2020-04-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Tror du verkligen att Delta har en P/E på 3 för 2020? De lär ju gå fetback i år och säkert minst nästa år också.

Det är sant, men de borde vara tillbaka på normala resenivåer inom ett par år. Och då lär flera konkurrenter ha gått i konkurs också typ American Airlines.
Citera
2020-04-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Om du är långsiktig och inte bryr dig om utdelningar så har du ju bra chans att komma in i Buffets bolag berkshire nu. Han har ju bla Amex. Satsa på b aktien. A är rätt så dyr

Håller med hoppade på den gjorde jag.

Riktigt bra innehav där. banker, teknik, försäkring, fordon, detaljhandel, flyg.
Citera
2020-04-08, 23:07
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Lundin energy (LUNE) och Lundin petroleum (LUPE) är väl 2 helt olika bolag? Eller har jag missat något.

De är samma bolag
Citera
2020-04-08, 23:28
Medlem
Glossuss avatar
Det skulle kunna vara så pass enkelt att köp i bolag som rasat mest p g a coronakrisen är de med störst uppsida, under förutsättning att de inte konkar vill säga..

Allt fler ger uttryck för att faran med Covid-19 är rejält överdriven, så även åtgärderna.. En majoritet av de smittade är ju för tusan helt symptomfria.
Citera
2020-04-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Det skulle kunna vara så pass enkelt att köp i bolag som rasat mest p g a coronakrisen är de med störst uppsida, under förutsättning att de inte konkar vill säga..

Allt fler ger uttryck för att faran med Covid-19 är rejält överdriven, så även åtgärderna.. En majoritet av de smittade är ju för tusan helt symptomfria.

Handlar inte om att faran är överdriven utan snarare skadan den har orsakat.
Citera
2020-04-08, 23:40
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus

Yes, jag tankar Climeon som exempel, tokrasade och har nu stark återhämtning.

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/792017/climeon-b
Citera
2020-04-08, 23:43
Medlem
Tryckkokarens avatar
Shamaran Petrolium ska jag köpa i morgon. Kraftigt undervärderad aktie som antagligen blir en raket.
Citera
2020-04-08, 23:54
Medlem
Sleeptalkers avatar
Börsen kan .... dra åt helvete.

Hört talas om något som heter hederligt arbete?!

Där inte pengarna jobbar åt dig/er.
Citera
2020-04-08, 23:56
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker

Yes, dem flesta i Sverige inverterar pengar i börsen, medan de jobbar. Så kan de få ihop pengar för att gå i pension tidigare i livet. Eller kanske leva lite mer top-shelf än annars.

Exempel: Om jag tar min månadslön (25 000 brutto) och sätter hela på en och samma aktie (då jag lever på föregående månadslön), och dessa 25 000 går upp 12% på en vecka, varpå jag tjänat 3000. Är jag en bov som inte har hederligt arbete? Om det är 250 000 (som jag arbetat ihop, dels via aktiehandel och dels via lönevärv) och min veckoinkomst blir 30 000 på aktier, är jag en bov då?

I övrigt så är jag helt enig dig i fråga om att världen i stort skulle vara bättre om det slöts avtal om att man inte fick föra handel i börsmodell utanför sitt län/distrikt nationellt. Men så ser det inte ut idag, och således handlar jag på börsen för att ta av ekonomins kaka, som jag någonstans föraktar. Men varför acceptera att den finns, förakta den och blir förbittrad medan andra skapar pengar ur andras ficka, istället för att vara den som bygger kapital, och fortsätta tycka att marknaden kan byggas på ett bättre sätt?
Senast redigerad av GoUoD 2020-04-09 kl. 00:04.
Citera
2020-04-09, 00:05
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Frågar ju eftersom jag inte vet hur du menade!?

rapporterna om lufthansa ser ju lovande ut annars.

"i dag kl 20:25
Det tyska flygbolaget Lufthansa förlorar en miljon euro i timmen, rapporterar TT.*

Detta pågår natt och dag och kommer sannolikt att fortsätta i månader, säger vd:n vd Carsten Spohr i en videosänd information till personalen.

Tappet motsvarar drygt en kvarts miljard kronor per dag, eller omkring 3 000 kronor i sekunden.*"

Jag menar: köp inte osäkra aktier bara för att det sjunkit sjukt mycket.

Om du tror att det är allt som spelar roll, så köp Luckin Coffee.
Citera
2020-04-09, 00:06
Medlem
Citat:

Vad fan dillar du om? Jag har jobbat för pengarna som investeras på börsen. Och om jag investerar i Volvo B, jobbar inte det företagets anställda med mina pengar då? Pengar som har skattas. Idiot
Citera
2020-04-09, 00:17
Medlem
Glossuss avatar
Citat:

FN, med Guterres i spetsen, gillar din sort. I synnerhet om du gnetar på som du är förväntad att göra, typ 70+

Ont; Assa Abloy gör bra lås. Köpläge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in