2020-04-08, 19:21
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
På gårdagens presskonferens var det första gången som Tegnell pratade klarspråk ang hur viruset sprids mellan människor, om än på en indirekt frågeställning. Viruset överförs från en persons luftvägar till att nästa person får ner det i sina luftvägar.

Dom flesta använder inte händerna på det sättet, men jag vet ju inte hur du gör.

Med det sagt, så är det aldrig fel att två sina händer.

Det är väldigt vad folk har issues med att jag använder mig av handsprit?
Har svarat flera stycken.

Jag har vetat att detta är luftburet i över 1 månad.

Men det fäster även på ytor. Därav är det bra med handsprit.

Har du handsprit plus munskydd, ännu bättre.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Psykopaten Tengelle - nu ett skrattobjekt i hela Europa. Jävla dåre. Av dessa 700 döda är 500 på hans samvete.

Vi har ju mörkertal även här. Så är definitivt mer än 500 han har på sitt samvete
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Tänker jag rätt här: stadsministern säger att 55000 är testade för corona, vad är det som säger att de inte får det 1 timme senare, dagen efter osv.?
Smittospridningen är nu låg i ex Stockholm. Ration är nu nere på 1. Dvs en smittad sprider det vidare till max en annan person.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Vad är det du vill ha sagt? Att Belgien har det värre än Sverige?
Ja. Än sen då?
De har satts i lockdown den 18 mars.
Om man kan läsa kan man också passa på och ta reda på att ett land som varit i lockdown som Italien har behövt vänta i 3 veckor innan man nådde peaken.
Var det nåt mer du ville veta?

Ja, vilken särskola gick du på?

Alla jävla länder är ju i lockdown utom Sverige, då betyder ju det enligt dig att man inte kan jämföra med något land alls. Vilket i sin tur betyder att du argumenterar mot dig själv.
Passa nu på att ta en tur med permobilen, medans det är ljust..
Citera
2020-04-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
All fotboll från division 4 och neråt kommer börja i Stockholm nu. Det är ingen risk att förvärra smittospridningen tydligen.

Källa TV4 Sporten nyss.

Helt ofattbart. Inte ofattbart att man öppnar för fotbollen. Utan att man stänger den när man hade någon enstaka dödsfall och öppnat den när man har 100 per dag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du begriper tydligen inte att ingen ännu vet om man blir immun? Om man nu blir immun så är det troligtvis endast under ett par månader.

Vad baserar du dina påståenden på eller sitter du här och gissar bara med ditt trams? Det där är inte alls överensstämmande med vad kända epidemiologer hävdar.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Var det inte i denna veckan vi skulle nått peaken enligt Tegnell?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du påstod att Belgien inte kvalade in på listan pga befolkningstätheten. Då kontrade jag med att vissa andra länder inte heller är en bra måttstock pga att de inte är på samma tillfälle i utvecklingen av smittan.
Skall man använda sig av statistik, så är det ju viktigt att man använder jämförbara tal. Oavsett vad man försöker bevisa.
Ja Tjeckien har 204 idag och då påstog att Tjeckien var 10 dagar efter oss. Vi hade 228 för 10 dagar sedan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
jälva klagande på sveriges regering

både norge å danmark har det mycekt värre per capita och också fler fall i absoluta tal!

Så nåt måste sveriges ledning gjort rätt.

Godafton och tack för mitt inlägg.
Ditt egna inlägg för några veckor sedan. Dina teorier är värdelösa.

Men nu får jag rätt. Svårt att inse för vissa, men det fina är att alla drar nytta av den kommande utvecklingen!
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ekonomin har ingen betydelse för jämförelsen: i och med att världen har stängt ner så tjänar Sverige inget på att ha öppet, när vi har 40% exportberoende av vårt BNP. Så jag håller mig till människoliv i jämförelsen. Sveriges ekonomi och företag har lika stora problem övriga industriländer i Europa och Asien, samt USA.

Falskt. Vissa delstater i USA räknar med en arbetslöshet på över 25% i juni. Sveriges prognoser ligger på ca 11-12%.
Citera
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det finns alla möjliga förlopp. Men ungefärligt:
1. De första 5 dagarna efter du smittats så är du inte alls sjuk (inkubationstiden)
2. Sen följer en period av 5-10 dagar med gradvis försämring, feber och lätt andnöd. Muskelvärk och halsont.
3. Sen PANG smäller det ofta till och du får från en minut till en annan som ett stålband runt bröstet och kan inte andas. Både Tegnell och Björn Olsen beskrev detta i Aktuellt. Detta är vad som triggar alla samtal till 112 och gör att det kör runt så mycket ambulanser nuförtiden.
4. Du tas till sjukhus. Har du tur och är ung så får du en respiratorplats där du ligger i 10-14 dagar och antingen dör eller tillfrisknar. Är du lite äldre får du ingen respirator, men får dö smärtfritt med morfin så länge som morfinet räcker. Numera är det också många äldre som inte tas till sjukhus utan ges morfin direkt i bostaden.

Sverige 8:e april 2020.

Men ingen hosta då? Detta är ju såklart inte majoriteten av fallen då antar jag men de som behöver intensivvård så ser händelseförloppet ut ungefär sådär?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Var det inte i denna veckan vi skulle nått peaken enligt Tegnell?
Ne de var 2 veckor sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in