2020-04-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Du sa att grafen går ner, förklara hur.
Jag kollade på fel bild. Ursäkta. Här ser du.
https://i.imgur.com/oP9QX1I.png

Var är ljuset?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
En stilla undran. Menar du att jämföra Sverige med det värst drabbade landet i världen, är något att skryta med? Varför inte jämföra med våra nordiska grannar? Hur ligger vi till där?

No hard feelings, men endast en intellektuellt efterbliven person tycker att det är relevant att jämföra med världens mest drabbade områden, och sedan slå sig för bröstet som en hudfärgshandikappad Tarzan och säga, titta vad vi är bra i jämförelse !.

Att jämföra med Norge är orimligt. De har en oljefond på vad, 5000 miljarder? De kan lägga ner spadarna något halvår.

Men i sanning är Norge redan helt förstört. En frisör, som klippte, trots förbudet, får böta 40 000 kr. Hur ska de någonsin kunna hämta sig från det sjuka? Aldrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Var det inte i denna veckan vi skulle nått peaken enligt Tegnell?

Vi hade nådde pekaren i mars enligt Tegnell. Kurvan planar ut hela tiden varje dag. Men den planar aldrig ut..
Citera
2020-04-08, 19:25
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Läste någonstans idag att det är bra att träna lungorna om man börjar få förkylningssymptom.

Dra in mycket luft genom näsan och håll andan i sju sekunder.
Blås ut luften mellan nästan stänga läppar. Det skapar en motstånd som ska vara bra för lungorna.

Detta ska man göra någon gång i timmen.

You’re a genius sir.
Har mest bara hört rykten om förkylning och träning så din första mening måste jag kika lite närmare på.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Haha när du jämför lombardiet med Sverige. Hahahaha jag tror jag dör. Matematikproffesor. Hahahaha.

Lombardiet med Storstockholm. Vet inte om du varit på någon av dessa platser. Relativt liknande klimat.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Nej Trump ville ha karantän.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52080119

Vad Trump vill och vad som är politiskt möjligt är två helt olika saker.
Citera
Medlem
Man-At-Armss avatar
"Covid-19 på två äldreboenden i Malmö"

Citat:
Under onsdagen kom beskedet att coronaviruset har tagit sig in på två kommunala äldreboenden i Malmö. Två personer på två olika äldreboenden har konstaterats smittade. De isoleras nu i sina lägenheter på boendena.

Citat:
Under onsdagen kom beskedet att viruset hade tagit sig in på fyra äldreboenden runtom i Skåne. Sedan tidigare är det känt att smittan finns på ett boende i Kristianstad. Totalt ska 11 äldre personer nu ska insjuknat på äldreboenden.

https://www.sydsvenskan.se/2020-04-08/covid-19-pa-tva-aldreboenden-i-malmo
Citera
2020-04-08, 19:26
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Att jämföra med Norge är orimligt. De har en oljefond på vad, 5000 miljarder? De kan lägga ner spadarna något halvår.

Men i sanning är Norge redan helt förstört. En frisör, som klippte, trots förbudet, får böta 40 000 kr. Hur ska de någonsin kunna hämta sig från det sjuka? Aldrig.

Om ett halvår kommer alla norrmän se ut som hippies.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Var det inte i denna veckan vi skulle nått peaken enligt Tegnell?

Alla borde ignorera honom från och med nu. Han har fel i allt han gör och vad han säger.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
jälva klagande på sveriges regering

både norge å danmark har det mycekt värre per capita och också fler fall i absoluta tal!

Så nåt måste sveriges ledning gjort rätt.

Godafton och tack för mitt inlägg.
Gammalt inlägg av professorn i tråden.

Danmark, Norge och Finland = 15 miljoner invånare

Sverige = 10 miljoner invånare

Och Sverige har fler döda än alla de länderna tillsammans. Vänsterns trollfabrik kommer alltså med direkta faktafel nu också.
Citera
Medlem
Citat:
2 veckor sedan sa tegnell på. PK att peaken var nådd.

Idiotiskt sagt isåfall. Inte det första dumma han slängt ur sig iofs.

Tyckte att han svarade på en liknande fråga igår, och att han då pekade på just det jag sa om att modellerare trodde på att det är två veckor frammåt.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Varför är det fel att kolla länder med samma befolkning som Sverige?

Jaa, vad kan gå fel när man gör så? F ö borde du inte ha med om det var Burundi, som har en högre befolkning Belgien, som du underligt nog valde att inte ha med.
Bara skärp dig, det är så löjligt att göra som du gör. Och det vet du med hoppas jag. Du kan hitta bättre sätt att kritisera FHM:s taktik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in