2020-04-09, 15:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alla har läst teologi på högskola. Bara en liten passus. Lärdomar kan man aldrig få för mycket av. Det som var svårt för LW var just hennes ämbete i kombination med relationen med SD. Hon mådde skit av det. Och hennes egen personliga moral sa att det var fel att ha en älskare som var gift. Dessutom med en som varit hennes vän. Vilken sörja. Men SD går inte utan skuld. Hade han inte lekt helikopter med nån annan än Hanna så hade detta aldrig hänt överhuvudtaget.

Sörja sa Bull.
Citera
2020-04-09, 15:48
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Alla har läst teologi på högskola. Bara en liten passus. Lärdomar kan man aldrig få för mycket av. Det som var svårt för LW var just hennes ämbete i kombination med relationen med SD. Hon mådde skit av det. Och hennes egen personliga moral sa att det var fel att ha en älskare som var gift. Dessutom med en som varit hennes vän. Vilken sörja. Men SD går inte utan skuld. Hade han inte lekt helikopter med nån annan än Hanna så hade detta aldrig hänt överhuvudtaget.

Det är ju ingen annans fel än mördarens, det påstår nog ingen heller. På vilka sätt försökte LW distansera sig från SD, vet man det?
Citera
2020-04-09, 15:49
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det är lite som att komma in sist kvarten i en film, fråga vad som hänt och sen konstatera att filen är kass. Vi är biopubliken som hyssjar dig.

Okej
Citera
2020-04-09, 15:56
Medlem
Hur kommer det sig att den här oskyldigt trion bestående av SD, HD och JG är de enda i Sverige som efter mordet på LW fick sånt huvudbry att radera meddelanden, och bilder från mobiler och mail, föra hemliga konversationer med varandra på olika medier, ljuga om hålltider och tappa minnet om saker de lätt borde kunna redogöra för... Om de nu är oskyldiga. De är ett jävla pack alla tre som förtjänar att tillsamnans sitta inlåsta i en trång cell på livstid.
Citera
2020-04-09, 16:01
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Bra beskrivning som alternativ till Golvbrunns-Hanna, Drottningen av minnesluckor.
Undrar hur hennes tillvaro är nu efter rättegången och alla skriverier. Jobbar hon? Umgås hon med grannar (fast det har jag svårt att tro iofs)?

Golvbrunnshanna umgås med Järngänget såklart, bla Peter cabrio, Masesa, stefanhallsberg och Karmansbo.
Sedan loggar hon ofta in på HTDs geokonto och underhåller hans cacher.
Citera
2020-04-09, 16:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Golvbrunnshanna umgås med Järngänget såklart, bla Peter cabrio, Masesa, stefanhallsberg och Karmansbo.
Sedan loggar hon ofta in på HTDs geokonto och underhåller hans cacher.
Kanske en dum fråga men jag vet inget om geocaching.
Jag kan förstå att man behöver titta till dem ibland och se att de finns kvar och inte är saboterade men vad är det man gör digitalt när man underhåller en cache?
Citera
2020-04-09, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag uppfattar att det var därför HD slöt
sig under polisförhören. Hon blev avbruten
och fick samma frågor om och om igen.

Inte konstigt om det blir lite avbrutna meningar under de olika förhören som omfattar 10-15 timmar eller så. Du kanske skulle ta upp alla gånger HD inte svarar alls, så det blir lite balans i dina inlägg så här på reningsdagen. Eller har du missat parenteserna i transkriptionerna?

Givetvis får hon svara på samma frågor i förhören som sträcker sig över 1 år i tid... Därtill ville ju Drottningen av minnesluckor inte medverka och polisen söker svar.. Inte ett dugg konstigt att de ställer om frågorna eller återkommer till frågor som ställts i tidigare förhör!
Citera
2020-04-09, 16:13
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 371 (2). Pdf
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.

Den otäckingen var väl den enda hon var HELT ointresserad av? Hade väl samma problem som Lena med acceptera gränser.

Stefan Davidson beskriver honom som:

Hon verkar ha varit uppvaktad av många män, kan hon ha haft ett rykte i dessa skattletarkretsar om att hon var lätt att få isäng?
Citera
2020-04-09, 16:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 371 (2). Pdf
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.

Den otäckingen var väl den enda hon var HELT ointresserad av? Hade väl samma problem som Lena med acceptera gränser.

Stefan Davidson beskriver honom som:

Det måste verkligen vara en mycket
speciell man om LW var HELT ointresserad
av honom.

Enligt uppgift så fick han inte reda på SDs/LWs relation förrän efter mordet.
Jag tror att relationen är en av
anledningarna till att han verkar ha hatat
SD från första början. LW hade ju sagt till
PJ att hon inte ville ha någon relation
med någon, att män var jobbiga.
Han såg ju alla foton hon lade upp av sig
själv tillsammans med olika män på sin
GC-logg. Trodde han, liksom många i
tråden, att alla var platoniska?

Jag har för mig att jag läste att han stötte
på HD sommaren 2018. När han blev
nobbad av även henne så började han
hata henne också?
Citera
2020-04-09, 16:29
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kanske en dum fråga men jag vet inget om geocaching.
Jag kan förstå att man behöver titta till dem ibland och se att de finns kvar och inte är saboterade men vad är det man gör digitalt när man underhåller en cache?

Man måste underhålla en cache på plats, tex laga eller sätta i en ny loggbok.
Sedan markerar man det digitalt så andra vet att den är sjyst igen.

Du tycker inte det är konstigt att HD loggar in på mördarens geokonto och underhåller HANS cacher?
Det tycker nämligen resten av geo sverige.

Men visst, om det inte är konstigt att hon skurar rent en mördares golvbrunnar är väl inte detta konstigt.
Citera
2020-04-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja hon verkade vara fd PASTOR. Det verkar underligt att hon hon var på väg ut ur denna relation men ändå bakar en chokladkaka och bjuder in SD så sent som kvällen för mordet. Lite tvetydigt och dubbla budskap om man försöker bryta med nån men ändå tar sig tid att baka och bjuda in dåren på fika. Vet inte hur man skulle tolkat detta själv?

De var både tvetydiga och besatta båda två.
Citera
2020-04-09, 16:31
Medlem
Citat:
Men självklart kan man rent tekniskt överklaga. Jag menar att det leder ingenstans. Ingenstans alls. Du kan överklaga vad som helst som en domstol beslutat. Det är din rätt. Även om du sitter i väntan på en dom för mord som kan ge livstids fängelse. Men det är lönlöst. Tydligen var jag luddig där.

Nej. Du var inte luddig. Inte alls. Du var mycket tydlig. Var och en får bedöma:

Citat:
Nej, det beslutet kan han givetvis INTE överklaga.

Klart som källvatten. Men fel. Och alla kan vi ha fel. Och då kan man helt enkelt backa och tacka.

Man måste inte alltid nödvändigtvis dra fram illa friserade pudlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in