Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Absolut fanns möjligheten att skjuta fler skott än två. När de hamnade på 4e våningen. Sen vad BR anför är inte det jag lägger så stor vikt vid. Han säger ju bland annat att han osäkrar innan osv och det är ju inte direkt något som hjälper honom.
Ja, BR har osäkrat pistolen. Mitt i närkampen.
Väldigt omtänksamt två skott senare.
Som anledning till att han vänder pistolen som HOL försöker dra ur näven.
När det kommer till uppsåt kommer det givetvis ske en bedömning om vad som påstås i rätten i förhållande till vittnen och teknisk bevisning.
Vittnen som tittar ut av oväsendet, som hör HOL skrika och som ser BR om än inte detaljerat - men det vet inte BR.
"M*lin tittar ut i kikhålet och ser då en ryggtavla på en mans person med grå hoodie
uppdragen över huvudet som brottades med en annan person."
Grannar öppnar dörrar, ropar vad som hänt.
Jag tror nog att BR insåg att det vore oerhört dumt att genomföra bevittnat mord samt riskera stanna längre med risk att övermannas.
Han har inte många flyktvägar om nån redan ringt polisen. Det vet han heller inte.
För övrigt har han tappat bevisning (keps) han måste samla ihop:
J*el:"Jag såg personen greppa tag i något på golvet i trappan, men såg inte vad."
Samtidigt ränner HOL iväg vilket gör skjutande svårt efter närkampen.
'"Det var tumult, säger B*rit. Det lät som om de drog och slet i varandra, däruppe."
Så nej, det är inte värst sannolikt med mer skott efter de två första.