2020-04-08, 20:31
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Allts 100 veckor efter...och hur mycket av FUP har du hunnit läsa? Borde du inte ha lite mer kött på benen innan du uttalar dig?

Hur mycket ska man veta innan man har din tillåtelse att kommentera? Vadå 100 veckor efter, sa ju att jag läst tråden en vecka ungefär.
Jag vet inte hur mycket jag läst av fup då den är i så många delar men jag har mycket kvar, hoppas på ljudet från tingsrätten då man kan göra annat samtidigt som man lyssnar på det.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Man behöver inte vara det minsta religiös för att ha dessa åsikter.
Have it your way; jag dömer iaf ingen pga av religiösa påfund
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det är bannemig målfoto på det!
Klockren!
HD kommer nog få mycket att förklara när väl Hiding förhoppningsvis börjar sätta tänderna i henne efter sommaren. Hoppas verkligen Hiding inte släpper trots att hon sagt att det inte finns kvar några misstankar mot HD. Hon får väl lyssna igenom förhören igen sen, och kanske öppna upp utredningen ang skyddande av brottsling. Det är väl fem års preskriptionstid på det? Får kolla upp.
Citera
2020-04-08, 20:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Dessa två år, då många av oss har varit spikade framför tråden, HAR betydelse för våra åsikter. Man samlar information. I tråden och i verkliga livet med.

I tråden finns: Folk som kände LW väl. Folk som kände LW lite. Folk som känner SD. Folk som känner HD. Folk som känner JG. De har alla gett oss information på olika sätt.

SD, HD (och JG) har infiltrerat denna tråd. HD har försökt få den nedstängd. Folk i tråden har hotats av JG. Både innan, men även nu i samband med rättegången. Är det ett normalt uppförande?

HD var en skuggfigur år efter år, (enligt bilder, geocacheloggar och folk som känner till henne IRL) ända fram tills dagen LW försvann. Sen levde hon upp som en nyvattnad Fredskalla.

Skuttade lyckligt runt med SD från dag ett, med ett stort leende på läpparna. Loggade om sina 17 fuskloggar innan LW ens kommit ner i jorden. Jagade andra GC-snubbar och sa att de var tvungna att se till att hon fick logga om sitt fusk. Då hade det inte gått 14 dagar sedan LW försvann. Och en dryg vecka sen alla visste att hon var våldsamt mördad.

Jag - och några fler (vill jag minnas?) - har trott på att HD har en roll i detta från i stort sett dag ett. Andra har vaknat efter hon blev häktad i höstas. Ännu fler efter FUP:et.

Jag fick tidigt mail från flera som pekade åt det hållet. Allt det jag fick hintar och information om i mail för nästan två år sen, har visat sig stämma nu när FUP:et släpptes och under rättegången.

Och det har ju visat sig att även Polisen var misstänksamma. Och jag tror att de ännu är det. Och de utreder säkert åtminstone HD. Förhoppningsvis även JG.

Men de (#TeamÅsaHiding) hade inget konkret alls i det läget, så efter att varit "Skäligen misstänkt för mord" LÄNGE efter hon släppts från sin häktning, så fick de lägga ner det. Åtminstone så länge. För då var det viktigaste att SD blev åtalad, innan vittnenas minnen började försvinna, och innan folk började gapa om långa häktningstider.

Nästan alla "nya" i tråden tycker synd om SD, HD och JG i början. Det brukar gå över, när man väl tagit till sig så mycket information, att man börjar få en klarare bild. Läs gärna lite bakåt i tråden. Välj till exempel var 50:e sida från start.

Och ställ självklart frågor till oss alla här i tråden. Men ni måste också lägga ner lite arbete på det själva. Sen står vi som varit med hela tiden, självklart redo att fylla i luckorna.

#TeamÅsaHiding

Så är det även i min värld.

Så lycklig som hon ser ut på bilder efter mordet står knappt att finna bland de andra otaliga geologgbilderna :-)

” Det ska bli så bra nu”....
SDs lakejer. Bortdribblade. Ryggradslösa. T.o.m när de inser att blivit utnyttjade.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-04-08 kl. 20:37.
Citera
2020-04-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Hur mycket ska man veta innan man har din tillåtelse att kommentera? Vadå 100 veckor efter, sa ju att jag läst tråden en vecka ungefär.
Jag vet inte hur mycket jag läst av fup då den är i så många delar men jag har mycket kvar, hoppas på ljudet från tingsrätten då man kan göra annat samtidigt som man lyssnar på det.
Målet har pågått i två år nästan. Ett år har 52 veckor. Och du har läst tråden i en vecka. Du får ta fram kulramen.
Citera
2020-04-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tyckre det var en mycket bra och övertygande
Du brukar ju alltid vara orolig, så det ger ju absolut ingen fingervisning om vart det barkar.

Krax krax

Ja att fallet kan betraktas med olika glasögon, med olika skärpa , därom råder ingen tvekan. Och förstår att det är lite trist att lyss till en dysterkvist.
Men tror ändå att det skulle vara lite sunt för en o annan så övertygad om fällande dom att iaf en aning hålla öppet för att framlagd bevisning inte håller hela vägen.

Och som påtalats så många ggr tidigare: omfattningen på fup:et och antal rättegångsdagar och kallade vittnen etc säger i sig inte så mkt om själva substansen i åtalet.

Jämför tex med det nu aktuella fallet med skjutningen av advokat Lilja. Som blev skjuten av okänd som avvek från platsen.
Antal dagar i rätten: två. Inte tjugo.
I det fallet finns konklusiv dna; mgm:s dna under bo:s naglar.
Det är sånt som gör skillnaden. Vare sig man vill eller inte.
Citera
2020-04-08, 20:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Rätta mig om jag har fel men en allmän försvarare bör väl ha inställningen att försvara på samma sätt oavsett skuld eller icke, och helst med övertygelsen att vb skulle kunna vara oskyldig. Denne bör inte ta ställning i skuldfrågan helst, och fr.a. inte låta det påverka. Sen måste det ju av mänskliga skäl kunna gå bättre eller sämre.

Det jag vet är att en advokat inte får ljuga i rätten.
VET han att klienten är skyldig till brottet han anklagas för, får advokaten inte agera som att klienten är oskyldig.
En advokat ska företräda sin klient för att ta vara på dennes intressen, skyldig eller oskyldig.

Jag kan nog tänka mig att de flesta advokater många gånger anar att klienten är skyldig, men så länge klienten förnekar så får de arbete för det.

Kan ju inte alltid kännas jättekul om man har att göra med vissa brottslingar, även om de också naturligtvis har rättigheter som ska tas tillvara, precis som alla andra.
Citera
2020-04-08, 20:41
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Målet har pågått i två år nästan. Ett år har 52 veckor. Och du har läst tråden i en vecka. Du får ta fram kulramen.

Man ska alltså inte kommentera om man inte varit med från början? Löjligt att köra mobbarattityd mot nyinkomna läsare och såna som inte tycker som "vi som faktiskt varit med från början".
Citera
2020-04-08, 20:42
Medlem
Vänta jobbar hd på neurologin? Är patient där r nu
Citera
2020-04-08, 20:43
Medlem
Citat:
Man ska alltså inte kommentera om man inte varit med från början? Löjligt att köra mobbarattityd mot nyinkomna läsare och såna som inte tycker som "vi som faktiskt varit med från början".
Jag bara förklarade för dig hur skribenten menade.
Citera
2020-04-08, 20:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Ehhh sa jag det?
Jag tycker bara att du ska läsa FUP innan. Iallafall ta dig tid att läsa just förhören med Hanna innan. . Så har man ett något mer gemensamt diskussionsunderlag.
Citera
2020-04-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Vänta jobbar hd på neurologin? Är patient där r nu
Strokeavdelningens akutenhet. Var det avd 92 kanske? Minns inte riktigt numret på avd.

Edit: Kollat. Verkar vara avd 92 som HD jobbar på.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-08 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in