2020-04-08, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Varför skulle Gud inte döma nån?

Det står att Fadern har överlåtit rätten att döma till Sonen.
Det står så ja. Därför måste det vara sant menar du? Har du ingen förmåga till kritiskt tänkande?
Citera
2020-04-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holocrust
Det står så ja. Därför måste det vara sant menar du? Har du ingen förmåga till kritiskt tänkande?
Jag har lärt mig att lita på profeternas ord. Jesus sa för 2000 år sedan att det skulle bli pest, krig och hungersnöd, och så har det blivit. Det skulle vara allt annat än kritiskt tänkande att förneka hans profetia, det skulle vara dumt.
Citera
2020-04-08, 11:50
Medlem
Citat:
Jag har lärt mig att lita på profeternas ord. Jesus sa för 2000 år sedan att det skulle bli pest, krig och hungersnöd, och så har det blivit. Det skulle vara allt annat än kritiskt tänkande att förneka hans profetia, det skulle vara dumt.
Det står en massa dumheter i Bibeln.
Bl.a står det så här i GT: ( inte ordagrant)
Om du under bröllopsnatten upptäcker att din hustru inte blöder( alltså inte är oskuld) ska du genast ta henne till hennes fars hus och där utanför stena henne till döds.
Tycker du det låter aktuellt också?
Citera
2020-04-08, 12:02
Medlem
Citat:
Om du under bröllopsnatten upptäcker att din hustru inte blöder( alltså inte är oskuld) ska du genast ta henne till hennes fars hus och där utanför stena henne till döds.
Moses lagförbund är inte giltigt för kristna. Vi har genom Jesus fått ett annat förbund. Kristus är slutet på lagen, och vi är inte under lag utan under Guds nåd.
Citera
2020-04-08, 18:05
Medlem
Citat:
Moses lagförbund är inte giltigt för kristna. Vi har genom Jesus fått ett annat förbund. Kristus är slutet på lagen, och vi är inte under lag utan under Guds nåd.
Varför är gamla testamentet med i Bibeln om det inte gäller för kruistna?
Citera
2020-04-08, 18:23
Bannlyst
Citat:

Citera ordagrant och uppge noggrann källa!
Citera
2020-04-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Citera ordagrant och uppge noggrann källa!
Så fort jag får tag i en bibel så ska jag leta fram det
Citera
2020-04-08, 19:02
Bannlyst
Citat:
Så fort jag får tag i en bibel så ska jag leta fram det

Här:

https://www.bible.com/sv/bible
Citera
2020-04-08, 21:21
Medlem
Citat:
Varför är gamla testamentet med i Bibeln om det inte gäller för kruistna?
Lagen (torah) gäller inte, däremot profeternas ord särskilt de senare profeterna från Jesaja, Hesekiel och Jeremia dom alla talar om framtiden, om ett nytt förbund och andra saker. Googla tanach.
Citera
2020-04-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Här:

https://www.bible.com/sv/bible
Försök med bibeln.se
Citera
2020-04-09, 16:52
Medlem
Bibliska profetior har fullbordats: För två tusen år sedan ställde de som följde Herren följande fråga till Jesus: ”vad som bliver tecknet till din tillkommelse och tidens ände” (Matteus 24:3). Herren Jesus svarade: ”Och I skolen få höra krigslarm och rykten om krig; sen då till, att I icke förloren besinningen, ty sådant måste komma, men därmed är ännu icke änden inne. Ja, folk skall resa sig upp mot folk och rike mot rike, och det skall bliva hungersnöd och jordbävningar på den ena orten efter den andra; men allt detta är allenast begynnelsen till ’födslovåndorna’” (Matteus 24:6-8). I dag inträffar fler och fler katastrofer över hela jorden. Jordbävningar, epidemier, hungersnöd, krig och översvämningar sker gång på gång.
här för att se mer om bibelens profetior:https://sv.kingdomsalvation.org/the-end-of-the-world-is-near.html
Citera
2020-04-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis2020
Bibliska profetior har fullbordats: För två tusen år sedan ställde de som följde Herren följande fråga till Jesus: ”vad som bliver tecknet till din tillkommelse och tidens ände” (Matteus 24:3). Herren Jesus svarade: ”Och I skolen få höra krigslarm och rykten om krig; sen då till, att I icke förloren besinningen, ty sådant måste komma, men därmed är ännu icke änden inne. Ja, folk skall resa sig upp mot folk och rike mot rike, och det skall bliva hungersnöd och jordbävningar på den ena orten efter den andra; men allt detta är allenast begynnelsen till ’födslovåndorna’” (Matteus 24:6-8). I dag inträffar fler och fler katastrofer över hela jorden. Jordbävningar, epidemier, hungersnöd, krig och översvämningar sker gång på gång.
här för att se mer om bibelens profetior:https://sv.kingdomsalvation.org/the-end-of-the-world-is-near.html
Om du läser ordentligt säger Jesus att krig, hungersnöd och pest INTE är tecken på slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in