Citat:
Ursprungligen postat av
CompleteControl
Finns det uppgifter på att han var där på ettårsdagen av mordet? Han flyttade ju från Vasastan 1987 till sommarstugan i Tungelsta och PU fick upp ögonen för honom först 1994 med kallelserna för provskjutning av hans vapen. Sen blev det förhör 1995 och 1998. På tioårsdagen finns han bekräftat på plats på konditori Svea och personalen beskrev honom som märklig. Lite konstigt om han i nio år reste från Tungelsta till konditori Svea ett par gånger i veckan. Han var kanske en vanemänniska. Vet inte om han var aktiv i sin skytteklubb efter han "sålt" sin Magnum. Han hade ju licens för flera andra vapen, vilka vet jag inte. Han ska ha skjutit sig med ett hagelgevär.
Nej jag kan inte säga att CA var på kondiset på ettårsdagen.
Jag var lite trött när jag skrev inlägget jag menade inte VARJE årsdag det har jag nämligen ingen aning om.
MEN grejen var ett han setts där på ett antal årsdagar MEN eftersom han var stammis och var där flera ggr/vecka så menar jag att det inte är speciellt anmärkningsvärt om han också var där många årsdagar.
OM han DÄREMOT sen han flyttade ut från stan endast(eller nästan endast) var där på årsdagar ja då vore det onekligen anmärkningsvärt.
Men som jag förstod det fortsatte han att ofta besöka kondiset.
Om jag fattat allt rätt rätta mig gärna om jag har fel.
Givetvis kan det vara så att han firade årsdagarna även om det inte var han (utan SE) som mördade Palme.CA kan ju ha blivit glad när Palme sköts och firat dessa årsdagar oavsett vem som är mördaren.
Har verkligen inte någon hittat fler bilder på CA?
Hur såg han ut vintern 1986 tex?
Vet vi mer om hans person det känns som om vi vet rätt mycket om SE däremot CA vet vi väldigt lite om.
Förutom aktiehandel ,dålig ekonomi , arbetslöshet ,vapenintresserad pch en asocial ensamvarg.
Såg han sig som ett midsförstått geni menad för större ändamål än livet gav honom?
Hur var hans kvinnosyn?
Utbildning?
Hem förhållanden ?
Personlighet osv osv?