2020-04-08, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Då måste du vara blind.

Utveckla.

Vi är på väg mot en procent döda i Corona av alla årets döda. Svider det är det inte är värre än så? Hur mycket toalettpapper köpte du egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Han säger mycket. Men vet egentligen inte mer än någon annan.
Framtiden får utvisa.
Du har rett i det.

Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det har varit Sveriges mål hela tiden. Tegnell har förklarat det med sin kurva två miljarder gånger.

Men mongoliderna i den här tråden har fortfarande inte fattat det. De tycker Tegnell är otydlig men 95% av svenska folket förstår vad han säger. Men det finns en del efterblivna tyvärr som inte begriper. Kanske de är de farligaste för smittspridningen.

För övrigt försöker Norge med precis samma sak läste jag i VG idag (även om de använder mer extrema åtgärder).
Da har jeg misforstått, og jeg beklager dette. Jeg har forstått det slik at det var et mål at en stor del av befolkningen skulle bli smittet for å oppnå flokkimmunitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Har yngre lite chans att överleva när man kommit så långt som till respirator? eller missförstår jag ?

Yngre har god chans, äldre väldigt liten då behandlingen är brutal tungt. Leder snabbt till organsvikt.
Citera
2020-04-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det har varit Sveriges mål hela tiden. Tegnell har förklarat det med sin kurva två miljarder gånger.

Men mongoliderna i den här tråden har fortfarande inte fattat det. De tycker Tegnell är otydlig men 95% av svenska folket förstår vad han säger. Men det finns en del efterblivna tyvärr som inte begriper. Kanske de är de farligaste för smittspridningen.

För övrigt försöker Norge med precis samma sak läste jag i VG idag (även om de använder mer extrema åtgärder).
Problemet med flockimmunitet är att de kräver massor av dödsoffer innan imunnitet skapas. Vi är 18 månader ifrån ett vaccin som skapar den immuniteten.. Idiot... Vad gör vi med vanligaste sjukdomarna? Jo vi vaccinerar oss.. Idiot.
Citera
2020-04-08, 20:11
Medlem
gabrielle2s avatar
Finns en inspelad intervju i expressen nu med en kille i 36 års åldern som berättar om sina symtom.
Han pratar om exakt samma saker som jag har beskrivit här inne om mina symtom jag gått igenom.
Att gå femhundra meter kändes som ett femkilometers lopp. Exakt samma ord använder den här killen.
Rekomenderar er att se killen prata om sjukdomen.

Du din lille skit här inne som gång efter gång skriver. Hur är det med luftrörskatarren. Titta på filmklippet och dra sedan åt helvetet😉
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Var ett gäng anti-"alarmister" som anklagade mig för att överdriva när jag för fem dagar sedan slog larm och beskrev hur det skulle komma att se ut:

Ganska träffsäkert överlag om jag får säga det själv, men med facit i hand så kanske jag skulle tagit i lite mer? Kunde dock inte veta att man skulle neka även lugnande medel. Trodde inte att vi skulle vara fullt så inhumana...

När man tycker eller tror att något är illa, så är det ofta ännu värre i verkligheten.

Detta enda de erbjöd denna gamla kvinna när hon höll på att kvävas ihjäl var lite Alvedon.

Citat:
– Jag var där hela tiden, hon fick ingen syrgas, ingenting. De sa att det inte fanns någonting de kunde göra, men palliativ vård är ändå vård. Det enda de erbjöd mamma var Alvedon och att öppna fönstret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det finns alla möjliga förlopp. Men ungefärligt:
1. De första 5 dagarna efter du smittats så är du inte alls sjuk (inkubationstiden)
2. Sen följer en period av 5-10 dagar med gradvis försämring, feber och lätt andnöd. Muskelvärk och halsont.
3. Sen PANG smäller det ofta till och du får från en minut till en annan som ett stålband runt bröstet och kan inte andas. Både Tegnell och Björn Olsen beskrev detta i Aktuellt. Detta är vad som triggar alla samtal till 112 och gör att det kör runt så mycket ambulanser nuförtiden.
4. Du tas till sjukhus. Har du tur och är ung så får du en respiratorplats där du ligger i 10-14 dagar och antingen dör eller tillfrisknar. Är du lite äldre får du ingen respirator, men får dö smärtfritt med morfin så länge som morfinet räcker. Numera är det också många äldre som inte tas till sjukhus utan ges morfin direkt i bostaden.

Sverige 8:e april 2020.

Nu gäller det att "köpa" reservpersonnummer som börjar på 56 och senare.
Kan vissa slänga passet kan väl alla !
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.aftonbladet.se/a/wPG4zG

Kravallpoliser redo vid sjukhusen när vårdplatserna tar slut.

Det här är vad vi får med Tegnell och Löfvens strategi.
Citera
2020-04-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Han förtydligade att de då stannar hemma i en vecka. Man får förmoda att de sedan får testas igen.

De här två symptomfria dagarna är ju spännande. Vad baseras det på?
I andra länder ska man testa negativt eller vara två veckor i karantän efter sjukdom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
De flesta bedömare säger från 40000 och uppåt. Detta baseras på att det är ca 10000 officiella fall, men sen ser man i de olika städerna i Lombardiet en "överdödlighetskurva" som peakade runt 17-21 mars och som är från 4 ggr högre eller mer.
Orkar du länka uppgifterna till påståendet ”de flesta bedömare”?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Tja, du har inte reflekterat över det faktumet att Sverige ligger riktigt risigt till just nu räknat per capita, där kanske du har anledningen. Logisk konklusion min vän.

Om man jämför med andra länder i västeuropa så ligger vi ganska nära mitten. Sämre än oss är Italien,Spanien,Frankrike,Storbritanien, Holland och Belgien. Bättre än oss är de nordiska länderna, Tyskland, Österrike och Portugal. Vi sticker inte ut på något sätt, utan ligger i mitten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Undrar om vädret ca tre veckor tillbaka har någon märkbar effekt. Regnar det tvättas luften ren, gassar solen kanske UV-strålningen har någon effekt. Dåligt väder, folk sitter inne och smittar varann, fint väder de går ut och smittar lite mindre.

Men det kanske inte påverkar riskgrupperna som ändå sitter inne. Inte direkt i alla fall, men kanske indirekt, men då kanske man får tänka sig en något längre fördröjning, eftersom de i så fall smittas i andra hand.
Intressant tanke. På något sätt påverkar det i alla fall, eftersom vädret styr vårt umgängesmönster väldigt påtagligt.

Även fast det är mindre smittspridning utomhus så skulle jag nog gissa att det ökar smittan med bra väder, eftersom många har begränsat umgänge inomhus nu, med samma personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in