2020-04-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
De är. 220 med mässan. De har ökat med 20 iva platser i sthlm idag. Imorgon är de fullt och vrf tror du de sätter polis redan idag?

Dom sätter ingen polis idag ditt fån. Läs artikeln för fan. Den är garanterat en eller ett par veckor gammal, då man refererar till v15.
Däremot är jag väldigt glad över att man planerar inför det, istället för att bli totalt överraskad när det händer.
Ungefär samma anledning som att ett land har ett försvar.
Jag hoppas verkligen inte att vi skall komma till den situationen, men inget är uteslutet just nu.
Citera
2020-04-08, 21:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Norge vaktar gränsen mot Sverige med militär. Danmark har stängt av Öresundsbron på sin sida (de har det enklare). Finland har stängt gränsen mot Sverige uppe i Norrland.

Stockholm sätter ut militärpoliser vid sjukhusen från imorgon bevara kontrollen när IVA-platserna tar slut.

Det går bra nu, den Tegnellska linjen funkar bra. "Vi klarade det"
Citera
Medlem
Uppdrag granskning eftersöker info i alla möjliga former om Corona, nu kan det ju vara läge att tipsa, dom som har något att tipsa.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Finlands hela regering består utav en bunt rädda kärringa bokstavligen! Däri ligger problematiken, vi kommer att gå under med dessa dårar bakom rodret..

Finland agerar med sunt förnuft genom att ha förrådslager inför kommande katastrofer.
Att det skulle komma en pandemi låg i korten med SARS 2003 och MERS 2015, det var bara en tidsfråga, så det är alla andra som är kärringar utom Finländarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Sverige med Tegnell sköter detta exemplariskt, inte ofta jag lovordar något svenskt men nu så illa tvungen.

På vilket sätt sköter Tegnell och FHM detta exemplariskt?
Tack vare sin ignorans vad gäller asymptomatiska fall och motvilja att utrusta äldrevårdare med skyddsutrustning så går döden bärsärkagång på mer än hälften av Stockholms äldreboenden.

Strategin med flockimmunitet fungerar endast under förutsättning att sjukvården klarar av belastningen, vilket det uppenbarligen inte gör just nu.

Det kan även ta åratal innan flockimmunitet uppnås, och då kan vi redan ha ett vaccin ute på marknaden, så konsekvensen av det blir då att många svenskar dött i onödan.
Citera
Medlem
Stockholm ger en ögonblicksbild av läget och redovisar dygnssiffror där brytpunkten för en del av statistiken är cirka klockan 11.30. Det gäller uppgifterna antal konstaterat smittade och avlidna. Uppgifterna om antal vårdade vid sjukhus och intensivvårdade har brytpunkt strax efter klockan 14.
Förmodligen är iva platserna fulla då de uppdaterar kl11. 30 varje dag.
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Kan ingen som bor i krokarna kolla hur det ser ut vid de stora sjukhusen och ta lite bilder/filmer? Under helgen eller när det nu kan tänkas bli kaos.

Det kan jag göra. Sös eller karolinska ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det har varit Sveriges mål hela tiden. Tegnell har förklarat det med sin kurva två miljarder gånger.

Men mongoliderna i den här tråden har fortfarande inte fattat det. De tycker Tegnell är otydlig men 95% av svenska folket förstår vad han säger. Men det finns en del efterblivna tyvärr som inte begriper. Kanske de är de farligaste för smittspridningen.

För övrigt försöker Norge med precis samma sak läste jag i VG idag (även om de använder mer extrema åtgärder).

Länka till hans jävla kurva om flockimmunitet då. Sen vill jag att du gör en beräkning på vad som krävs för att svenskar ska uppnå flockimmunitet. Det basala reproduktionsvärdet uppskattas ligga mellan 2-3. Jag vill ha en redogörelse för hur många som behöver smittas, länkar till att immuntiteten håller HELA den tiden det tar att smitta den andel av befolkningen som behövs för immuntiet. Hur lång tid det kommer att ta att uppnå detta och till slut hur många begravningsurnor behöver Sverige skaka fram.

Före klockan 00:00 idag.
Citera
2020-04-08, 21:01
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vi är fler.
Finns massor med intressanta filmer i ämnet att förkovra sig i.

Jag vill nästan inte läsa mer om det här, jag vill bara gräva ner mig fram tills det här är förbi.
Citera
2020-04-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for informasjon! Dette er forferdelig trist Kan Sverige spørre Norge og andre naboland om hjelp?

Du verkar vara en riktigt hederlig och hyvens person på alla sätt, din empati lyser igenom i dina inlägg tycker jag. Tack ♥️🌹👍

Uppskattar verkligen att du bryr dig om Sverige och det är ett alldeles utmärkt förslag, Sverige borde absolut be Norge om hjälp. Jag hade nog reagerat exakt likadant som du, ifall Norge hade varit i en sån här situation.

Kanske att det redan pågår sådana samtal bakom kulisserna, som vi i allmänheten inte känner till. Dock skulle det kunna vara så, att Sveriges ledning låter sin stolthet och prestige stå i vägen, jag vet inte.

Jag skäms över Sveriges ledning och känner inte igen mitt land längre.. det betyder mkt att du som norsk påtalar hur hemskt du tycker detta är, det hjälper mig att känna att det är andra utifrån som ser vad som pågår här, och blir förskräckta.

Det är härligt att veta att det finns empati kvar därute i världen. För som jag känner nu, är döda svenskar inte så viktigt för vår ledning, det är bara siffror. Och en kurva. Statistik....
Citera
2020-04-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jo. Nu har vi bara fått höra ena sidan. Man ska vara försiktig då. Vi vet inte om hon ringde 1 gång den dagen, eller var det fjortonde samtalet? Till exempel.

Absolut! Så är det alltid. Att bara lyssna på ena parten ger sällan en rättvisande bild.
Min känsla för AT är tyvärr inte att han är speciellt benägen att lyssna in vad andra har att säga.
Citera
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Dom vet hur det ser ut på akuten i vanliga fall i sthlm när kaosblattar kommer in och kräver vård.

Antar att detta bara är en gardering mot klanerna från spånga tensta som är överrepresenterade i corona smitta som kommer kräva vård först och skiter i kö mm

Ja...det är ju inte direkt överraskande med det där beteendet. Undrar hur vårdpersonalen har det med kaozfolket som är inlagda. Kan de respektera att bli tillsagda att ligga ner och sitta still tro?
Citera
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Alla ni som är så rädda för att coronan ska ta er, vad säger ni om att 3000 dog i den vanliga influensan för 2 år sedan, enbart i Sverige?

https://www.di.se/nyheter/epidemiolog-nara-3000-dog-i-sasongsinfluensan-i-sverige-for-tva-ar-sedan/

Det tål att upprepas, dödligheten ligger på 0,6 % enligt Norge och WHO ( troligtvis ännu lägre då 9 av 10 som får corona inte visar några symptom alls) och 88% av dom som dött är över 70.

Vi som är under 70 år och inte har några underliggande sjukdomar kan lugnt leva våra liv precis som vanligt.

Ok hittar inte denna information från folkvälsomyndigheternas rapporter. Kanske blev det en nolla för mycket när de tryckte DI?

2018/2019 tog vaccinet slut , när det väl kom in doser våren 2019 hade vaccinationsbenägenheten avtagit till nästan noll. Men bara 451 st dog.
Året innan,
17/18 var det 1012st med medianålder 84 år. Detta år stack ut. Året innan 16/17 734st, och året 15/16 255st

SarsCov-2 som ger covid-19 är inte influensa, och samhället är utan vaccination, så det går inte att ens jämföra tidigare statistik då denna ststistik inte finns idag! (Att skriva denna typ av artiklar känns som att man har missuppfattat allt, med flit eller av okunskap...)
Senast redigerad av hejsan07 2020-04-08 kl. 21:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in