2020-04-09, 03:14
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Ett par månader den var bra 😂😂
Förklara gärna hur du menar.
Citera
2020-04-09, 03:14
Bannlyst
Eskalerar nu i Stockholm. Är det beräknat att övriga storstäder är efter med 2-3 veckor innan det blir rejäl sving på kurvan?
Citera
2020-04-09, 03:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Island har testat ungefär 10 procent av sin befolkning och har låga dödssiffror Men befolkningen på ön är ung. Dessutom så har man där nått väldigt långt på sin pandemikurva. Runt en halv procent av befolkningen där har konstaterats haft covid-19. Detta tyder på att runt hälften av islänningarna, i verkligheten, redan haft covid-19, de flesta med inga eller ytterst milda symptom. Island närmar sig med andra ord flockimmunitet. Och till skillnad ifrån San Marino, så har man gjort det utan katastrofala dödstal, (sett som avlidna i covid-19 som andel av befolkningen).

Jo de har sina fördelar. Inte så mycket folk. På en ganska stor yta. Dessutom är det en ö. Väldigt lätt att hindra folk att komma in. Sedan unga också. De har det prima. Men sett till Sydkorea gjorde de ju också "rätt". Testa massvis och har nu ganska lågt antal smittade/döda.

Vad Sverige borde gjort man man tycka. Extremt konstigt detta att man slutade testa helt och hållet.
Citera
2020-04-09, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikrofons
Eskalerar nu i Stockholm. Är det beräknat att övriga storstäder är efter med 2-3 veckor innan det blir rejäl sving på kurvan?

Eskalerar? vad menar du?
Citera
2020-04-09, 03:26
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Det är en enorm fara för ett lands stabilitet att ha en undermålig lagstiftning när brott mot det egna folket i kristid behöver prövas i domstol.
Om politiker och tjänstemän orsakat skada så måste det kunna straffas proportionellt.
Vad är alternativet?
Det vill vi inte se i Sverige.

Undermålig lagstiftning? Vi har inget rättsystem till att börja med.
Sverige har undantag från EU för att få behålla sveriges politiska domstolsystem!

De närmaste till oss är Kuba, Nordkorea och Kina.

Går inte ställa en statsanställd/politiker inför rätta mot regeringens vilja.

Sverige kallas "den tredje vägen" i utländsk litteratur.
Kommuniststat driven med marknadsekonomi.
Citera
2020-04-09, 03:28
Medlem
I-van-Toers avatar
Nu håller jag på att bli frisk från den här skiten efter drygt en vecka och efter att ha börjat känna symtom ca två veckor sedan. Har fan inte ens orkat ta mig till datorn.

Först nu kommer de med info att få antikroppar är bättre än många (står på text-tv nu). D v s folk som sällan varit sjuka har bättre chans att inte få så starka symtom än de som varit sjuka ofta. Jag har innan den här skiten haft två tunga influensor för två och tre år sedan. Det är väl så som med Chopin, kompositören och pianisten. Han var sjuklig som fan som barn och gog sedan i TBC 39 år gammal.

Så ta det där med folk/befolkningsimmunitet och stoppa upp det i röven. Speciellt du, Tegnell. Det är ALLTID bättre att inte bli sjuk din jävla nolla. Så nu kommer jag behöva undvika folk så mycket som möjligt när nästa corona-sträng slår till. Vilket den kommer att göra och det finns tydligen ca 40 nya strängar av den.
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-04-09 kl. 03:34.
Citera
2020-04-09, 03:34
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inte.anonym
Nja, det jag säger är att inget vet.

Ok, du vet alltså inget. Men de som arbetar på boendet borde väl veta, det är de som intervjuas i reportaget.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/larmet-fran-skoterskorna-vi-grater-i-omkladningsrummet/
Citera
2020-04-09, 03:39
Medlem
I-van-Toers avatar
Någon måste göra något åt den här jävla psykopaten, Tegnell, innan hans råd tar död på tusentals fler medborgare. Det jag gått igenom den senaste ca veckan önskar jag ingen. Men det kommer tillbaka i framtiden och då måste man ha beredskap och inte jävla ord.

Stäng all jävla lokaltrafik i storstäderna för fan! Gör det nu och gå ut med att folk bara får gå ut för det nödvändigaste. Kolla på New York City, hade inte Trump stängt ner så mycket som möjligt så kanske dödssiffran varit uppe i över 100,000 nu, och mer skulle det bli.
Citera
2020-04-09, 03:48
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Thorax operationsavdelning i Linköping bestämde sig för att testa samtliga 50 anställda, efter att man haft patienter som varit sjuka i covid-19.

Hälften var smittade, rapporterar SR Ekot.

– Det kan vara upp till nio av tio som kanske inte har så mycket symtom att de syns, säger statsepidemiolog Anders Tegnell.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-var-smittade

ATs fundamentala punkt i sin strategi är att skydda de äldre genom att man stannar hemma om man känner sig sjuk och har symtom. Eller har jag missuppfattat något?

Nu bidrar ATs felaktiga strategi till att äldre inte blir skyddade och som konsekvens dör
på grund av att de övriga i befolkningen smittat även om de inte haft symtom.

Oavsett om man är förnekare eller alarmist. ATs strategi är inkorrekt.

När kommer media, som har till uppgift att granska makthavare, ställa AT till svars för sina uppenbara fel?

Det är lite synd att FHI:s linje hela tiden har varit att "Vi tror det här". Då kör vi på det. Vi accepterar inte att en motsatt gissning kan vara rätt.

Det har ju gått från början till nu. De har haft en linje... om en sjukdom det saknas kunskap om. Rent livsfarligt. Man har inte tagit in kritik. Man har inte ens tänkt att "Tänk om vi var fel i detta". Man bestämde bara hur viruset funkade och gjorde en plan efter detta.

När man tänker på det så inser man hur konstigt det är. Man borde naturligtvis varit ödmjuk och sagt att man inte visste vissa saker som vi vet nu. Men man uttalade sig ändå. "Fakta" som att barn smittar inte, vuxna utan symptom smittar inte, smittan är ovanlig så nästan ingen smittas ändå, man kan inte smitta inom inkubationstiden, man kan inte smitta efter man blivit "frisk" osv. Allt var rent hittepå.

Vad spelar det då för roll att de vuxna barnen till dem på äldreboendena inte får hälsa på, när de som jobbar där drar in smittan?

Allt snack om hur vi ska göra för att skydda de gamla... det funkar bara om de gamla inte har någon som kommer och hjälper dem.

Folk har gjort massa uppoffringar för de gamlas skull... medan i själva verket blir äldreboendena dödsläger.

Citera
2020-04-09, 03:49
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Först nu kommer de med info att få antikroppar är bättre än många (står på text-tv nu). D v s folk som sällan varit sjuka har bättre chans att inte få så starka symtom än de som varit sjuka ofta. Jag har innan den här skiten haft två tunga influensor för två och tre år sedan. Det är väl så som med Chopin, kompositören och pianisten. Han var sjuklig som fan som barn och gog sedan i TBC 39 år gammal.

Så ta det där med folk/befolkningsimmunitet och stoppa upp det i röven. Speciellt du, Tegnell. Det är ALLTID bättre att inte bli sjuk din jävla nolla. Så nu kommer jag behöva undvika folk så mycket som möjligt när nästa corona-sträng slår till. Vilket den kommer att göra och det finns tydligen ca 40 nya strängar av den.

Helt rätt, alla sjukdomar "maler" långsamt ner hälsan. Har läst inlägg här i tråden om att vi får ett friskare folk efter detta "stålbad". Det är helt fel, vi får ett sargat folk som klarar nästa smittovåg ännu sämre. Som sagt var, bästa taktiken är att inte bli smittad...
Citera
2020-04-09, 03:54
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Nu håller jag på att bli frisk från den här skiten efter drygt en vecka och efter att ha börjat känna symtom ca två veckor sedan. Har fan inte ens orkat ta mig till datorn.

Var hittar man info om det där med att det är bättre ha lite antikroppar? Har inte text tv

Det är inget ovanligt om det finns 40 strängar eller fler av viruset. Det är så virus uppträder. Men att det skulle hunnit ändras så mycket så du blir sjuk igen före vaccin kommer är inte troligt. Vanliga influensan tar cirka ett år på sig att ändras nog innan den bryter genom vaccinet igen. Andra virus ännu längre.
Citera
2020-04-09, 03:59
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Helt rätt, alla sjukdomar "maler" långsamt ner hälsan. Har läst inlägg här i tråden om att vi får ett friskare folk efter detta "stålbad". Det är helt fel, vi får ett sargat folk som klarar nästa smittovåg ännu sämre. Som sagt var, bästa taktiken är att inte bli smittad...

Ja, inga sjukdomar förutom ett par barnsjukdomar är värda att få (påssjuka, mässling och några till). Undrar vad psykopaten Tegnell skulle säga om Chopins öde? Dåliga gener? Han kom från en stark familj, men börja redan spela runt i hela världen som tonåring och drog på sig en massa skit på 1820-1830-talet. Slutade i TBC-död 17 oktober 1849, 39 år gammal. 39 år gammal...

Coronavirus av alla dess slag är inga normala sjukdomar. Så hur fan kan en tomte som Tegnell få föra ett lands talan?

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Var hittar man info om det där med att det är bättre ha lite antikroppar? Har inte text tv

Det är inget ovanligt om det finns 40 strängar eller fler av viruset. Det är så virus uppträder. Men att det skulle hunnit ändras så mycket så du blir sjuk igen före vaccin kommer är inte troligt. Vanliga influensan tar cirka ett år på sig att ändras nog innan den bryter genom vaccinet igen. Andra virus ännu längre.

Står ju på SVT nyheter också.

Antikroppsstudie väcker frågor
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/antikroppsstudie-vacker-fragor
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-04-09 kl. 04:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in