Citat:
Ursprungligen postat av
Frederica
Kravallpoliserna runt sjukhusen innebär att anhöriga som har sina sjuka åldringar boende hos sig, accepterar inte myndigheternas beslut att de riktigt gamla och sköra skall inte släpas till akutmottagningar utan skall få palliativ vård och få dö i sina hem. Jag tror att det blir många tuffa diskussioner om ambulanspersonalen inte vill ta den sjuke med sig, tror faktiskt att personalen ger sig oftast och gör som anhöriga säger, bara för att komma därifrån.
Då blir det akutens läkare som måste förklara till änhöriga varför deras gamla mormor inte får intensivvård eller varför man vill skickade henne direkt till geriatrisken för palliativ behandling. Kan förstå att det uppstår behov av kravallpolisiär "trygghetsskapande" närvaro.
Och ändå får dessa patienter, vars anhöriga är aggressiva och hotfulla mot vårdpersonal, oftast mycket mera vård än patienter som inte har krävande anhöriga. Det är mänskligt att som läkare att ge sig om du hotas typ "jag vet vad du heter" etc. Då får man vara tuffare med lilla Stina vars tyslåtna och snälla anhöriga höjer inte rösten ens en gång när Stina nekas vårdplats och skickas tillbaka till äldreboendet för att få dö "under värdiga former" dvs kvävas långsamt med endast Alvedon som "palliativ medicin" och öppnat fönster som syrgas.
Vad skall man säga? Jag säger som ett gäng ungdomar från "utsatta områden" när de hade misshandlat en ljushårig handikappat kille medan vuxna svenska karlar bara tittade på och gjorde ingenting för att hjälpa offret:
Heja Sverige!
Jag kokar av raseri. Det blev likt jag befarade. De gamla slängs på soptippen och man låter de dö utan vård. Man anser deras människovärde lägre helt enkelt.
Efter alla miljoner de betalt till sossarna är detta tacken. Fy fan alltså
Sen när de kolar testar man inte liken och dödsfallet syns inte ens i coronastatistiken. Så kan man hålla nere siffrorna och undkomma kritik.
Sossarna är som grisarna i djurfarmen. När arbetshästen inte behövs längre avrättas den kallblodigt.
Usch tvi och fy för mördarsossepacket! Minns detta! Minns det i evigheten!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rARez3/eva-96-nekades-coronatest--dottern-catharina-sag-henne-do-pa-aldreb