2020-04-09, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
tänk om viruset ligger latent då, likt herpes
Om ”om” inte funnits hade Omberg varit ett vanligt berg. Tänk om månen trillar ner, då överlever bara ni som har foliehattarna på.

Vi måste ju agera på den data som finns tillgänglig?
Citera
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast om teorin stämmer så närmar dom sig. Då kanske Stockholm inte behöver ligga särskilt långt över 100 dödsfall per dag när det är som mest avlidna per dag.
Ja, och Tegnell har då rätt i sin iaktagelse om att det ser ut att börja plana ut i Stockholm.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Flera hundra företag har anmält till Myndigheten för samhällsskydd och beredskap att de vill hjälpa till i bekämpningen av coronapandemin.

Svenskt Näringsliv beskriver en växande frustration med myndigheternas oförmåga att ta emot hjälpen.

– Det finns massor av bra initiativ, men de hamnar i ett svart hål. Vi gör knappt någonting med uppgifterna i dagsläget, säger en tjänsteman på MSB med god insyn.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/msb-pekas-ut-som-bromskloss-allt-hamnar-i-ett-svart-hal/
===

Myndigheten för samhällsskydd och beredskap ...

Ja det är sinnesjukt men vad väntat när deras chef är Dan Eliasson som är lika empatilös lögnare såsom Tegnell.
Senast redigerad av HanEElugnFattaDuu 2020-04-09 kl. 12:27.
Citera
2020-04-09, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Fel igen. Tvärt om är det länder som infört hårda restriktioner som är politiskt motiverade.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/03/14/kommentar-danmarks-beslut-att-stanga-granserna-ar-politik-inte-experternas

Ett av många exempel.
Nej, du har fel.
Det har uttalars utan omsvep på PK att det är det som är grunden till besluten.
Barn med psykiska problem, barn med problem att vara hemma av andra orsaker.
Dvs inte smittskydd vilket bör vara FHMs fokus utan politisk ideologi.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej, den är inte opassande. De 4 % stämmer inte med mätningen i Sydkorea eller den som gjordes i Linköping, inte heller Island eller den som var på båten.

Jag vet inte vad dessa mindre undersökningar kommit fram till, det är dock vad WHO säger samt andra undersökningar jag sett med peer-review. Men sålänge de inte säger att det är 100% så är det ändå opassande, och jag tvivlar på att ens dessa mindre undersökningar kommit fram till en siffra högre än 10%.

Men sen beror det ju på vad man klassar som förkylningssymptom oxå, snorig näsa är det som ska vara 4% och som verkar ha svabbats för i sentineln. Men vissa kan ju även anse feber och hosta som förkylningssymptom, och då blir ju såklart siffran högre.
Citera
Medlem
https://www.svd.se/varning-till-alla-europeer-ge-er-inte-ut-i-pask

Rubriken pratar om européer, men Hans Kluge, WHO:s Europachef, är särskilt orolig för Sverige:

” -Vi är särskilt oroliga över ett nytt uppsving i Sverige, och att Turkiet haft en dramatisk ökning av virusfall under senaste veckan med 60 procent av alla fall i Istanbul. Även i Israel, Ukraina, Belgien och Norge är smittläget oroväckande, sa han.”

Vad är nu detta? Tegnell, ut och dementera genast! Sveriges beredskap är god.
Citera
2020-04-09, 12:26
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Fel igen. Tvärt om är det länder som infört hårda restriktioner som är politiskt motiverade.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/03/14/kommentar-danmarks-beslut-att-stanga-granserna-ar-politik-inte-experternas

Ett av många exempel.
Självklart är det politiskt motiverade - den politiker som inte agerar för att skydda sin befolkning löper stor riskmatt bli en f d politiker.
Politikers jobb är att verka för nationens bästa.

Vad ser du för fel i det?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Är det sant?
Jag skulle ljuga om jag inte hoppades på samma sak, men straffet måste bli betydligt hårdare. Hans själ ska eka. Jag är professionell designer och ska se till att han blir förevigad som djävulen. Det lovar jag.

Ja tyvärr är det sant.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Inte speciellt märkligt. Isolering ger tveksam effekt, och i många fall dessutom direkt motsatt effekt eftersom största spridningen sker i hemmet

Är det AT-nivå på förklaringsmodellen?

Så man är aldrig hemma och smittar enligt svenska modellen?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Goda Nyheter!!!;

Forskare vid Kungliga Tekniska Högskolan, KTH, har tagit fram ett test som snabbt kan ta reda på om en person haft covid-19 och bildat antikroppar mot viruset.

Om testet blir godkänt kan det börja testas på personal vid flera sjukhus i Stockholm redan nästa vecka, rapporterar SVT.
Citera
2020-04-09, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Ja, och Tegnell har då rätt i sin iaktagelse om att det ser ut att börja plana ut i Stockholm.

Precis. Hade varit fantastiskt om det är så.
Citera
2020-04-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Eller... Är 30% av läkarna i sverige invandrare ?
Jag vet inte, och bryr mig egentligen inte om läkares ursprung, men det gör Atilla tydligen, och därför är påståendet av vikt, i alla fall utifrån en politisk/journalistisk utgångspunkt.

Hur hade de äldre svenskarna i riskgrupperna klarat sig om ungefär en tredjedel av alla läkare plötsligt försvann från Sverige?

https://www.expressen.se/kronikorer/atilla-yoldas/aldre-svenskars-liv-ligger-i-invandrarnas-hander/?referrer=rotator-item-3
Frågan borde kanske vara om alla i denna tredjedel skulle klara en läkarutbildning i Sverige. Men visst är det bra om vi importerar läkare om det är brist, det kallas arbetskraftsinvandring och är i mitt tycke alldeles utmärkt. Det tidningen försöker få oss att tro är att all annan invadring också är det, det gäller att passa på då det är kris, fint gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in