Citat:
Ursprungligen postat av
tove77
Nå har jeg endelig fått lest Sundelins bok. Det har vært masse krøll med å få sendt boken til meg fra Sverige, men på fredag kom den endelig.
Veldig interresant å høre fra så mange ulike mennesker som har hatt med Bosse å gjøre i ulike sammenhenger. Jeg likte intervjuene som var gjort med dagens erfarne politifolk og cold case-etterforskeren, om hvordan man ville forsøkt å løse saken i dag. Det er det mest frustrende å tenke på, alt som ikke ble gjort den gangen! Alle man ikke snakket med, naboer, folk som kunne vite noe...i dag ville man banket på dører og sjekket huset og leiligheten. Alle som ikke ble avhørt, ikke engang den siste som så ham, vennen i svensk-albanske foreningen. Til ettertanke: ”Det visar sig alltid efteråt, när man har löst ett mord, att de flesta händelser, konstiga saker, inte hade ett dugg med mordet att göra” Hans Stridlund, Cold Case.
Jeg er ikke helt tilfreds, jeg ter enig i at alle stener er snudd. Fortsatt er det deler av etterforskningen vi ikke har fått ta del i, den er gallrad. Kanskje står det ikke noe der, men likevel. Hva med Säpo? Men Sundelin har fulgt mange søkte spor, som det med Nord-Korea.
Sykepleieren var merkelig. Hvorfor skulle hun dikte opp en sånn historie? Var hun blitt senil, selv om hun virket normal? Var hun ensom, ville ha besøk?
Se mitt innlegg #9019
På denne bloggen omtales saken:
https://www.lindelof.nu/vad-hande-eg...bosse-jansson/
Jeg siterer: "Ett riktigt imponerande detektivarbete gör Sundelin när han tar lyra på sjuksköterskan Sivs besynnerliga berättelse om den långe och rödhårige mannen som hittats i Jämtlandsfjällen någon gång 1976–1977. Mannen hade varit mycket svårt sargad. Han ”såg förskräcklig ut. Han var skräckslagen, berättar sjuksköterskan Siv för författaren, sedan hon hört radiodokumentären om Bosse som sändes 2013 (finns fortfarande att lyssna på)."
Dette må da være sensasjonelle opplysninger! Har lest det meste i denne tråden om Bosse, men dette var helt nytt for meg. Kan en paranoid psykose ha ført Bosse til Jämtlandsfjällen?
Kan ikke se at noen har kommentert dette.