2020-04-09, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det finns redan uppgifter om ca 40 nya corona-strängar i Kina och att folk som fått den här och tillfrisknat nu blivit sjuka igen. Ni förnekare lever bara i nutid, ni ser inte ens framtiden en vecka från nu, än mindre än en månad och ett år ska vi inte ens snacka om. Ni vet inte vad det är att gå igenom Covid-19 som jag nu förhoppningsvis är i slutet av. Är 43 år gammal och kanske därför jag överlever. Har druckit whiskey med vatten och honung några gånger om dagen i över en vecka. Irland har ca halva Sveriges befolkning men bara ca en tredjedels dödsfall. Så den kurer fungerar.
tycker det är bra med alkohol whiskey honung som du gjorde ätt också citroner med honung och ätt mycket apelsin det hjälper att man klarar bättre det ,drick varmt te om du har feber svalka kropp med kall vatten ,bastu kan kanske också hjälpa har inte testat det när jag var förkyld men kan tro att man blir bättre med varmt bastu eller kanske badande och ligga i varmt vatten i badkaren hemma om man har inte möjligheter till bastu ,hoppas du och alla virus och koronasjuka blir helt friska .god natt
Citera
2020-04-09, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makaronen6767
Hyffsat bra form på mig ändå. Röker ej dricker ej. Jag är stor, har bra fysik, så dom kilona syns inte så mycket
Hade jag inte haft min sambo att ta hand om, så hade jag inte brytt mig så mycket. Jag handlar en del med Kina, och dom kineser jag känner har sagt att man ska göra allt för att stärka immunförsvaret.
Det är bra. Jag tror inte att du räknas som riskgrupp. 10 kg övervikt är mig veterligen inte så mycket? Men lycka till!
Citera
2020-04-09, 04:40
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Slår man en lite vidare blick, över världen, så ser man att de flesta har stora problem. Smittan har kommit in på äldreboenden vad man än gjort. Finland har fått in den, USA, Frankrike, Italien, osv. Oavsett åtgärder. Så jag vettefan vad man skulle gjort för att stoppa detta.

Det Kina och andra asiatiska länder gjorde är inte så applicerbart här. Typ svetsa in folk i hemmen.

Lättare att acceptera förluster om vi gjort vårt bästa på riktigt.
Citera
2020-04-09, 04:44
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananaman11
tycker det är bra med alkohol whiskey honung som du gjorde ätt också citroner med honung och ätt mycket apelsin det hjälper att man klarar bättre det ,drick varmt te om du har feber svalka kropp med kall vatten ,bastu kan kanske också hjälpa har inte testat det när jag var förkyld men kan tro att man blir bättre med varmt bastu eller kanske badande och ligga i varmt vatten i badkaren hemma om man har inte möjligheter till bastu ,hoppas du och alla virus och koronasjuka blir helt friska .god natt

Det finns ju också den finska modellen med vodka, öl, kallbad och bastu. Tyvärr har jag ingen tillgång till bastu, som är ett måste som mellansteg. Så det fick bli den irländska modellen. Vad tycker Tegnell om dessa två modeller?

Vill också lägga till ett hopp om att Boris Johnson helt tillfrisknar. Han behövs i UK.
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-04-09 kl. 04:46.
Citera
2020-04-09, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Är det sant?
Jag skulle ljuga om jag inte hoppades på samma sak, men straffet måste bli betydligt hårdare. Hans själ ska eka. Jag är professionell designer och ska se till att han blir förevigad som djävulen. Det lovar jag.

Jag tror att han har ett sorts agg till västerlänningar. Han bodde som barn en del i Etiopien då hans pappa jobbade på Sida, Han är garanterat vänster och globalist så klart. Han tycker säkert att vi i västvärlden har det för bra och nu är det pay back time. Det är ju lite lustigt att nuvarande WHO chefen också är Etiopier.
Citera
2020-04-09, 04:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Någon måste göra något åt den här jävla psykopaten, Tegnell, innan hans råd tar död på tusentals fler medborgare. Det jag gått igenom den senaste ca veckan önskar jag ingen. Men det kommer tillbaka i framtiden och då måste man ha beredskap och inte jävla ord.

Stäng all jävla lokaltrafik i storstäderna för fan! Gör det nu och gå ut med att folk bara får gå ut för det nödvändigaste. Kolla på New York City, hade inte Trump stängt ner så mycket som möjligt så kanske dödssiffran varit uppe i över 100,000 nu, och mer skulle det bli.

Jo man undrar ju. Antingen är denna Tegnell världens bästa eller icke. Rent spontant utan att vara expert på något vis. Detta med öppen lokaltrafik borde ju vara en smittohärd utan dess like. Folk som nyser och har sig.

Men det är väl en avvägning. Får man hoppas. Antingen stänger vi ner helt. Det i säg kommer innebära många döda eller vi försöker hålla det så öppet det bara kan. Sedan som sagts vi får se efter vem som hade rätt.
Citera
2020-04-09, 04:49
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Någon måste göra något åt den här jävla psykopaten, Tegnell, innan hans råd tar död på tusentals fler medborgare. Det jag gått igenom den senaste ca veckan önskar jag ingen. Men det kommer tillbaka i framtiden och då måste man ha beredskap och inte jävla ord.

Stäng all jävla lokaltrafik i storstäderna för fan! Gör det nu och gå ut med att folk bara får gå ut för det nödvändigaste. Kolla på New York City, hade inte Trump stängt ner så mycket som möjligt så kanske dödssiffran varit uppe i över 100,000 nu, och mer skulle det bli.

Tegnell är bara en docka, det är högre makter som bestämmer ifall det ska stängas eller inte.

Hade det varit tegnell som skötte allting så hade jag personligen avrättat honom och bröstat en fängelsestraff på 10 år.

Har du fått corona? Berätta lite mer hur det känns?
Citera
2020-04-09, 04:53
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo man undrar ju. Antingen är denna Tegnell världens bästa eller icke. Rent spontant utan att vara expert på något vis. Detta med öppen lokaltrafik borde ju vara en smittohärd utan dess like. Folk som nyser och har sig.

Det är en no-brainer...om man vill rädda liv, vilket kanske inte alls är planen.

Citat:
Men det är väl en avvägning. Får man hoppas. Antingen stänger vi ner helt. Det i säg kommer innebära många döda eller vi försöker hålla det så öppet det bara kan. Sedan som sagts vi får se efter vem som hade rätt.

Kolla på New York Citys gator. Vad hade hänt om Trump inte beordrat det? Ja, han var sen. Men bättre sent en som Löfven ALDRIG...för vi är minsann en liberal demokrati där folk har eget ansvar och behöver inte bli påtvingade. Vad händer i LA och Chicago?
Citera
2020-04-09, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Tegnell är bara en docka, det är högre makter som bestämmer ifall det ska stängas eller inte.

Hade det varit tegnell som skötte allting så hade jag personligen avrättat honom och bröstat en fängelsestraff på 10 år.

Tegnell liksom alla politiker i Sverige följer i princip en plan som har varit fastlagd sedan minst 10 år. Den går ut på att samhället inte skall göra något vid en pandemi. Tegnell har säkert varit med om att utforma planerna. Nu är hans roll att försöka lugna folk så gott det går, men det är ju på gränsen till omöjligt att å ena sidan få det att se ut som att man försöker stoppa smittan samtidigt som man egentligen vill att den skall spridas så fort som möjligt.
Citera
2020-04-09, 04:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det är en no-brainer...om man vill rädda liv, vilket kanske inte alls är planen.

Kolla på New York Citys gator. Vad hade hänt om Trump inte beordrat det? Ja, han var sen. Men bättre sent en som Löfven ALDRIG...för vi är minsann en liberal demokrati där folk har eget ansvar och behöver inte bli påtvingade. Vad händer i LA och Chicago?

Jo men vi vet ju inte. New York har ju ändå sämre siffror än Stockholm. Sätter man folk i sådan där karantän kommer det bli otrevligheter. Som vi sett från UK. Familjevåld kommer drastiskt att öka, psykisk ohälsa likaså. Samhället kommer stanna upp vilket kan leda till ännu fler dödsfall. Det är ett litet lotteri men vi får se.
Citera
2020-04-09, 05:01
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival

Ska berätta exakt. Åkte SL-buss i slutet va mars. Knökful. Borde ha gått hem. Börjar med en krypande känsla att något är fel ca dag 2-3 efter. Sen kommer febern och torrhostan efter ca 5 dagar i mitt fall. Sen orkar man ingenting i ett par dagar, sen tror man att det är över. FEL. Sen kommer nästa släng, samma MO men värre. Upp och ner, dag ut och dag in. Sen får man ont i hela kroppen, speciellt i magen och tarmarna. Kan inte äta, bara dricka. Som i mitt fall whiskey, varmt och vatten, honung och all yoghurt jag hade hemma. Det där pågår i några dagar. Jag hade ett case Paddy hemma och några plattor öl. Utan det hade jag inte överlevt. Hade serien Ozark nerladdad sedan tidigare och man måste också vara upp några timmar och se något framför sig. Sen SOVA, SOVA, SOVA. Torrhostan är alltid där och har precis släppt för mig. Innan den gör det, glöm allt annat. Det är som att andas genom ett sugrör.
Citera
2020-04-09, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Ok, vid en svår influensa-period i Sverige dör det upp till 1500-2000 person, den siffran skiljer sig från år till år beroende på typ av influensa. Sant att det är lägre en normal period, då är det väl runt 800-1000 om jag kommer ihåg rätt.

Nej jag är inge foliehatt, jag tycker att man ska vaccinera sig om man tillhör en riskgrupp. Eller av annan samhällsnyttig anledning borde vaccinera sig.

Du verkar tro att jag argumenterar för något helt annat, så jag förstår inte riktigt vad du insinuerar med ditt svar.

Nja, nära 3000 dog av säsongsinfluensan för 2 år sedan:

https://www.di.se/nyheter/epidemiolog-nara-3000-dog-i-sasongsinfluensan-i-sverige-for-tva-ar-sedan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in