2020-04-09, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
All politik utnyttjar det här, Stefan också.
De flesta psykopater sitter i toppen, de inbillat goda går även de och önskar livet ur folk.
Men psykopat kan jag inte direkt påstå att jag är. Kom på mig själv att mina tankar om saken inte direkt var fina tankar i grund och botten.
En riktig psykopat tänker aldrig på vem han/ hon är. De följer sina tankar fullt ut.

Nja, nog kan en psykopat tänka på hur hen är. Det är bara det att det inte bekymrar. Så du har alldeles rätt att du sannolikt inte är psykopat om du nu inte förstod att jag skojade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
När tror ni vi börjar se sociala oroligheter i Sverige? Dvs när tror ni man börjar dra ut slangar från någons morfar för att ge slangarna till någon yngre?

Vi börjar ju se förberedelser för det men när tror ni det händer och hur kommer det se ut?
Vad är det du ser?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesuislilrgt
Det är inte 107 som dött idag. En stor andel av de som rapporterats in idag är dödsfall som skett tidigare dagar. Vägrar ni att lyssna på att det är eftersläpning i rapporteringen?

Nu låter du precis som Tegnell Med eftersläpning är kurvan alltid platt o läget under kontroll
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Det var ett skämt.
OK. Jag ger i alla fall fan i alarmisterna. Jag ger också fan i dem som förringar allvaret av den här pandemin, f.ö. . . . .
Citera
2020-04-09, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, jag redovisar klart och tydligt antalet döda. Du verkar vilja ha en speciell sorts döda i covid-19 och att det skulle vara sorgligare om någon dör i covid-19 än i något annat. Så är det givetvis inte. Många äldre dör i lunginflammation varje år, tragiskt men sant.

Tjock-Steffe dog förresten inte i hjärtattack. Han fick viruset och eftersom han tillhörde två riskgrupper (underliggande sjukdom och ohälsosam övervikt) så dukade han under. Hade nog dött i hjärtattack före sommaren annars.

Korrekt dock att jag är liberal och gillar de fria marknadskrafterna. Ogillar kommunism och nationalism starkt.

Du är hal som en ål dude.

Pressträffarna 14:00 redovisar Covid-19 dödsfall. Inte arbetsplatsolyckor och hjärtattacker med dödlig utgång.

Du försöker dock få det till det.....allt är lika hemskt, covid råkar bara vara en av alla hemskheter...

Haha kunde ge mig f-n på att du var en Annie-libejal som tror blint på marknadskrafter. Slår aldrig fel.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Detta var konstigt. Regeringen har tagit hem 200 personer från Dubai.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3mlKo/leila-35-fick-hjalp-ut-ur-stangda-dubai-en-spokstad

Varför är det konstigt? USA har tagit hem tusentals och åter tusentals medborgare från platser runt hela världen. Från Amazonas med båt bland annat.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Har du någon länk till det?
47 in i sändningen. Pär Lärka från Skåne tydligen. Sonja blivit smittad, troligen (vad hon tror) av de som jobbat på äldreboendet.

https://www.svtplay.se/video/26321430/nyheter-direkt/folkhalsomyndigheten-om-covid-19
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Nu säger ju Tegnell det själv

Socialstyrelsen - VI SER INTE FLERA SOM DÖTT UNDER DEN HÄR PERIODEN MOT TIDIGARE ÅR

Härligt med människor i tjänsteställningar som gör allt för att förminska siffror och tal. Konstigt då att Huddinge behövde hyra in en frysanläggning till liken. Vad jag kommer ihåg behöver man väl inte annars göra en sådan sak under en "normal" säsongsinfluensa..............
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Har Steffe dragit till stugan? Han skulle befinna sig på hemlig ort i helgen, vägrade svara på frågan om vart han skulle.
Jaså, har han tagit semester. Passande tid att göra de.
Han vill väl inte säga att han reser trots att han säger att andra inte ska göra det.
Kan ju inte va några stora nyheter om han lämnar över de till Damberg.
Förmodligen upprepar dom all om att tänka efter innan man gör en onödig resa, hålla avstånd och hosta i armvecket.
Eliasson har man knappt sett så han vill väl ha lite mediatid också innan påsk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
Det fanns vaccin då också, ändå dödade influensan drygt 1000 personer den säsongen. .
Över 1000 personer kommer ju redan dött på måndag i Corona.
Citera
2020-04-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Har du någon länk till det?

45 min in i dagens liverapportering, efter presskonferensen från FHM.
Den ligger på SVT:s sida.
Per Lärka rapporterar från Malmö. 95-åringen heter Sonja.
Citera
2020-04-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
När tror du att FHM och regeringen börjar få kalla fötter och börja skylla ifrån sig?. I slutet av maj kan vi alltså ha 10000-tals döda?

Tegnell börjar backa mer och mer, syntes tydligt i dagens presskonferens. Han ser vartåt det barkar. Han inser hur fel han har haft.

Men svensken är naiv. Vi kan ha tiotusentals döda - Svensson kommer ändå se det som en framgång! Att vi ligger i världstoppen vad gäller döda per capita spelar ingen roll - Svensson köper FHM:s och Tegnells manipulerade grafer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in