2020-04-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag har läst rätt många av dom, inte alla dock. Vad är det jag har missat?

Att HD inte ens kom ihåg/visste om LW varit hemma hos henne i nya lägenheten under de 2 månader som hann gå från det att HD köpte lägenheten till att LW blev mördad.

Normal människor vet om de bjudit in makens älskarinna till sitt nya hem. Det hem man skaffat för att maken varit otrogen och begärt skilsmässa ifrån.
Citera
2020-04-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
På väg ut från tingsrätten sammanstrålar åklagarna och 45-åringens advokater en kort stund.

– Hade det inte varit för virustiderna hade vi tagit hand, säger Ingvar Backman

"NA.SE

- Fan Åsa, du får fan ta lunchen nu, sa Backman.
- Klart att jag gör Backis. Skall jag ta in en flaska bubbel också? frågade Åsa.
- Egentligen inte för det blev några stänkare i morse... Men va fan, skit samma... Kan gott fira att jag slipper höra hans jävla fnitter.... Jag tar andra rundan, och du håller käften om detta Christofer för annars får du ta flick-pojken själv i Hovrätten, svarade Backman.
- Nänä, jag kniper käft Backman. Är själv rätt sugen på lite bubbel. Maken till pip-röst alltså, sa Christofer.

Tänk vad som sägs i Tingsrättens korridorer.

Skönt med lite humor mitt i allt, tack!
Citera
2020-04-08, 20:12
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Så blir lätt perceptionen, ja. Inte minst när man ska försöka tjäna allmänheten själv sen...

Det kanske finns förmildrande omständigheter (barnens praktiska väl under utredningen och att SD inte skulle gå helt bananas innan ordningsmakten la ifrån sig pokerhanden och började se sig om), men fan tro’t. Det där ska väl kanske myndigheterna först få rådda i, innan folkvreden bestämmer....

Du resonerar klokt som vanligt, men verklighetens bistra klimat tenderar att allt som oftast agera på ryggmärgsreflexer,där tyvärr de helt oskyldiga tar stryk utan egen förskyllan.

Jag vill inte att det ska vara på det viset, men faktum kommer tyvärr att kvarstå.
Jag utgår från att berörda barn får all den professionella hjälp som står till buds.
Citera
2020-04-08, 20:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Gick in i min geocaching-app och kollade en cache som jag sökte 2014 och 2015 utan att hitta den. En Myst. Döm om min förvåning när jag i loggen hittade ett flertal av den här historiens huvudpersoner med sina sedvanligt långa utläggningar. Inkl softis. Kändes lite sorgligt.

Det här fallet kommer jag att känna av länge.

Det har krupit alldeles för långt in på mig. Jag har inte kunnat hålla ifrån. Det känns nästan som att man känt inte bara L*ena utan all hennes ångest och dåliga mående. Många gånger har jag önskat att jag kunnat krama om henne och bara ta henne därifrån". Jag har varit bakom planket med henne och känt (en liten del) av hennes smärta, dödsångest och rädsla.

Det beror på att L*ena (och alla andra involverade i mordet) har skrivit mängder av texter, loggat med bilder. L*enas enormt fina cacher och instagram. Sällan (eller aldrig) kommer man att komma så nära, men ändå vara så långt borta.

Jag vet inte om jag har orken att följa ett annat fall.
Det har tärt.

Nu hoppas jag att SD får sitt straff. Jag kan inte föreställa mig hur det blir för dom anhöriga om han går fri.
Det kan inte finnas i deras värld att det är någon annan.

Jag hoppas också att barnen och de andra anhöriga kan försonas med allt hemskt de har fått höra under denna rättegång. Det kommer att ta tid, och det kommer aldrig att gå att förstå riktigt. Kanske blir det lättare om de kan ta till sig att L*ena var inte bara ett offer för det dödliga våldet, utan hon var offer för en sjukt kontrollerande och störd man under många år.

Han förstörde det friska i L*ena så att hon blev "sjuk".
Precis som han gör med allt han kommer i kontakt med.
DET var inte L*enas fel.
Citera
2020-04-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har man följt tråden i 2 år och läst alla förhören med henne så får man ju ändå en bild av henne. Och någon som genomgående duckar för alla frågor som på minsta vis berör mordet, har inte helt rent mjöl i påsen:

Hennes ovilja att svara/vilja minnas/kommentera/spekulera är mycket stor, för att inte säga enorm:

Vet inte. Jag vet inte.

Jag vet inte varför jag raderar.

Jag vet inte,jag har inget minne av att jag har raderat.

Jag tänker inte spekulera i det i efterhand,eem och säga om,att det var okej eller inte okej

jag vet inte vad min känsla var då,den var säkert olika dag för dag. Eem så nej,jag tänker inte spekulera och svara på det.

Jag tror att jag har svarat på den frågan.

Det tänker inte jag kommentera.

Det är bara en spekulation,jag kan inte svara

Jag vet inte om jag ska svara på den, eem... nej,jag väljer att inte svara.

Två meningar tagna, jag tänker inte kommentera dom överhuvudtaget

Jag vet inte.

Så jag väljer att inte svara.

Jag vet inte, jag tror inte jag gör, jag tror inte jag gjorde så mycket

Inte vad jag kan komma ihåg

Nää jag kommer inte ihåg

Jag har ingen åsikt om det

För det kan inte jag svara på

Det tycker inte jag har med det här att göra så jag väljer att inte svara på det

Ja, men jag väljer att inte svara på det.

Ja,men inget jag vill delge. Så jag svarar inte på det

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tänka.

Jag har inget svar på det

Jag har inget svar

Nej nu sitter jag och spekulerar, nej, jag svarar inte mer på det.

Nääe jag väljer att inte svara på det, det vet ni,

Det har jag berättat tidigare, så det, väljer jag att inte svara på en gång till

Nej det står helt stilla i huvudet.

Nej jag vet inte, jag kan inte säga det.

Men jag gör inte det, jag gör inte det.

Vet inte, jag kommer inte ihåg.

Men jag kommer inte ihåg,

Äh, äh jag vill säga saker jag kan säga med helt hundra procent säkerhet så, nej jag vet inte.

Nu vill inte jag svara mer på dem här frågorna jag har svarat det jag kan vad gäller den frågan.

Det är ju en hypotetisk fråga äh, nej jag svarar inte på det.

Alltså, nej det blir bara spekulationer jag vill inte svara.

Jag vill inte svara på den frågan.

Ingen jag kan säga säkert vet jag inte.Nej jag kan inte säga säkert, kan jag inte svara på det.

Jag tänker inte svara på det.

Jag anser ingenting om det, jag vill inte svara på det

Inte som jag vet om.

nej det vill jag inte svara på..inte spekulera

Jag vet inte vad jag ska tänka om det.

Nej jag vill inte säga nånting om.

Vill jag inte svara på.

Jag vill inte svara på hur jag mår och hur jag känner..

Vill jag inte svara på.

Ja jag har reflektioner men inget jag vill dela med mig av.

Nej det är inget jag vill prata om.

Jag har ingenting att säga om det.

Jag har ingenting att säga om det för jag har inget minne från det samtalet. Så jag har ingenting att tillägga.

Aah jag kan inte kommentera det.

Jag kan inte säga nånting om det.

Nej jag, jag kommer inte och prata mer om städningen.

Det har jag redan svarat på. Jag kommer inte svara.

Nej det vill jag inte kommentera.

Det har jag sagt.

Jag vill inte.

Ja det vill jag inte säga någonting om.

Ingen kommentar till det.

Nej jag vill inte det.

Nej jag kommenterar inte.

Jag tänker inte kommentera det.

Nej jag kommenterar inte det.

Jag kommer inte kommentera det som är skrivet på flashback.

Mm.. men jag tänker inte kommentera det.

Nej jag har kommenterat det redan. Jag har sagt vad jag vet.

Det har vi pratat om tidigare och jag..eh..tänker inte prata mer om det.

Tänker inte säga nåt mer

Jag tänker inte kommentera det här heller

(Källor:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19))
[/quote]

Ja. Med lite distans så blir det komiskt hur illa HD (och JG) ter sig i förhör efter förhör..
Men snart så är det fullt fokus på HD för polisens grova brott avdelning.
Citera
2020-04-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Såklart. Men det skulle onekligen vara intressant att höra hur SD får HD att säga det. Hur resonemanget gick mellan dem.

När man läser HDs förhör och vet hur hon verkade sluten som en mussla i alla år, så begriper man också hur tubbad hon var av dels SD men också av sin jävla farsa!
Citera
2020-04-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tja, men SD ligger plus på minst ett bud. Och det är definitivt inte så jag ser det men de religiösa i tråden borde kanske fundera över det...

Man behöver inte vara det minsta religiös för att ha dessa åsikter.
Citera
2020-04-08, 20:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det verkar som att om man inte pratar bra om Lena så står man på SDs sida här i tråden? Jag har läst tråden i ungefär en veckas tid och kommenterar efter det jag läser. Jag står inte på någons sida. Allt är inte svart och vitt. Objektivitet saknas tycker jag.

Allts 100 veckor efter...och hur mycket av FUP har du hunnit läsa? Borde du inte ha lite mer kött på benen innan du uttalar dig?
Citera
2020-04-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Håller med Picasso.
Om SD är mördaren, som är högst troligt nu när också rätten har sagt sitt, så tror jag inte att han kan ha hållit käften om det till HD i över ett år. Hon måste ha begripit det, hur benägen hon än är att försöka sopa detta under mattan. Ty så blind kan ingen vara.

Inte ens en nedtryckt och manipulerad kvinna. Hon är ju inte hjärndöd.

Det är bannemig målfoto på det!
Citera
2020-04-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Såklart. Men det skulle onekligen vara intressant att höra hur SD får HD att säga det. Hur resonemanget gick mellan dem.

HD har betett sig som en robot utan egen vilja under hela tiden. Även innan mordet. Självklart har hon begripit att SD har varit otrogen, men vad har hon gjort åt saken? Hon har hatat LW (inte konstigt iofs) men inte ställt sin otrogne make ordentligt mot väggen. OK. Hon tog ut skilsmässa, men började efter det (efter mordet) att fortsätta sitt liv med SD. Mer intensivt än nånsin.

Jag får en känsla av att hon inbillar sig att allt ska bli bra mellan henne och SD. Bara LW är ur bilden. DET kallar jag att leva å en lögn.

Självbedrägeri.
Citera
2020-04-08, 20:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Jag skulle kunna drista mig till att säga att Hanna har en hel hög med skyldigheter gentemot sina egna barn.
Hanna går till historien som en kvinna som skyddar en mördare och den räkningen får tyvärr barnen betala för under sina liv.

Hanna har rent moraliskt förbrukat sin trovärdighet helt och det kommer med säkerhet att också färga av sig på hennes roll som sköterska på neurologen.
Man kan tycka vad man vill om det, men så kommer det att bli.

Hon är symboliskt brännmärkt som lögnerska och beskyddare av Stefans begångna mord.

Jag försöker tycka synd om henne, men det är svårt... Skitsvårt.

Kan bara instämma. Och t.o.m den alltid så försiktiga och politiskt korrekta NA ifrågasatte starkt hennes ”framträdande”.

Hon har helt enkelt bara fortsatt med stoppa huvudet i sanden, det verkar vara hennes huvudstrategi när det gäller jobbiga saker.
Citera
2020-04-08, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
I brist på ytterligare respons i detta ämne för min del, får jag passa på att ödmjukt tacka för det enorma arbete o slit som gjorts för att förmedla FUPen o allt annat.
Ni är alla fantastiska!!

Passar också på att önska er alla en fin påskhelg och berörd Häktespersonal får en extra styrkekram, det kan troligen behövas!

Du har kommit med många mycket vettiga inlägg. Fortsätt med det så länge tråden fortsätter. (Det kan bli länge)

:-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in