterar sina resurser på ett manligt rationellt sätt, vad gör man då? Smäller upp horhus i stan? Spelar bort alla sina pengar, hus och bil? Lägger resurserna på krig? Fyller upp lager efter lager av det skyddsutrustning?
Det var väl himla konstigt då att i de flesta länder där vi har manliga ledare så ses inte heller skyddsutrustning i överflöd, den räcker inte ens!

Och NMR? Nej.
Den sortens samhälle är vi inte intresserade av att ha. Ej heller de flesta män. Förmodligen inte du själv heller, du vill bara inte att kvinnor ska få vara med och säga sitt.

Tänk mer i stil.

Allt jag har, alla mina friheter, all mina prylar och all min trygghet, har du att tacka rationella män för
Citera
2020-04-11, 07:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Tänk mer i stil.

Allt jag har, alla mina friheter, all mina prylar och all min trygghet, har du att tacka rationella män för

Nej, det stämmer verkligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in