2020-04-08, 19:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Hur många dör det per dygn i vanliga fall?

Ca 250, så 100 extra är en fullständigt sanslös siffra. Hela "infrastrukturen" runt avlidandet kollapsar, vilket vi sett i Stockholm med bårhus och kylcontainrar. Man ska ju nu även hyra in ishallar och stapla de döda i.

Vad som sen väntar när vi peakar på runt 1000-1500 döda per dag i början av maj, det kan man bara fundera på.
Citera
Medlem
failgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Nej det stämmer inte grafen kommer ju gå ner om det dör färre.
Nej inte på den grafen som du kollar på din idiot, antingen är du lågbegåvad eller går på tung medicinering
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Det är tragiskt. Tänker även på alla idioter som säger att det bara är äldre som dör. Slog inte tanken att ingen vill kvävas långsamt till döds eller hatar de sina äldre släktingar?

Mycket smart. Alla människor ska ju motionera men det är lättare sagt än gjort. Har inte varit så bra på det själv senaste tiden men jag rör mig sällan ute bland folk.
Du förstår att det inte är någon politiker eller statsepidemolog som kväver folk va?

Utan det är ett snillrikt
virus kineserna uppfunnit kineserna från Wuhan uppfann i vintras.

Nu har de styrande hos oss fått en väldigt besvärlig uppgift där människors liv måste läggas i en vågskål tillsammans med en mängd andra faktorer och man måste komma på den långsiktiga lösning som är totalt bäst.

Vet att eliten på flashback prylat upp viruset på en vecka utan några dödsfall men riktigt så avancerade är tyvärr inte våra politiker och experter.
Citera
2020-04-08, 19:07
Medlem
Citat:
Hur ser vi ljuset? Grafen går upp i Sverige.
https://i.imgur.com/IiHfBSP.png

Det är derivatan man syftar på. Men känns ju rätt vågat att dra någon slutsats redan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hur illa var det innan egentligen då? Dom har ju hela tiden påtalat att han endast haft syrmask? Det måste han väl kunnat sitta upp med och även tala med innan?
Her står det litt mer:
Citat:
"Boris Johnson, som er til intensivbehandling på sykehus, reagerer positivt på behandling."

"- Statsministerens form er stabil, og han responderer på behandling, heter det i en uttalelse fra Downing Street onsdag.

Statsministeren skal fortsatt intensivbehandles, men han er ved godt mot, ifølge uttalelsen.

Johnson mottar det som blir omtalt som standard oksygenbehandling, men puster for egen maskin.

Ifølge Sky News sitter statsministeren nå oppreist i senga, og reagerer godt på behandlingen han har fått."
https://www.dagbladet.no/studio/siste-nytt-om-coronaviruset/606?post=30952
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failgubbe
Nej inte på den grafen som du kollar på din idiot, antingen är du lågbegåvad eller går på tung medicinering
Ser du i början på grafen? Noll döda. Då är grafen låg. Nu 696 döda då är grafen högre.
Citera
2020-04-08, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Norge släpper inte in en svensk (efter NRK's krogreportage från söder/gamla stan), finnarna står med stridsvagnar och pekar mot oss.

...och danskarna spränger väl bron snart.

Går bra nu
Det är väl bra om danskarna spränger Öresundsbron.
Smittspridningen på Själland är långt värre än i Skåne.
Illa nog med alla tickande bomber i form av Stockholmare som väntas komma över påsken.
Citera
2020-04-08, 19:08
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Jag som äter kosttillskott för zink. Kan det vara fördelaktig?
Zink är bra för immunförsvaret generellt. I kombinationen med hydroxyklorokin möjliggörs så att zink kan ta sig in i cellen där det hindrar viruset från att replikera.
Citera
2020-04-08, 19:09
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Nej det stämmer inte grafen kommer ju gå ner om det dör färre.

Förklara gärna hur den grafen du länkade ska få nästa datapunkt på en lägre nivå en någon tidigare punkt. Väntat med spänning.
Citera
Medlem
Citat:
Varför skulle finnarna hjälpa Sverige?
De hjälpte inte när de blev attackerade av ryssen. Visst. Sverige gav support med hushåll men vi ska nog bara hålla käften och stanna där vi hör hemma. Danmark ville inte ta tillbaka Skåne heller. Man skäms fan. Sverige fuckar upp allt det tar på som om det vore en förbannelse.
10.000 frivilliga och en hel materiel.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vi divergerar vidare från italiens kurva. Rysstrollen har tystnat i takt med min statistik.

Dagens tal 687.
Motsvarande dag i italien, 2503'

Ger ett ratio på 3,64.

Jag kommer följa denna siffra. Vi rör oss mot faktor 6 som pesimisterna menar vi måste ha för att ha bättre läge än italien. Hm, jag ser inte det kaos i Sverige, som jag såg i Italien

Faktor 3 var första hållpunkt. Den anger ratio för folkmängd stormilano, Lombardiet, kontra Storstockholm. Det går bättre nu.

Talserien igen;
8 April 687 - 2503 - 3,64
7 april 594 -2158 - 3,63
6 april 477-1809 - 3,79
5 april 401-1441 -3,59
4 april 377-1266-3,35
3 april 333-1015-3,05
2 april 283-827-2,93

Vi ses imorgon. Kanske går vi över ratio 4 då??

Tegnell är bäst.

Löfven är också bra.

Okunskapen är stor på flashback, tyvärr

Rysstroll och direktreklam undanbedes

Vad dillar du om egentligen? Sverge följer Italiens kurva alldeles perfekt trots våra ”åtgärder”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Befolkningingstätthet..

Nu orkade jag bara kolla ett land, det blev czech. Deras första dödsfall inföll mer än 10 dagar efter Sveriges första. Ligger vi lika till i förloppet då tror du? Är det plötsligt helt jämförbart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in