Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Du har låst dig vid att det måste vara på ett visst sätt. Det är inte alls säkert att rätten har lika snäv syn som du. Blir intressant att se. Jag tror dock att han kommer dömas för mordförsök men blir intressant att se hur de resonerar i domen.
God kväll,
Nej, jag läser FUP och drar basic slutsatser utifrån vittnen, förhör BR samt HOL inklusive teknisk bevisning.
----> det är väldigt orimligt att skjuta resten av skotten vid en direkt närkamp när de tumlar ner för trappan.
Det hade rent av varit imponerade,.
För övrigt är det av intresse
det han har skjutit, om det så vore enbart ett skott.
Hans story är lite kontroversiell.
BR skjuter som sagt rätt mot HOL - igen.
Pretty riskabelt och BR medger samtidigt att
han planerar att skjuta.
Det tycker jag är intressant - och speciellt när HOL är obeväpnad.
"Och då tänker jag, jag skjuter väl ett skott till,"
Pratar sen om väskan med
påsittande skott - troligen i brösthöjd.
Han verkar komma på hur dumt det låter och justerar lite...
För han skulle ju bara skrämmas och max skjuta HOL i fötterna.
Så att han ska springa därifrån. Hur nu det ska gå till.
"Han håller i väskan som han, tar det upp… han, vid brösthöjd ungefär, eller lä…, ja, jag har jättesvårt för att avgöra var han hade den, men jag skjuter i alla fall. På, på något sätt så träffade jag ju, det är väl antagligen där jag träffar väskan."
Efter två skott och mitt i fighten ska han plötsligt säkra pistolen.
"FL: Och varför gör du det om du inte skall skjuta honom?
H: Nej, det är mer en, en säkerhetsåtgärd. För…
FL: Men blir det inte mer osäkert då och risk för…?
H: Både ja och nej, både ja och nej liksom"