2020-04-08, 21:02
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Är det bara jag som spenderar iprincip all vaken tid och tänker på corona? Jag söker på nätet, jag läser alla nyheter jag kan komma över och följer worldometer flitigt. Jag börjar fan bli sjuk i huvudet av allt... Jag vill bara att allt ska bli "som vanligt" igen så jag slipper oroa mig över att nära och kära ska gå bort.

Hur jävla länge ska det här fortsätta? Jag orkar inte mer på riktigt.

Kommer nog hålla på ett tag, ett par månader först nu sen om det kommer en andra våg till höst/vinter får vi nog se.
Citera
2020-04-08, 21:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Du har dessutom inte haft integritet, stake eller argument nog på att svara på mitt inlägg från 6/4 23:18. Men jag antar att du hoppar det?

Det finns nog ingen annan som tjatar om ett enskilt inlägg för två dygn sedan med klockslag och allt. Lite varning på det.

Men om det inte innehåller 8 frågetecken eller liknande som dina inlägg ibland gör, så får du gärna ställa fråga igen så besvarar jag den.
Citera
2020-04-08, 21:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Var ser du att ens antalet smittade går ner i Stockholm? Det ökar ju mer och mer?

https://c19.se/Sweden/Stockholm

Beror lite på vad man har för tidsperspektiv. Kolla statistiken på Folkhälsomyndighetens sajt. Antalet diagnostiserade den senaste veckan har legat ganska still, även om det varit stora variationer mellan de enskilda dagarna. Veckan innan däremot ser man en ökning. Inte fel att säga att det planat ut i Stockholm, om man har ett sjudagarsperspektiv. Men en minskning är det nog svårt att få det till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Länka till hans jävla kurva om flockimmunitet då. Sen vill jag att du gör en beräkning på vad som krävs för att svenskar ska uppnå flockimmunitet. Det basala reproduktionsvärdet uppskattas ligga mellan 2-3. Jag vill ha en redogörelse för hur många som behöver smittas, länkar till att immuntiteten håller HELA den tiden det tar att smitta den andel av befolkningen som behövs för immuntiet. Hur lång tid det kommer att ta att uppnå detta och till slut hur många begravningsurnor behöver Sverige skaka fram.

Före klockan 00:00 idag.

Frågan gällde om Tegnell vill plana ut smittspridningen. Jag svarade på den frågan. Andra kurvor kan du hålla på med själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Är det bara jag som spenderar iprincip all vaken tid och tänker på corona? Jag söker på nätet, jag läser alla nyheter jag kan komma över och följer worldometer flitigt. Jag börjar fan bli sjuk i huvudet av allt... Jag vill bara att allt ska bli "som vanligt" igen så jag slipper oroa mig över att nära och kära ska gå bort.

Hur jävla länge ska det här fortsätta? Jag orkar inte mer på riktigt.

Håller med. Är likadan själv. Jag tror dock jag har blivit lite lugnare nu.. för det har liksom inte hänt typ nått här i norr...lite vargen kommer? Väntar på att det ska komma, vilket det säkert gör..det blev så stort så fort, i söder..
Citera
2020-04-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur är det än räddning när det är för 1 månad och sedan tar det stopp?

Hur vet du att det bara är 1 månad?
Citera
2020-04-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Beror lite på vad man har för tidsperspektiv. Kolla statistiken på Folkhälsomyndighetens sajt. Antalet diagnostiserade den senaste veckan har legat ganska still, även om det varit stora variationer mellan de enskilda dagarna. Veckan innan däremot ser man en ökning. Inte fel att säga att det planat ut i Stockholm, om man har ett sjudagarsperspektiv. Men en minskning är det nog svårt att få det till.
Planat ut? Gav dig 2 länkar men ni förnekare hatar källor. 150 mer fall än igår. Det är en ökning med nästan 100% på en dag.
Citera
2020-04-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Norge vaktar gränsen mot Sverige med militär. Danmark har stängt av Öresundsbron på sin sida (de har det enklare). Finland har stängt gränsen mot Sverige uppe i Norrland.

Stockholm sätter ut militärpoliser vid sjukhusen från imorgon bevara kontrollen när IVA-platserna tar slut.

Det går bra nu, den Tegnellska linjen funkar bra. "Vi klarade det"
Går tåg över bron en gång i halvtimmen dagtid. En gång i timmen nu på kvällen.
Citera
Avslutad
Citat:
Region Stockholm 8 April 2020

Dagens rapport visar att 298 ytterligare personer har konstaterats ha sjukdomen covid-19, vilket innebär att totalt 3 577 personer är konstaterat smittade i Stockholm. Totalt 419 personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit, det är 38 ytterligare dödsfall. Cirka 13 500 personer i Stockholm har provtagits för det nya coronaviruset.

198 patienter med covid-19 vårdas i intensivvård vid akutsjukhus. Förutom de som får intensivvård är det 758 patienter som vårdas på sjukhus med covid-19.

Citat:
https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/04/8-april-lagesrapport-om-arbetet-med-det-nya-coronaviruset/
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Planat ut, lugnat sig har det onekligen i Stockholm. Kam kanske gå upp igen eller ned. FHM har dock rätt i det för stunden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Tar ni er an oss svenskar? please?
Jeg ønsker at Norge skal hjelpe dere svensker ved å ta imot svenske pasienter på norske sykehus. Det er ikke jeg som bestemmer slikt dessverre.

Kan du og andre som ønsker det, kontakte Helse- og omsorgsdepartementet i Norge og spørre om Norge kan ta imot svenske pasienter på norske intensivavdelinger?

I linken finnes kontaktinformasjon til Helse- og omsorgsdepartementet, og man kan sende epost til de gjennom den siden i linken.
https://www.regjeringen.no/no/dep/hod/kontakt/id429/

Dere kan også kontakte Bent Høie og spørre han:

Helse- og omsorgsminister
Bent Høie (H)
Adresse: Teatergata 9, Postboks 8011 Dep, 0030 Oslo
E-post: postmottak@hod.dep.no
Telefon: 22 24 90 90

https://www.regjeringen.no/no/dep/hod/org/helse--og-omsorgsminister-bent-hoie/id742895/

Norge hjelper Italia, og jeg synes at dere svensker kan spørre Norges Helse-og omsorgsminister Bent Høye om hjelp.
"Norske myndigheter har mottatt en anmodning om å bistå Italia i koronakrisen. Nå sendes 19 leger og sykepleiere til Lombardia-regionen, der over 8.000 mennesker har mistet livet."
https://www.nrk.no/norge/sender-norske-leger-til-italia_-_-norge-er-i-en-annen-situasjon-na-1.14974115
Senast redigerad av POlROT 2020-04-08 kl. 21:09.
Citera
Medlem
Corona är så klart tragiskt för dem som drabbas men ur ett objektivt perspektiv är coronahysterin en gigantisk överreaktion som gödslats av sociala medier, livefeeds, och diverse livströtta forskare som plötsligt får en opportunity att jaga lite clout.

87k människor har dött worldwide. Det är inte mkt om man tänker på att att över 20k dör varje dag i hunger. Covid19s USP är typ att den belastar intensivvården hårt.

Nu kommer jag få hat av incels men so be it, förr eller senare behövde ni konfronteras med en hård och masklulin sanningssägare som yours truly
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in