2020-04-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Okej, anledningen till att Sverige inte infört restriktioner har inget med brist på resurser att göra.
Nej, det verkar politiskt motiverat av vår feministiska regering, genus och barnkonventionen styr besluten.
Citera
Medlem
Hur kommer trafiken se ut på Öresundsbron när Danmark öppnar upp? Kan tänka mig att många i Skåne är sugna på ett öppet samhälle och att få göra vad de vill, eftersom det inte funnits någon anledning egentligen att ta till restriktioner i Skåne eftersom Skåne knappt har drabbats av Corona.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Nej! Jag har en närstående inom akutsjukvård.. De fanns inga prioriteringslistor. Förut..

SE så. Lunga ner dig nu.. Du verkar ta den här sjukdomen väldigt allvarligt?

Har du ngt jobb att gå t på dagen?

Det är en skandal om akutvården i Sverige inte har prioriteringslistor, eftersom katastrofer och stora olyckor osv kan inträffa närsomhelst. Pinsamt för ansvariga för sjukvården om dina uppgifter stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Enligt Jan Albert, professor i smittskydd vid Karolinska institutet så är 40% av stockholmarna smittade och kurvan börjar plana ut

Börjar känna mig så lugn nu så det blir att gå ut och ta en öl på puben i helgen

Britton, Albert, Tegnell. Härlig trio att lita pa, när det gäller ens egen hälsa. Hoppas biran smakar bra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
...Eller så får man höra att vi har det värsta framför oss (fast det har man hört från sida 1 i den här tråden)

Men det har varit rätt sedan sida 1, det har blivit värre och värre varje dag ?

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
När man säger att både Norge och WHO har kommit fram till en dödlighet på 06 % Får man höra nån bortförklaring på det.

Jag är norsk och kommer inte ihåg att någon i Norge har kommit fram till 0.6% ?
Det finns inte heller nåt från WHO om det här 0.6% ?

Sydkorea hade en dödlighet på 0.6% i början av mars, men det har nu stigit till 1.7%, och av avslutade incidenter, (CFR) de som är döda eller har återhämtat sig, var talet 2.9% döda?

Det är möjligt dödligheten är så lågt som 0.6% i Norge nu också, väldigt många är testade och få har dött, men det är tidigt änn, och precis som i Sydkorea, kommer antalet döda att öka eftersom dom på sjukhus antingen dör eller blir friska igen etc.

Om du kan hitta en källa på att Norge och WHO har kommit fram till 0,6%, skulle jag vara tacksam?

Det var också en rapport från England som hävdade något liknande, men det var baserat på överoptimistiska modeller där man trodde att miljoner redan var smittade?
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Flera hundra företag har anmält till Myndigheten för samhällsskydd och beredskap att de vill hjälpa till i bekämpningen av coronapandemin.

Svenskt Näringsliv beskriver en växande frustration med myndigheternas oförmåga att ta emot hjälpen.

– Det finns massor av bra initiativ, men de hamnar i ett svart hål. Vi gör knappt någonting med uppgifterna i dagsläget, säger en tjänsteman på MSB med god insyn.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/msb-pekas-ut-som-bromskloss-allt-hamnar-i-ett-svart-hal/
===

Myndigheten för samhällsskydd och beredskap ...
Citera
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Du har uppenbarligen inte alls en närstående inom akutsjukvård eftersom ditt påstående är helt fel och ren lögn. Grymt att du behöver ljuga för att kunna argumentera.

Iallafall här på vårt sjukhus har det inte funnits några listor. De traumateam som varit på plats har tagit triagen där och då, utan papper.
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Din tröga jävel. Helt sjukt att du fortfarande kör på den här linjen, trots att du fått förklaring efter förklaring och bevis efter bevis.

ALLA LÄNDER HAR PRIORITERINGSLISTOR. DETTA ÄR INGET NYTT FÖR CORONAKRISEN. PRIORITERINGAR INOM SJUKVÅRD SKER DAGLIGEN I ALLA LÄNDER, MED ELLER UTAN CORONA. SVERIGE HAR INTE BEHÖVT GÖRA NÅGRA PRIORITERINGAR PGA CORONA, DÄREMOT HAR VI REVIDERAT PRIORITERINGSLISTOR FÖR ATT PASSA CORONA, IFALL DET SKULLE BEHÖVAS. VILKET INTE HAR BEHÖVTS.
Jo det verkar som att det tillämpas till viss del:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/70Oj0w/gick-dodsangeln-ronden-hos-mamma

Anhörig fick veta att mamman inte skulle prioriteras om hon fick Corona, mamman var inte smittad för tillfället, utan det var information om att de gjort den bedömningen.
Citera
2020-04-09, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Måste fråga er som är för en total lockdown med stängda skolor mm.

Jag har föräldrar som vi satt i karantän för ganska många veckor sedan 75,82år.
De har ingen kontakt med andra.

Så småning om måste ju vi börja träffa dem, veckor, månader från nu.
Det som jag känner som det absolut bästa är ju om barn/barnbarn då redan haft smittan, hur ska jag våga ta deras barnbarn dit om de inte redan har varit smittade och är immuna?
Jag vill ju inte döda mina föräldrar.

Enda alternativet jag ser är att de måste sitta själva 1,5-2år tills ett eventuellt vaccin kommer.k

Hur ser ni på det ?

tänk om viruset ligger latent då, likt herpes
Citera
Medlem
Citat:
https://www.vardfokus.se/tidningen/1999/nr-10-1999-11/fyra-prioriteringsgrupper-ska-vagleda-vardgivarna/

Bara ett exempel. Ska bli kul att se hur du svamlar bort detta.
Står ingenting om de du svamlar om
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Om du går ut på svag is så kan du med mycket hög sannolikhet slå fast vad som kommer och hända innan det har hänt. Mycket pekar på att den svenska isen är väldigt tunn.
Vidare, när man förstår att man befinner sig på tunn is (därför att empiriska data pekar på det) så bör man använda sig av försiktighetsprincipen; Expect the best, plan for the worst. Allt annat är galenskap.
Speciellt när människoliv står på spel.

Det kan jag hålla med om.

Jag hoppas också att våra svenska experter vet vad de håller på med. Om det visar sig senare att de tagit ”felaktiga” beslut hoppas jag att huvudena rullar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Så jävla trött på er lögnare nu.

Jag hänvisade tillbaks till C19, som en annan mongoloid hänvisat till, men som saknade begåvning nog för att klara läsa siffror korrekt.
Då blev han tyst, men du kröp ut från din ryska trollsten, utan att ha en aning vad som diskuterats

Sluta sprid lögner. Det är du som blev tyst och inte svarade på sista inlägget, narcissist.

Citat:
Ursprungligen postat av HanEElugnFattaDuu
Kul du utelämnar den 8:e april (+298 nya fall i Sthlm). Nu får dra ner på troll propagandan. Tard.

https://c19.se/Sweden/Stockholm

Citat:
Ursprungligen postat av HanEElugnFattaDuu
Flytta inte fokus narcissist. Inget ändrar att igår hade Stockholm med råge högsta antalet nya fall någonsin och det inte faller in med en kurva som planar ut för om spetsen pekar uppåt så planar det inte ut. Get it? Bra stick nu från tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in