Citat:
Ursprungligen postat av
Niklasgl87
Det är spekulationer om liknande gångstil. Påstås mycket som inte beläggs, bevisas. Mer sannolikt att de hade helt olika gång-löpstil. Alla människor har olika gångstil. De var heller inte lika till utseendet när man ser foton. Ett barnfoto är helt ovidkommande. Enda gemensamma var liknande hårfärg. Dessutom olika kroppsligt/fysiskt och olika ålder. CP var 5-6 år äldre än CA m.m.
Yvonne N sade snarare att personen hon såg ej hade skäggig haka. Rätt ska vara rätt.
http://www.itdemokrati.nu/page36an.html
Ah, det stämmer om Yvonne, jag snurrade till det.
Min poäng är bara att uppgifter om att CA skulle vara lik CP, är irrelevanta. Det enda som placerar CP på brottsplatsen är Lisbets svajiga utpekande, och inget tyder på att hon minns att hon såg GM. Eller mja, den första uppgiften om två gärningsmän kan tyda på att hon såg skytten om än vagt, och drog slutsatsen att han var i sällskap med Anders B. Senare har hon kokat ner sin minnesbild till en GM, beskriver Anders B men pekar ut CP.
Sammanlagda vittnesmål om GM är nog på pappret den svagaste länken om CA är skyldig. Han verkar ha varit längre och allmänt större och kraftigare än vad de flesta beskriver att de såg på platsen. Men avvikelserna mellan hans yttre och vittnesmålen gör honom inte helt otänkbar som GM heller.
Det som skulle göra mig mest förvånad, är om vi blir presenterade en lösning och en GM som inte figurerat som spår i böcker och media överhuvudtaget. CA får räknas till topp fem mest sannolika GM men jag hoppas som alla andra att det finns rejält med bevisning allmänheten inte känner till än och gärna tekniska spår.