2020-04-08, 20:48
Medlem
Är det någon som skattar för dessa inkomster och gör det vitt?
2020-04-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Är det någon som skattar för dessa inkomster och gör det vitt?

Absolut. Vet en som t.om betalar lite extra för att vara snäll.
2020-04-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Absolut. Vet en som t.om betalar lite extra för att vara snäll.

Hur går det till när man betalar skatt för ett sånt här jobb?
2020-04-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Jag ber verkligen om ursäkt till alla mina f.d coacher om ni blir sårade.

Det du beskriver låter som en mardröm, varför har du inte berättat om detta innan!
Det gör ont i mig att ha vetskapen om att coacherna tvingas drilla de anställda för att vi mobbas - för ja, det vi gör är vuxenmobbning och det är aldrig okej!

Hoppas för guds skull att offren är fackligt anslutna och kan få hjälp med att stoppa denna mobbning.

Deras hårda och i dessa tider enormt samhällsbärande jobb ska INTE kritiseras. Jag kommer ställa mig på balkongen klockan 21 ikväll och applådera för dom, jag hoppas ni är med mig!

Jag kan inte tala för gurkan, orten och resten men jag ber djupt om ursäkt, speciellt till dig.
Mår du bra?
Är du OK?

Du har aldrig funderat på att knarka mindre? Kanske skaffa dig ett liv? Svårt i Portugal eller?

Du verkar inte kunna diskutera saker på en normal nivå så jag sjunker väl ner till din nere i gyttjan.
2020-04-08, 21:13
Medlem
Citat:
Hur går det till när man betalar skatt för ett sånt här jobb?

Du hör av dig till skatteverket och berättar att du vill betala arbetsgivaravgiften själv, något i den stilen.
2020-04-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mytomanico
Du hör av dig till skatteverket och berättar att du vill betala arbetsgivaravgiften själv, något i den stilen.

Och när de frågar vad pengarna kommer ifrån? Vad säger man då?
2020-04-08, 21:47
Medlem
Citat:
Och när de frågar vad pengarna kommer ifrån? Vad säger man då?

Var pengarna kommer ifrån? Du uppger väl att du jobbar som chattoperatör och för vilket företag. Inga hemlisar behövs.
2020-04-09, 09:38
Medlem
Citat:
Var pengarna kommer ifrån? Du uppger väl att du jobbar som chattoperatör och för vilket företag. Inga hemlisar behövs.

Är chattoperatör en officiell yrkestitel? Alltså att det kan innebära annat än att skriva snusk med gamla gubbar?
2020-04-09, 10:43
Medlem
Citat:
Är chattoperatör en officiell yrkestitel? Alltså att det kan innebära annat än att skriva snusk med gamla gubbar?

Antagligen ingen jätteseriös verksamhet, men ja det kan innebära mer än snusk. Oavsett tror jag inte att skatteverket bryr sig om det oavsett eller lägger någon större tankeverksamhet kring vad du gör.
2020-04-10, 00:04
Medlem
Fick erbjudan att få jobb på jh, stod i mailet att man måste ha dator på utbildningen, någon som lyckas gjort den med telefon?
2020-04-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikniva
Fick erbjudan att få jobb på jh, stod i mailet att man måste ha dator på utbildningen, någon som lyckas gjort den med telefon?

Jadå. Det finns folk som gjort det via telefon.
2020-04-10, 10:25
Medlem
Citat:
Jadå. Det finns folk som gjort det via telefon.
Skriver man eller pratar på utbildningen? Tar den verkligen 2-3 timmar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in