Dessa två år, då många av oss har varit spikade framför tråden, HAR betydelse för våra åsikter. Man samlar information. I tråden och i verkliga livet med.
I tråden finns: Folk som kände LW väl. Folk som kände LW lite. Folk som känner SD. Folk som känner HD. Folk som känner JG. De har alla gett oss information på olika sätt.
SD, HD (och JG) har infiltrerat denna tråd. HD har försökt få den nedstängd. Folk i tråden har hotats av JG. Både innan, men även nu i samband med rättegången. Är det ett normalt uppförande?
HD var en skuggfigur år efter år, (enligt bilder, geocacheloggar och folk som känner till henne IRL) ända fram tills dagen LW försvann. Sen levde hon upp som en nyvattnad Fredskalla.
Skuttade lyckligt runt med SD från dag ett, med ett stort leende på läpparna. Loggade om sina 17 fuskloggar innan LW ens kommit ner i jorden. Jagade andra GC-snubbar och sa att de var tvungna att se till att hon fick logga om sitt fusk. Då hade det inte gått 14 dagar sedan LW försvann. Och en dryg vecka sen alla visste att hon var våldsamt mördad.
Jag - och några fler (vill jag minnas?) - har trott på att HD har en roll i detta från i stort sett dag ett. Andra har vaknat efter hon blev häktad i höstas. Ännu fler efter FUP:et.
Jag fick tidigt mail från flera som pekade åt det hållet. Allt det jag fick hintar och information om i mail för nästan två år sen, har visat sig stämma nu när FUP:et släpptes och under rättegången.
Och det har ju visat sig att även Polisen var misstänksamma. Och jag tror att de ännu är det. Och de utreder säkert åtminstone HD. Förhoppningsvis även JG.
Men de (#TeamÅsaHiding) hade inget konkret alls i det läget, så efter att varit "Skäligen misstänkt för mord" LÄNGE efter hon släppts från sin häktning, så fick de lägga ner det. Åtminstone så länge. För då var det viktigaste att SD blev åtalad, innan vittnenas minnen började försvinna, och innan folk började gapa om långa häktningstider.
Nästan alla "nya" i tråden tycker synd om SD, HD och JG i början. Det brukar gå över, när man väl tagit till sig så mycket information, att man börjar få en klarare bild. Läs gärna lite bakåt i tråden. Välj till exempel var 50:e sida från start.
Och ställ självklart frågor till oss alla här i tråden. Men ni måste också lägga ner lite arbete på det själva. Sen står vi som varit med hela tiden, självklart redo att fylla i luckorna.
#TeamÅsaHiding