2020-04-09, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vad mättes, virus eller antikroppar? Var det 2.5 % med pågående infektion eller de med aktiv infektion plus alla som tidigare haft den?

Hursomhelst en stark indikator på att smittan ej är allmänt spridd. Precis som jag envetet hävdat senaste 4-5 dygnen. Lockdown av våra 8 största städer i Svea och Götaland skulle kunna rädda övriga landet fullständigt.

Kan nån vänlig själ slita bort proffessortiteln på estradören Tom Britton och sen slänga ner han i en jordkula.
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-09 kl. 14:24.
Citera
2020-04-09, 14:21
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Lägre tal i Danmark, 19 döda. Vad gör vi för fel?

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-04-09-19-doede-med-coronavirus-i-danmark-det-seneste-doegn

Vårt land styrs av en massa odugliga clowner, det är det som är fel.
Citera
2020-04-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Du menar som en... journalist?

Wegerup är just en journalist, ingen här påstår att hon är läkare, forskare eller något som ens är i närheten av att vara en expert inom det aktuella området.

Ni som kissar på er av skratt för att Wegerups artiklar lades upp som ett exempel, varför skrattar ni?
Vad i det som hon skriver om är uppenbart fel eller påhittat?

Ja jag vet. Jag tycker det är superbra och intressanta grejer hon delar.

Men vet att resten av tråden inte håller med då de i te delar deras fantasi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Du ger den utbredda svenska åldersrasismen ett ansikte.
Det är en otroligt kort tid i mänsklighetens historia vi har kunnat rädda så svårt sjuka och gamla som nu. Det är inget vi kan ta för givet
Citera
Medlem
HGs avatar
Hur många dödsfall rapporterades det idag i kungariket Sverige?
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Förra fredagen så tippade jag faktiskt 800 döda totalt i Sverige lagom till påskhelgen, och blev kallad för ”alarmist”.
Du kommer att bli kallad alarmist hur många som än dör.
Tyvär så är det så. Är väl mest politik även det när någon kallar någon alarmist.
Sjukt i Sverige. Allt är svart eller vitt. Gott eller ont.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
<klipp>

Anledningen till att vi har hållit samhället öppet sen viruset kom är ju för att folk SKA bli smittade, i långsam takt. Vi har verkligen misslyckats om inte fler har exponerats. Tegnell säger att taktiken inte är flockimmunitet men alla vet ju att det är enda sättet att stoppa smittan.

Nu säger Anders Tegnell att han hoppas att fler har haft viruset och att han ska ta fram data om det bara hans statistiker ska räkna på detta. Han har den förhoppningen, och jag hoppas att han har rätt. Men det känns konstigt att så få är smittade. Hur många har han testat?
Citera
2020-04-09, 14:23
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
All politik utnyttjar det här, Stefan också.
De flesta psykopater sitter i toppen, de inbillat goda går även de och önskar livet ur folk.
Men psykopat kan jag inte direkt påstå att jag är. Kom på mig själv att mina tankar om saken inte direkt var fina tankar i grund och botten.
En riktig psykopat tänker aldrig på vem han/ hon är. De följer sina tankar fullt ut.
Läste ditt ursprungliga inlägg om dina egna tankar, och dina reflektioner över dem.

Det är ju också ett sätt att söka bekräftelse på sina egna misstankar om Sveriges ”strategi”, att det kommer nåt som punkterar bubblan.

Jag reagerar med avsmak på förhärligande om landets (icke-)strategi, hur jäkla platt opposition och media agerar. Det handlar mer om att förgylla Sverigebilden (som har börjat krackelera) och räcka ett stukat långfinger mot omvärlden, än att stilla folks oro.
Snart dammar man väl av 70-talets slogan ”Sverige är fantastiskt”.

Det som utspelar sig är i allra högsta grad politiskt - våra politiker vill visa omvärlden att Sverige är bäst. Och det med sin befolkning som insats.
Det ironiska i det hela är att Sverige låter andra länder med sina åtgärder sköta om smittbekämpningen, för att sen springa och slå sig för bröstet och låtsas om att det är vårt folkvetts tilltro till ”experter”.

BTW, var det våra ”experter” som förordade ”Refugees Welcome”..?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Lugn.. Jämför inte nu. Vänta tills det är över. Våra grannländer kommer komma upp i våra siffror med,men långsammare.
Varför det? I Norge började epidemin ungefär samtidigt som i Sverige, med skidresenärerna som återvände från Italien. De har ett bättre upplägg helt enkelt. Och Sverige kommer få leva med stängda gränser till grannländerna betydligt längre än man räknat med...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Hittills 114. Nej, 105. Rättelse.
Totalt 801 nu på c19.se, 793 på FHM.
Fast det sitter prusseluskor här inne och låter meddela att vi inte får nämna siffror.
Citera
2020-04-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vad mättes, virus eller antikroppar? Var det 2.5 % med pågående infektion eller de med aktiv infektion plus alla som tidigare haft den?

Pågående infektion.

Antikroppar verkar knepigt att få koll på men de håller på utvecklar det testet.
Förhoppningsvis ligger vi på 40-50% där.
Citera
2020-04-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG

106 nya döda, 793 döda totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in