Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Som jag sa innan. Jag tror domen blir mordförsök. Jag sa också att det som lät som helt solklart i tidigt skede är mindre solklart nu och då menar jag de punkter jag tog upp.
Enda fördelen är att det inte är bevisat att det inte gick att skjuta alla skott och alltså peppra HOL. Det KAN alltså anses möjligt att BR inte hade för avsikt att skjuta ihjäl HOL.
Ja, du skrev att det inte vore helt orimligt att de kan köpa BRs version om uppsåt att bara hota.
Citat:
Det är ju hur som helst inte orimligt att de kan gå på linjen att det inte var avsikt att döda i och med att endast ett skott triggade HOL och att det med all säkerhet fanns ett helt magasin att tömma i HOL om det vore avsikten. Det är inte orimligt att rätten anser det möjligt.
Vilket jag då finner orimligt utifrån vittnen, bevisning och vad han påstår skett.
Sannolikhetsbedömning.
Vilket de likaså kommer tycka om han fälls för mordförsök
Citat:
Det är en liten möjlighet men den finns där. Att det hade gått att tömma alla skott som fanns i HOL får ju anses vara klarlagt i och med att de varit så nära varandra under ett relativt långt skede på några minuter.
Citat:
(...) det fanns möjlighet att skjuta flera skott efter de två som avfyrades
Nej, det är inte klarlagd öht att han kunnat tömma hela magasinet, snarare tvärtom:
Att BR inte får möjlighet pga av att HOL slår, klöser honom i ögonen, håller i honom och de rullar ner för trappan. En bevittnad närkamp.
Vådaskott möjligen i kaoset