2020-04-08, 19:52
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag har som sagt inte läst hela tråden så dessa påhopp är jag inte bekant med, men jag kan väl förstå om någon haft synpunkter. Känslan jag fått hittills är att hon verkar ha haft en sexuell relation med många män i sitt umgänge.
Men det jag tycker är förjävligt är att Hanna vad jag förstår var hennes vän innan hon inledde en relation med SD.

Och nu när jag läser denna Gerards förhör så verkar hon betett sig mycket illa emot Hanna med hot, utpressning och liknande. Tycker det är förjävligt att svika en väninna som hon gjort genom att ligga med hennes man.
Stefan är ju ett ännu större svin men det kommer han få börja betala så snabbt han gör entre på Riksmottagningen, han kommer inte få det lätt på anstalt med sin feminima uppsyn.

Den stora skillnaden är väl att Steffeponken kan fortsätta sitt inavlade liv efter muck, Tyvärr så får inte Lena det, Så nej, Den betalningen betyder inte ett jävla skit om jag ska vara ärlig.
Citera
2020-04-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ja och vi kan bara spekulera i varför.

Såklart. Men det skulle onekligen vara intressant att höra hur SD får HD att säga det. Hur resonemanget gick mellan dem.
Citera
2020-04-08, 19:53
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Läs hela tråden och återkom sen i frågan. Du kan inte döma oss för att vi har bildat oss en åsikt efter två aktiva år i tråden.

Jag kommer inte svara dig mer, om du inte precis som de flesta här försöker vara ödmjuk för det faktum att INGEN VET ALLT. De flesta försöker hjälpa dig med svar. Jag ser det dagligen. Och DU svarar med att idiotförklara folk.

#TeamÅsaHiding

Jag har inte idiotförklarat någon. Du säger att jag ska läsa tråden, börja tycka som dig och återkomma.
Adjö.
Citera
2020-04-08, 19:54
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Hon hade kunnat vara lite mera neutral och svarat rakt igenom att hon inte minns någonting. Men hon går aktivt in och hjälper SD i hans uppenbara lögn om vart LWs blod kommer ifrån.

Enkelt och klokt sagt, Strof!

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-08, 19:55
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Jag tror knappast att barnen kommer fara illa av vad hennes föräldrar gjort.

Ok...... Du har säkert rätt.
Att farsan mördat sin älskarinna och morsan försöker sig på att beskydda denna mördare är nog bara att skaka av sig.

Shit happens.... men skulle magkatarren och tvivlet göra sig påmind kan dom säkert få lite konstruktiv support av gamle hedersknyffeln morfar. Han verkar vara en fena på att stärka sina näras självkänsla...
Citera
2020-04-08, 19:55
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Den stora skillnaden är väl att Steffeponken kan fortsätta sitt inavlade liv efter muck, Tyvärr så får inte Lena det, Så nej, Den betalningen betyder inte ett jävla skit om jag ska vara ärlig.

Jag har inte stiftat lagen utan vi får ju alla rätta oss efter det.
Citera
2020-04-08, 19:56
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Såklart. Men det skulle onekligen vara intressant att höra hur SD får HD att säga det. Hur resonemanget gick mellan dem.

Det skulle varit intressant ja, snart får vi iaf höra vad som sas i rättegången.
Citera
2020-04-08, 19:59
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jag har inte idiotförklarat någon. Du säger att jag ska läsa tråden, börja tycka som dig och återkomma.
Adjö.

Du behöver absolut inte "tycka som jag". Tvärtom. Men du kanske kan vara lite mer trevlig när man ser att alla försöker stötta dig och hjälpa dig med information, så att du faktiskt får mer insikt i fallet?

Att vi har olika åsikter kan bara vara en fördel för att föra en diskussion framåt. Om man samverkar med ödmjukhet.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-08, 20:00
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Tjaa, med tanke på att hela Örebro och Sverige för den delen, har stenkoll på detta fall och det pratas och lär göras i åratal.
Internet i sig, som barnen naturligtvis rör sig på, är fyllt av detta. FUPen finns åtkomlig för alla att läsa...
De kommer aldrig att kunna värja sig och det står glasklart hur deras båda föräldrar hanterat denna tragedi.
För att inte tala om morföräkdrana och morfar i synnerhet.

Det är sorgligt, men tyvärr en hemsk realitet.

Citat:
Ok...... Du har säkert rätt.
Att farsan mördat sin älskarinna och morsan försöker sig på att beskydda denna mördare är nog bara att skaka av sig.

Shit happens.... men skulle magkatarren och tvivlet göra sig påmind kan dom säkert få lite konstruktiv support av gamle hedersknyffeln morfar. Han verkar vara en fena på att stärka sina näras självkänsla...

Jag tolkade ditt förra inlägg som att barnen skulle utsättas för otrevligheter pga vad föräldrarna gjort.
Men nu förstår jag att du menade magbesvär och liknande.
Citera
2020-04-08, 20:01
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Du behöver absolut inte "tycka som jag". Tvärtom. Men du kanske kan vara lite mer trevlig när man ser att alla försöker stötta dig och hjälpa dig med information, så att du faktiskt får mer insikt i fallet?

Att vi har olika åsikter kan bara vara en fördel för att föra en diskussion framåt. Om man samverkar med ödmjukhet.

#TeamÅsaHiding

Men jag har väl varit ödmjuk under min tid i tråden? Var har jag idiotförklarat någon?
Citera
2020-04-08, 20:04
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Jag tolkade ditt förra inlägg som att barnen skulle utsättas för otrevligheter pga vad föräldrarna gjort.
Men nu förstår jag att du menade magbesvär och liknande.

I brist på ytterligare respons i detta ämne för min del, får jag passa på att ödmjukt tacka för det enorma arbete o slit som gjorts för att förmedla FUPen o allt annat.
Ni är alla fantastiska!!

Passar också på att önska er alla en fin påskhelg och berörd Häktespersonal får en extra styrkekram, det kan troligen behövas!
Citera
2020-04-08, 20:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag skulle kunna drista mig till att säga att Hanna har en hel hög med skyldigheter gentemot sina egna barn.
Hanna går till historien som en kvinna som skyddar en mördare och den räkningen får tyvärr barnen betala för under sina liv.

Hanna har rent moraliskt förbrukat sin trovärdighet helt och det kommer med säkerhet att också färga av sig på hennes roll som sköterska på neurologen.
Man kan tycka vad man vill om det, men så kommer det att bli.

Hon är symboliskt brännmärkt som lögnerska och beskyddare av Stefans begångna mord.

Jag försöker tycka synd om henne, men det är svårt... Skitsvårt.

Så blir lätt perceptionen, ja. Inte minst när man ska försöka tjäna allmänheten själv sen...

Det kanske finns förmildrande omständigheter (barnens praktiska väl under utredningen och att SD inte skulle gå helt bananas innan ordningsmakten la ifrån sig pokerhanden och började se sig om), men fan tro’t. Det där ska väl kanske myndigheterna först få rådda i, innan folkvreden bestämmer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in