2020-04-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Tänker jag rätt här: stadsministern säger att 55000 är testade för corona, vad är det som säger att de inte får det 1 timme senare, dagen efter osv.?
Masstest är ju viktigt enligt WHO.
Citera
2020-04-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
För att den helt enkelt bara är för korkad.

Nej den är väldigt relevant, jag vill veta om homosexuella generellt sett är svagare än normala människor i gener, psyket och så vidare.
Corona har gett mig plats att undersöka detta.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Nej jag kollade ju länder med 10 miljoner befolkning som Sverige.

Du letade givetvis bara efter ett retarderat sätt att visa hur hemskt det är här.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det finns ju även ett mörkertal åt andra hållet, hur många av dessa 696st skulle dött ändå fram till idag?
Vi vet ju sen Italien att 88% av de döda hade minst ett dödligt tillstånd innan de fick corona, många 3 eller flera dödliga tillstånd.

Då har vi ett mörkertal på upp till 612st personer som inte nödvändigtvis har dött pga corona.
Riskfaktorer-underliggande sjukdom är inte detsamma som dödligt tillstånd.

Hur ignorant får man vara?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
De som dör av corona, det måste väl ändå vara personer med väldigt märkbara symptom? Jag tänker väldigt hög feber, mycket hosta etc. Man kan väl inte vara utan symptom och sedan bara plötsligt dö av andnöd?

Någon som har koll på hur det hela går till?

Det finns alla möjliga förlopp. Men ungefärligt:
1. De första 5 dagarna efter du smittats så är du inte alls sjuk (inkubationstiden)
2. Sen följer en period av 5-10 dagar med gradvis försämring, feber och lätt andnöd. Muskelvärk och halsont.
3. Sen PANG smäller det ofta till och du får från en minut till en annan som ett stålband runt bröstet och kan inte andas. Både Tegnell och Björn Olsen beskrev detta i Aktuellt. Detta är vad som triggar alla samtal till 112 och gör att det kör runt så mycket ambulanser nuförtiden.
4. Du tas till sjukhus. Har du tur och är ung så får du en respiratorplats där du ligger i 10-14 dagar och antingen dör eller tillfrisknar. Är du lite äldre får du ingen respirator, men får dö smärtfritt med morfin så länge som morfinet räcker. Numera är det också många äldre som inte tas till sjukhus utan ges morfin direkt i bostaden.

Sverige 8:e april 2020.
Citera
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vi divergerar vidare från italiens kurva. Rysstrollen har tystnat i takt med min statistik.

Dagens tal 687.
Motsvarande dag i italien, 2503'

Ger ett ratio på 3,64.

Jag kommer följa denna siffra. Vi rör oss mot faktor 6 som pesimisterna menar vi måste ha för att ha bättre läge än italien. Hm, jag ser inte det kaos i Sverige, som jag såg i Italien

Faktor 3 var första hållpunkt. Den anger ratio för folkmängd stormilano, Lombardiet, kontra Storstockholm. Det går bättre nu.

Talserien igen;
8 April 687 - 2503 - 3,64
7 april 594 -2158 - 3,63
6 april 477-1809 - 3,79
5 april 401-1441 -3,59
4 april 377-1266-3,35
3 april 333-1015-3,05
2 april 283-827-2,93

Vi ses imorgon. Kanske går vi över ratio 4 då??

Tegnell är bäst.

Löfven är också bra.

Okunskapen är stor på flashback, tyvärr

Rysstroll och direktreklam undanbedes

En stilla undran. Menar du att jämföra Sverige med det värst drabbade landet i världen, är något att skryta med? Varför inte jämföra med våra nordiska grannar? Hur ligger vi till där?

No hard feelings, men endast en intellektuellt efterbliven person tycker att det är relevant att jämföra med världens mest drabbade områden, och sedan slå sig för bröstet som en hudfärgshandikappad Tarzan och säga, titta vad vi är bra i jämförelse !.
Citera
2020-04-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Läs lite djupare än bara rubriker så slipper du skrämma dig själv och andra INNAN det är bekräftat någon motsats.

"Experts say there is no evidence to prove that the virus acts in this way and studies in monkeys have actually shown the opposite.

And they say in cases where patients produce a positive result twice, it is normally because of a test giving the wrong result, which happens one in five times."

Det har kommit från många håll att folk blir smittade igen, inte bara denna studie.
Citera
2020-04-08, 19:11
Avslutad
I Linköping idag:

(FB) Avdelning på sjukhus testade samtliga anställda – hälften hade corona (2020-04-08)
Citera
2020-04-08, 19:12
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Zink är bra för immunförsvaret generellt. I kombinationen med hydroxyklorokin möjliggörs så att zink kan ta sig in i cellen där det hindrar viruset från att replikera.

Visst är det så. Zinket fintar bort viruset genom att ge kräket fel aminosyra, så att kräket avaktiveras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nu orkade jag bara kolla ett land, det blev czech. Deras första dödsfall inföll mer än 10 dagar efter Sveriges första. Ligger vi lika till i förloppet då tror du? Är det plötsligt helt jämförbart?
Nu förstår jag inte din fråga? Vi får väl se om 10 dagar då!
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ca 250, så 100 extra är en fullständigt sanslös siffra. Hela "infrastrukturen" runt avlidandet kollapsar, vilket vi sett i Stockholm med bårhus och kylcontainrar. Man ska ju nu även hyra in ishallar och stapla de döda i.

Vad som sen väntar när vi peakar på runt 1000-1500 döda per dag i början av maj, det kan man bara fundera på.
Det är ju baserat på prediktioner och vi har ju sett den ena modellen efter den andra fallera.
Citera
2020-04-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Förklara gärna hur den grafen du länkade ska få nästa datapunkt på en lägre nivå en någon tidigare punkt. Väntat med spänning.
Om det dör fler hela tiden går grafen upp. Dör det inte fler blir ingen ökning upp mer. Hur kan man ser ljuset då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in