Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Jag vet att du varit en kritiker hela tiden och jag respekterar det, dessutom verkar du vara kunnig. Men om det visar sig att Sverige kommer ur detta utan särskilt många fler dödsfall per capita än andra europeiska länder utan att ha behövt stänga ned samhället. Kommer du då kunna erkänna att du hade fel och att Tengnell är ett geni?
Personligen har jag hela tiden tyckt att Sveriges taktik låter vettig förutsatt att dom lyckas hålla smittspridningen på den nivån dom vill. Men om det går åt helvete så kommer jag kunna erkänna att Tengnell är dum i huvudet och så även jag.
Det finns nedstängningar, se bara på Stockholms innerstan, Åre, gymnasieskolor eller avrådan om att resa och jobba hemifrån. Folkimmunitet är inte en dum idé per se. Men vi behöver en timeline på utvecklingen. Vi vet på ungefär sjukvårdens begränsningar. Vi vet inte hur många som är immuna än och det spelar stor roll om det är 10.000, 100.000 eller 1.000.000 som har haft smittan.
Sen behöver man se till att FHM lär sig tyda sina siffror. Med dessa feta eftersläpningar (för ja, de är kvar oavsett vad AT säger) så måste man vänta 3-5 dagar innan man kan lita på resultaten någorlunda. I måndags, har FHM rapporterar 169 dödsfall för förra veckan och 171 är för förra veckan:
FHMs Siffror i måndags:
v13: 171
v14: 169
Stabilt, right? FEL. Sen i måndags har FHM fyllt i bakåt med 166 dödsfall för förra veckan, och 10 för för förra veckan.
FHMs Siffror idag:
v13: 181
v14: 335
Vi är inte långt ifrån en dubbling alltså från ena veckan till det andra. Men don't worry, på tisdag kommer vi få höra hur det ser stabilt ut, med påskens fina eftersläpningar.#nuplattardetav