2020-04-09, 00:34
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chickenodogo
Yes, av att döma från professorns bilder, så är det dessa.

Helvete vad bra att antikroppstester börjar komma ut på marknaden. Det är en Game changer!!
Citera
2020-04-09, 00:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Polis skall nu hindra medborgare som betalat sin skatt till vården att inte få den vård de betalat för.
Samtidigt ligger det enligt uppgift massor med somalier och papperslösa på iIVA runt om i landet som INTE betalar skatt alls utan lever på de som blir nobbade sin vård.

Duktiga idioter som röstat för massinvandring och detta som nu sker.

Pengar flödar ut ur landet till folk som får sina bidrag skickade till landet de flytt ifrån. Bidrag till moskébyggen utomlands, flygresir till Somalia för att stötta deras corona gantering osv osv och nu skall polisen stå med vapen i hand och vara beredda på att skjuta på skattebetalare och då i första hand vita sådana..

Vad säger 7 klöver röstarna nu då ?

Ja det är precis så det är, jag har inte röstat på skiten så jag är oskyldig, vad är er förklaring? Jag hoppas sjuklövern får det här nerkört i halsen så det heter duga. Men det är väl för mycket att hoppas på i det här landet?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja precis dagens PK var precis som att säga att Stockholm nu verkar ha plana ut sin kurva, vilket säkert får många att omprioritera deras nödvändiga resa att verkligen bli nödvändig eftersom läget ser ut att ha stabiliserats, planats ut, se bättre ut. Detta kommer ju bara sänka folks medvetandegrad att vara försiktiga. Det är såhär luddiga och motstridiga budskap ser ut. Det ä r som att be med en ökning på IVA om 2-4 veckor.
Man är helt enkelt mer intresserade av att kommunicera ut hur ”bra” Sveriges strategi är ...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

- Massdöden pågår för fullt.

För att undvika ojämnheter i siffrorna på grund av sen rapportering, så kan man titta på ett genomsnitt över 5 dygn. Mellan 2:a april och 7:e april rapporterades 62 dödsfall per dygn. Det är illa.

Kollar man omvärlden har det dött 40 000 på en vecka nu och 88 000 totalt på några månader. Man kan räkna med minst halv miljon döda i världen vid slutet av maj och Sverige kommer ligga illa tid.
Citera
2020-04-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Polis skall nu hindra medborgare som betalat sin skatt till vården att inte få den vård de betalat för.
Samtidigt ligger det enligt uppgift massor med somalier och papperslösa på iIVA runt om i landet som INTE betalar skatt alls utan lever på de som blir nobbade sin vård.

Duktiga idioter som röstat för massinvandring och detta som nu sker.

Pengar flödar ut ur landet till folk som får sina bidrag skickade till landet de flytt ifrån. Bidrag till moskébyggen utomlands, flygresir till Somalia för att stötta deras corona gantering osv osv och nu skall polisen stå med vapen i hand och vara beredda på att skjuta på skattebetalare och då i första hand vita sådana..

Vad säger 7 klöver röstarna nu då ?

Nu ska jag inte vara sån, men jag tror det kan va tvärt om.
De som brukar ställa till med ett jäkla liv när de ska söka vård bor väl knappast i Svenska medelklassområden...
Citera
2020-04-09, 00:37
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Om fårflocken märker att de som ska vara flockens "herdar", i själva verket menar att "flockimmunitet" betyder att random urval av äldre och svaga får ur flocken skall släpas till slaktbänken, så är det nog en ganska naturlig reaktion att få panik och vilja springa.

Tror det kallas överlevnadsinstinkt.

https://thinkpol.ca/2020/04/08/covid-19-twice-contagious-previously-thought/

Ang. flockimmunitet säger studien: According to the study’s authors point out that at least 82% of the population has to be immune, through either vaccination or prior infection, to achieve herd immunity to stop transmission.”

Senaste siffran ger vid handen 3,4% risk att dö av Corona.

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate/#who-03-03-20

Snabb vända med kalkylatorn ger då 10000000*0,82*0,034= ca 280000 döda i Sverige innan flockimmunitet uppnås.

Mums för skvallerpressen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Fast du inser väl samtidigt att det normalt dör 250 person OM DAGEN i Sverige?
Är ganska övertygad om att en stor del av de som dör av Corona tyvärr skulle avlida av en vanlig influensa, eller en förkylning eller något annat, då de flesta är äldre och sköra.

Gå in på SCB och kolla dödstatistiken för Mars månad 2020, den är lägre än både 2019 och 2018...

Massdöd? Skärp dig, vakna upp från din bubbla och se världen för vad den är

90000 om året dör i Sverige. Hur många kommer Corona skörda under ett år? Och som du säger, hur många av dom hade inte dött ändå under ett år. Man undrar.

Om man sen ser till medellivslängden i Sverige så är den i princip lika som medelåldern på de döda i Corona.

Med andra ord så kommer vi fortfarande och dö vid strax över 80 i snitt. Blir ju ens ingen skillnad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Och du, glöm inte att vi har ”sunda statsfinanser” och ”urstark” ekonomi.

Det slog mig i skrivande stund att det beror på just denna typ av besparingar. Hade annars tänkt skriva ”Varför har man då inte satsat på en bättre vård?”.

Ja det är så klart man får lägre utgifter om man drar ner på verksamheter. Det här med "starka" finanser däremot ställer jag mig frågande till eftersom det är något jag anser man kan prata om när man har ett nettoöverskott.
Att jämföra statsskuld med procent av BNP är som att jämföra sin lån som procent på sin lön, det säger inget om skuldsättningen utan återbetalningskapaciteten men BNP kan rasa som en sten i stunder som detta och då kan våra finanser vara helt körda oavsett vad vi gör nu och just nu panik expanderar vi och panik beställer vi saker som vi förmodligen betalar höga överpriser för.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Trump står och trashar WHO i presskonferensen.

Men hans egna folk i underrättelsetjänsten informerade honom om allvaret med viruset redan i november.

Hmm..

Skulle Steffe hålla PK`s varje dag (o ta frågor ifrån en kritisk press), så är jag nog övertygad att man skulle finna många, många brister i Steffe..
Citera
2020-04-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Helvete vad bra att antikroppstester börjar komma ut på marknaden. Det är en Game changer!!

Det var ju dessa som Tegnell fördömde på dagens presskonferens, Attendo Care hade ju beställt 500 st enligt en journalists uppgift.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
G A L E N S K A P!

Hur kommer det sig att han tillåts prata offentligt? I tider som dessa!

Haha chilla, det finns de som uttryckt sig på en helt annan nivå och fortsatter gör det.
De saker Tegnell sagt offentligt är exempelvis inte ens i närheten av vad får Steffe gjort och gör.
För att inte prata om Trump och vad han säger offentligt...
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Allt han säger kommer användas emot honom.
Det är en sak som är säker.
Man vill ju höra en logisk förklaring på hur de kom fram till sina slutsatser. Den mannen kommer få lida oerhört mycket och det är tråkigt med tanke på att han också har en familj.

Jag hade en mormor 2009 som fick Anders Tegnells svininfluencavaccin med tvång, sen dog hon. Jag hoppas det slutar med att han får corona och där ligger och hostar lungorna ur sig. Tvi vale! Dessutom hoppas jag att han får uppleva triage på riktigt och blir lämnad hostandes ute på gatan i rännstenen, där han hör hemma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in