Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyMnemonic
Ja och det otäcka är att de visat total motvilja på att ta ansvar så man förstår inte varför, om de bara är så dåliga på att kommunicera, trots det är vad de egentligen ska vara tränade på att göra eller om det finns någon större baktanke men det är förmodligen det tidigare för jag kan inte se hur någon av dom skulle vinna något på att det går riktigt illa i Sverige.
Kan bero på allt möjligt bakomliggande eller en kombination av allt, dvs. man vet att det inte finns beredskapslager eller IVA-platser, man har en cynisk inställning att försöka rädda ekonomin men lite "svinn" av "äldre äldre" får då vara okej, osv osv. Deras strategi samt sätt att uttrycka sig och lägga mkt ansvar på folket, tycker jag gör att man anar ett sätt att försöka svära sig fri senare.
Med flera hundra anställda på FHM finns det inte en chans i helvetet, att de inte febrilt räknade på olika scenarier initialt. Så nån form av medvetet val har de ju gjort.
Trumps scenarier gick ju ut i media helt öppet, med prognoser på dödssiffror från start (utan restriktioner resp. med restriktioner), vilket faktiskt förvånade mig oerhört. För ett år sen skulle jag nog gissat att Sverige skulle vara mer transparent och öppna i ett sånt här läge, än USA. Men man lär så länge man lever.
Det som jag verkligen vill höra mer om och hoppas ngn svensk journalist tar tag i, är Björn Olsens antydningar om att han blev så att säga mer eller mindre "tystad" i januari då han försökte varna myndigheter. (Hans intervju NRK idag eller igår).