2020-04-08, 17:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Artikel öppen till 17:56
Citat:
Advokaten Ingvar Backman tror att 45-åringen kommer att frias för mordet på Lena Wesström.
– Vi är förhoppningsfulla. Jag tror inte bevisen kommer att räcka. Det skulle förvåna mig faktiskt.
Citat:
– Bevisningen håller helt enkelt inte. De vet inte hur mordet har gått till. Det finns ingen bevisning som tyder på att han varit på platsen. Det är den omständigheten som starkast talar för att han är oskyldig, säger Ingvar Backman.
Citat:
Försvarets linje är att det kan finnas alternativa gärningsmän och att det inte går att utesluta att någon annan begått mordet.

– Bevisningen är tunn. Det är ett indiciemål och det har åklagaren själv sagt. Den här bygger på att de haft en relation och att åklagarna tycker att det är nära till hands att han är den enda tänkbara gärningsmannen.
Citat:
Hur mår 45-åringen idag?

– Han tycker att det är väldigt skönt att det är avklarat nu. Han har väntat på det länge. Han ser med tillförsikt fram emot domen.
https://www.na.se/artikel/advokaten-efter-rattegangen-jag-skulle-bli-forvanad-om-bevisen-racker-for-fallande-dom
Citera
2020-04-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du menar att hon var med? Eller planerade i bakgrunden? Tja, man vet aldrig. Själv tror jag enbart hon vet hur det gick till, och självklart vem som gjorde det. Tror inte hon skulle klara av att vara med vid ett mord faktiskt. Inte ens om det är Lena.

HD verkar vara en kvinna med många olösta knutar inom sig. Vet ej, men antar att hon är en rätt tystlåten person i allmänhet. Högst sannolikt att hon kan rasa samman igen, liksom vid dotterns födelse. Att leva i ovisshet är nog det sista hon behöver.

Edit: kanske samlar hon oförrätter inom dig och sen går ett utbrott? Många människor är såna, inget ovanligt alls.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-08 kl. 18:08.
Citera
2020-04-08, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Han är skitarg. Hur i hela friden kan de döma honom utan bevis? Idioter. Sedan kommer han att berätta vilkas fel det är att han blev dömd.

Han lär slita ut en ny advokat i HR.
Citera
2020-04-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
HD verkar vara en kvinna med många olösta knutar inom sig. Vet ej, men antar att hon är en rätt tystlåten person i allmänhet. Högst sannolikt att hon kan rasa samman igen, liksom vid dotterns födelse. Att leva i ovisshet är nog det sista hon behöver.
Borde hon inte berätta vad hon vet i så fall om hon är så pass skör? Hemligheter brukar bryta ner om dessa hemligheter är svåra att bära och kanske också om dessa hemligheter innebär att dölja det grövsta brottet man kan begå.
Citera
2020-04-08, 17:32
Bannlyst
På väg ut från tingsrätten sammanstrålar åklagarna och 45-åringens advokater en kort stund.

– Hade det inte varit för virustiderna hade vi tagit hand, säger Ingvar Backman

"NA.SE

- Fan Åsa, du får fan ta lunchen nu, sa Backman.
- Klart att jag gör Backis. Skall jag ta in en flaska bubbel också? frågade Åsa.
- Egentligen inte för det blev några stänkare i morse... Men va fan, skit samma... Kan gott fira att jag slipper höra hans jävla fnitter.... Jag tar andra rundan, och du håller käften om detta Christofer för annars får du ta flick-pojken själv i Hovrätten, svarade Backman.
- Nänä, jag kniper käft Backman. Är själv rätt sugen på lite bubbel. Maken till pip-röst alltså, sa Christofer.

Tänk vad som sägs i Tingsrättens korridorer.
Citera
2020-04-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det verkliga offret är Hanna som utan egen förskyllan hamnade mellan 2 trasiga psyken. Hanna som var den egentligt sjuka visade sig ändå vara den friskaste vilket väl säger en del om huvudrollshavarnas problem..

HD är förmodligen också ett offer, även om jag stör mig på att hon ljög i rätten, men det största offret är givetvis LW. Träffade på en riktig psykopat som tog ifrån henne livet. Hon får inte ens se sina barn växa upp eller har någon chans att fullfölja sitt liv.
Citera
2020-04-08, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han lär slita ut en ny advokat i HR.

Den får Christofer ta.
Backman blir nog bi-sittare där....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

https://www.na.se/artikel/advokaten-efter-rattegangen-jag-skulle-bli-forvanad-om-bevisen-racker-for-fallande-dom
Det är ganska naturligt. Vi har inte yrkat att han ska försättas på fri fot omedelbart. Det är högst rimligt i ett sådant här mål med så många omständigheter. Rätten måste få tid att besluta om han ska vara kvar i häktet eller inte.

Va? Det var ju exakt det han gjorde: han yrkade att SD skulle försättas på fri fot efter överläggningen. Eller har jag läst så fel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag försökte leta efter mer info ang den fortsatta häktningen och om hans restriktioner blev hävda eller om han sitter kvar med dom?

Ang restr: ”Domen kommer att meddelas den 6 maj men i väntan på den har nu 45-åringens restriktioner hävts i häktet.”

Källa:

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Citera
2020-04-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det verkliga offret är Hanna som utan egen förskyllan hamnade mellan 2 trasiga psyken. Hanna som var den egentligt sjuka visade sig ändå vara den friskaste vilket väl säger en del om huvudrollshavarnas problem..

Fast nja. Visserligen så har jag inte mycket till övers för människor som springer bakom ryggen på sina respektive. Eller kvinnor/män som springer med upptagna/gifta personer. Pissråttor är dom. Men om Hanna överhuvudtaget har försökt att skydda S.D från att åka dit för mord på sin älskarinna så är det snäppet sjukare. Själv hade jag nog sjungit ut som en kraxande kråka för att sätta dit honom.
Citera
2020-04-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Din beskrivning ... om jag inte visste att det handlar om SD skulle tankarna automatiskt gå till HD.
"Ångesthantering" ... "Viss planering" ... "I omvända vedergällande termer".
Ja vad vet jag.

Tycker HD låter förvånansvärt pigg i tonen i uppspelningen där hon får frågor om hur LW berättade detaljer
för henne om LW.s och HD:s saliv ...
Inte som en robot, som väntat efter all beskrivning ..

Psykopatisk ångest existerar inte. För en sån individ handlar det om vrede = IRA. En av de 7 dödssynderna.
Citera
2020-04-08, 17:46
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Försök inte ditt as.
Golvbrunnshanna är djupt inblandad i mordet, rättvisan kommer snart ifatt henne också.
Hon skurade mördaren Stefans besudlade golvbrunnar rena, för att hon "tycker om rena golvbrunnar ". Inte sina egna dock, bara Stefans.
Hanna svarade SD i en tidigare chatt där han ville döda Lena, "nej hon får leva".

Så försök INTE framställa HD som ett offer, Hanna hade sin chans att berätta sanningen när hon vittnade, hon tog den inte.
Istället papegojade hon Stefans lögner om att Lenas blod i hans hus kom från otaliga sexakter.

När jag läser denna Gerards förhör så beskriver han Lena som ett riktigt svin, utpressar och beter sig allmänt illa mot Hanna. Hon verkade ha riktigt låg moral denna Lena.

Är denna Gerard pålitlig eller är han på fam. Davidssons sida? Var det inte samma Gerard som tipsade polisen att dom skulle göra nerslag i Hannas lägenhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in