2020-04-09, 04:00
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Det är lite synd att FHI:s linje hela tiden har varit att "Vi tror det här". Då kör vi på det. Vi accepterar inte att en motsatt gissning kan vara rätt.

Det har ju gått från början till nu. De har haft en linje... om en sjukdom det saknas kunskap om. Rent livsfarligt. Man har inte tagit in kritik. Man har inte ens tänkt att "Tänk om vi var fel i detta". Man bestämde bara hur viruset funkade och gjorde en plan efter detta.

När man tänker på det så inser man hur konstigt det är. Man borde naturligtvis varit ödmjuk och sagt att man inte visste vissa saker som vi vet nu. Men man uttalade sig ändå. "Fakta" som att barn smittar inte, vuxna utan symptom smittar inte, smittan är ovanlig så nästan ingen smittas ändå, man kan inte smitta inom inkubationstiden, man kan inte smitta efter man blivit "frisk" osv. Allt var rent hittepå.

Vad spelar det då för roll att de vuxna barnen till dem på äldreboendena inte får hälsa på, när de som jobbar där drar in smittan?

Allt snack om hur vi ska göra för att skydda de gamla... det funkar bara om de gamla inte har någon som kommer och hjälper dem.

Folk har gjort massa uppoffringar för de gamlas skull... medan i själva verket blir äldreboendena dödsläger.

Slår man en lite vidare blick, över världen, så ser man att de flesta har stora problem. Smittan har kommit in på äldreboenden vad man än gjort. Finland har fått in den, USA, Frankrike, Italien, osv. Oavsett åtgärder. Så jag vettefan vad man skulle gjort för att stoppa detta.

Det Kina och andra asiatiska länder gjorde är inte så applicerbart här. Typ svetsa in folk i hemmen.
Citera
2020-04-09, 04:03
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Slår man en lite vidare blick, över världen, så ser man att de flesta har stora problem. Smittan har kommit in på äldreboenden vad man än gjort. Finland har fått in den, USA, Frankrike, Italien, osv. Oavsett åtgärder. Så jag vettefan vad man skulle gjort för att stoppa detta.

Det Kina och andra asiatiska länder gjorde är inte så applicerbart här. Typ svetsa in folk i hemmen.

Det borde man ha gjort i Sverige pga att vissa idioter inte tar detta på allvar. Jävla naiva svenskjävlar.
Citera
2020-04-09, 04:04
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ja, inga sjukdomar förutom ett par barnsjukdomar är värda att få (påssjuka, mässling och några till). Undrar vad psykopaten Tegnell skulle säga om Chopins öde? Dåliga gener? Han kom från en stark familj, men börja redan spela runt i hela världen som tonåring och drog på sig en massa skit på 1820-1830-talet. Slutade i TBC-död 17 oktober 1849, 39 år gammal. 39 år gammal...

Coronavirus av alla dess slag är inga normala sjukdomar. Så hur fan kan en tomte som Tegnell få föra ett lands talan?

Står ju på SVT nyheter också.

Antikroppsstudie väcker frågor
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/antikroppsstudie-vacker-fragor

Man pratar om antikroppar mot corona-viruset. Inte mot din bondinfluensa du hade för två år sedan. Dom har inget med detta att göra.
Citera
2020-04-09, 04:07
Medlem
Citat:
Nu håller jag på att bli frisk från den här skiten efter drygt en vecka och efter att ha börjat känna symtom ca två veckor sedan. Har fan inte ens orkat ta mig till datorn.

Först nu kommer de med info att få antikroppar är bättre än många (står på text-tv nu). D v s folk som sällan varit sjuka har bättre chans att inte få så starka symtom än de som varit sjuka ofta. Jag har innan den här skiten haft två tunga influensor för två och tre år sedan. Det är väl så som med Chopin, kompositören och pianisten. Han var sjuklig som fan som barn och gog sedan i TBC 39 år gammal.

Så ta det där med folk/befolkningsimmunitet och stoppa upp det i röven. Speciellt du, Tegnell. Det är ALLTID bättre att inte bli sjuk din jävla nolla. Så nu kommer jag behöva undvika folk så mycket som möjligt när nästa corona-sträng slår till. Vilket den kommer att göra och det finns tydligen ca 40 nya strängar av den.
Hej du blir imun mot korona så du kommer inte att ha igen korona.om du är helt frisk nu så är du imun va glad nu .
Citera
2020-04-09, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jag kokar av raseri. Det blev likt jag befarade. De gamla slängs på soptippen och man låter de dö utan vård. Man anser deras människovärde lägre helt enkelt.

Efter alla miljoner de betalt till sossarna är detta tacken. Fy fan alltså

Sen när de kolar testar man inte liken och dödsfallet syns inte ens i coronastatistiken. Så kan man hålla nere siffrorna och undkomma kritik.

Sossarna är som grisarna i djurfarmen. När arbetshästen inte behövs längre avrättas den kallblodigt.

Usch tvi och fy för mördarsossepacket! Minns detta! Minns det i evigheten!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rARez3/eva-96-nekades-coronatest--dottern-catharina-sag-henne-do-pa-aldreb
Vad säger MASen på boendet (Medicinskt Ansvarig Sjuksköterska)?
Även om bot inte finns så SKA lindring på alla sätt som går ges! Syrgas finns i transportabla tuber, ångestdämpande och smärtlindrande ska finnas. Allt detta ska ordineras av läkare!
Citera
2020-04-09, 04:15
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananaman11
Hej du blir imun mot korona så du kommer inte att ha igen korona.om du är helt frisk nu så är du imun va glad nu .

Det finns redan uppgifter om ca 40 nya corona-strängar i Kina och att folk som fått den här och tillfrisknat nu blivit sjuka igen. Ni förnekare lever bara i nutid, ni ser inte ens framtiden en vecka från nu, än mindre än en månad och ett år ska vi inte ens snacka om. Ni vet inte vad det är att gå igenom Covid-19 som jag nu förhoppningsvis är i slutet av. Är 43 år gammal och kanske därför jag överlever. Har druckit whiskey med vatten och honung några gånger om dagen i över en vecka. Irland har ca halva Sveriges befolkning men bara ca en tredjedels dödsfall. Så den kurer fungerar.
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-04-09 kl. 04:18.
Citera
2020-04-09, 04:16
Medlem
[quote=I-van-Toer|71109784]Nu håller jag på att bli frisk från den här skiten efter drygt en vecka och efter att ha börjat känna symtom ca två veckor sedan. Har fan inte ens orkat ta mig till datorn.

Först nu kommer de med info att få antikroppar är bättre än många (står på text-tv nu). D v s folk som sällan varit sjuka har bättre chans att inte få så starka symtom än de som varit sjuka ofta. Jag har innan den här skiten haft två tunga influensor för två och tre år sedan. Det är väl så som med Chopin, kompositören och pianisten. Han var sjuklig som fan som barn och gog sedan i TBC 39 år gammal.

Så ta det där med folk/befolkningsimmunitet och stoppa upp det i röven. Speciellt du, Tegnell. Det är ALLTID bättre att inte bli sjuk din jävla nolla. Så nu kommer jag behöva undvika folk så mycket som möjligt när nästa corona-sträng slår till. Vilket den kommer att göra och det finns tydligen ca 40 nya strängar av den.[/QUOT det finss runt 1000 viruser och dom muterar ibland du kommer inte att få igen koronavirus det finns 7 sorter koronavirus alla som blir helt friska är imuna men du och alla andra som är friska från corona kan få ny virus om den muterar kanske om 10 år hoppas att nästa vinter inte kommer ny skit corona virus SARS 3 för att SARS komm runt 2000 taler 2009 svininfluensa nästan samma skit virus nu är år 2020 nu kom skiten korona sars 2 som är muterat SARS virus som har muterat så kanske ny korona skiten muterat virus kanske kommer om 20 eller 10 år så fungerar viruser man kan inte blki sjuk av samma virus igen utan alltid om ny virus
Citera
2020-04-09, 04:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Så ta det där med folk/befolkningsimmunitet och stoppa upp det i röven. Speciellt du, Tegnell. Det är ALLTID bättre att inte bli sjuk din jävla nolla. Så nu kommer jag behöva undvika folk så mycket som möjligt när nästa corona-sträng slår till. Vilket den kommer att göra och det finns tydligen ca 40 nya strängar av den.

Det skulle ju i så fall innebära att ett fungerande vaccin får motsatt effekt.

Men inte bara det, utan man skulle då bli sjukare för var gång man haft skiten. I så fall är det ett utmärkt recept för vår civilisations undergång. Över tid mals vi alla ned.

Nää, så illa kan det inte va?
Citera
2020-04-09, 04:25
Medlem
Kanske en provocerande fråga men tycker inte ni som är av åsikten att Kina bör få kritik och reprimander efter detta virusutbrott att även Italien och Iran även bör få kritik? Hade Italien och Iran skött sin smittspårning hade ju problemen åtminstone förskjutits och eventuellt varit mindre i Sverige och andra länder.
Citera
2020-04-09, 04:26
Medlem
Citat:
Det finns redan uppgifter om ca 40 ny corona-strängar i Kina och att folk som fått den här och tillfrisknat nu blivit sjuka igen. Ni förnekare lever bara i nutid, ni ser inte ens framtiden en vecka från nu, än mindre än en månad och ett år ska vi inte ens snacka om. Ni vet inte vad det är att gå igenom Covid-19 som jag nu förhoppningsvis är i slutet av. Är 43 år gammal och kanske därför jag överlever. Har druckit whiskey med vatten och honung några gånger om dagen i över en vecka. Irland har ca halva Sveriges befolkning men bara ca en tredjedels dödsfall. Så den kurer fungerar.
ja men dom flesta friska från korona blir imuna . grejen är att koronavirus kan pågå länge kanske en månad tills man är helt frisk och man tror att man är frisk effter 2 veckor och känner sig bra men blir dålig igen och tester kan lura också det 50 mot 50 sanligheter med tester det finns få tal att bli igen sjuk av koromen men flesta blir imuna men mycket beror på tester det finns så dåliga många tester att man kan blir lurad det kan visa positiv men man har inte korona och det kan visa negativ och man har korona läste på många källlor att corona tester är 50 mot 50 sanna
Citera
2020-04-09, 04:29
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det skulle ju i så fall innebära att ett fungerande vaccin får motsatt effekt.

Men inte bara det, utan man skulle då bli sjukare för var gång man haft skiten. I så fall är det ett utmärkt recept för vår civilisations undergång. Över tid mals vi alla ned.

Nää, så illa kan det inte va?

Precis så kan det vara. Kineser är inga roliga varelser men de är inga idioter och det är bara deras mat- och hygienvanor som förstör för resten av världen. De har med största sannolikhet rätt i Shanghai-studien. Och då blir det farligt för liv och lem att trycka i sig vaccin som ingen vet långtidseffekterna av. Det enklaste vore om världen tvingade Kina att ändra sin marknadskultur med "exotiska djur" som säljs som föda. Speciellt den där jävla fladdermusen.

Citat:
Ursprungligen postat av johnaldinho
Kanske en provocerande fråga men tycker inte ni som är av åsikten att Kina bör få kritik och reprimander efter detta virusutbrott att även Italien och Iran även bör få kritik? Hade Italien och Iran skött sin smittspårning hade ju problemen åtminstone förskjutits och eventuellt varit mindre i Sverige och andra länder.

Folk som förlorat nära och kära i Covid-19 borde stämma Wuhan-provinsen. Absolut. Åtminstone för att visa missnöje.
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-04-09 kl. 04:31.
Citera
2020-04-09, 04:31
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag hade en mormor 2009 som fick Anders Tegnells svininfluencavaccin med tvång, sen dog hon. Jag hoppas det slutar med att han får corona och där ligger och hostar lungorna ur sig. Tvi vale! Dessutom hoppas jag att han får uppleva triage på riktigt och blir lämnad hostandes ute på gatan i rännstenen, där han hör hemma!

Är det sant?
Jag skulle ljuga om jag inte hoppades på samma sak, men straffet måste bli betydligt hårdare. Hans själ ska eka. Jag är professionell designer och ska se till att han blir förevigad som djävulen. Det lovar jag.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-04-09 kl. 04:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in