2020-04-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Nej tror inte det är en anka.
Rapporteringen har varit tråkig men jag tror klanderfri.
Rutinerade och detaljerade reportrar som svarade adekvat med vikt
på rätt ställe.
Det stod dessutom "på egen plats", inte i en ordström med "eh" och "ah".

När TR meddelade att SD får sitta kvar i häktet i väntan på domen kom det inget (hån)skratt från SD. Allvaret har kommit in under hans skinn och in i hans medvetande.
Citera
2020-04-08, 16:19
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja man undrar hur det intalandet sett ut riktigt. Man anar givet viss planering kanske ett ganska utdraget och långsamt eskalerat förlopp där vissa moment förstärkt och s.a.s. lagt i skuggan andra hänsyn eller bedömningar. Tanken att lösa problemen med att slå ihjäl. Tanken på hämnden om BO inte lyder. Fantasier kring dräpandet. Kanske litegrann samma strukturer grovt sett på problemlösningen som LW:s luftslott kring att det ändå skulle bli hon o SD, fast i omvända, vedergällande termer. Förblindning. Sen när spelplanen är tecknad så får tillkommande fakta rätta in sig i ledet. Eller ställa sig längs sidlinjen medan stjärnorna spelar. Psykopatisk ångesthantering...

Det är ju inte friskt att tro sig kunna ha ihjäl ngn bakom bullerplanket och sen dra på tur på det här sättet. Det är liksom off the chart. Kan va det som överraskade polisen ett tag också. Det var ”överstolligt”.

Har man en grandios självbild och inbillar sig själv att man är jävligt klok så tror han nog att han kan ta sig an det mesta. Därför han förmodligen inte förstår nu hur fan det kunde gå som det gjorde. En idiot helt enkelt.
Citera
2020-04-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Vissa människor är lojala mot sin familj oavsett att familjen gjort en illa. Men jag förstår hur du resonerar.

Ja, hon är troligen ett offer. På samma sätt som den gängkriminelle som döljer sin vän mördarens skuld. Nej förresten, hennes skuld är större. Offret här var inte en gängkriminell i skyddsväst utan en försvarslös trebarnsmamma. Och hon är inte en 20-årig fattig och nedknarkad grabb med meningslösa, passiva föräldrar. Som får tio andra likadana beväpnade idioter efter sig om han berättar. Jag kan tycka synd om henne men inte förlåta. Hon har passerat en gräns och jag hoppas att åklagaren tar nya tag.

SOA och JG får läka sina sår. Har inget agg mot dem.
Citera
2020-04-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Okey, ja LWs mystar är väl snart borta ändå.
Vad gäller golvbrunn hannas fuskloggar ligger de fortfarande kvar, groundspeak har inte agerat?

Ja, de ligger kvar och de lär nog få vara ifred. Vem vill ta i det här? Tror inte HD gör några fler loggningar. Om inte maken kommer loss.
Citera
2020-04-08, 16:26
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, hon är troligen ett offer. På samma sätt som den gängkriminelle som döljer sin vän mördarens skuld. Nej förresten, hennes skuld är större. Offret här var inte en gängkriminell i skyddsväst utan en försvarslös trebarnsmamma. Och hon är inte en 20-årig fattig och nedknarkad grabb med meningslösa, passiva föräldrar. Som får tio andra likadana beväpnade idioter efter sig om han berättar. Jag kan tycka synd om henne men inte förlåta. Hon har passerat en gräns och jag hoppas att åklagaren tar nya tag.

SOA och JG får läka sina sår. Har inget agg mot dem.

Ja det är alltid synd att någon ska få sätta livet till.
Citera
2020-04-08, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det beslutet kan han givetvis INTE överklaga.

Så vilken är då din tolkning av RB 52:1:

”1 § Den som vill överklaga en tingsrätts beslut skall göra detta skriftligen. Skrivelsen skall ges in till tingsrätten.

[S2]Skrivelsen skall ha kommit in till tingsrätten inom tre veckor från den dag då beslutet meddelades. /../. Ett överklagande av ett beslut om någons häktande, kvarhållande i häkte, tillstånd till restriktioner enligt 24 kap. 5 a §, om åläggande av reseförbud eller i fråga som avses i 49 kap. 7 § är inte inskränkt till viss tid.”

Har du något sk argument för din ståndpunkt, alltså något mer än ditt alltsomoftast påtagligt inskränkta tyckande?
Citera
2020-04-08, 16:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Det fanns en klar lättnad i luften när den långa rättegången vid lunchtid på onsdagen äntligen var över. I korridoren stod de båda åklagarna Åsa Hiding och Therese Johansson för att svara på frågor innan det var dags att gå och äta.

– Det är skönt för alla parter att huvudförhandlingen är över, säger Åsa Hiding.

Citat:
– Beslutet att han kommer att vara kvar i häktet, det är ju taget till dom kommer eller till annat beslut kommer, vilket innebär att domstolen under överläggningen kan komma med ett annat beslut.

https://www.na.se/artikel/aklagarna-efter-rattegangen-mental-beredskap-det-blir-forhandling-i-hovratten

GLAD PÅSK #TeamÅsaHiding ! Hiding ser nöjd och glad ut!
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-04-08 kl. 16:32.
Citera
2020-04-08, 16:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja det är fan så sjukt hur människor låter känslorna svalla inte bara i den här tråden utan det är mycket vanligt i trådarna på AB&K.
Men HD har ju inte gjort något fel utan hon är faktiskt ett offer själv i detta, karman tog hand om dom andra.

Ja, så kan man se det.
Citera
2020-04-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ja det är alltid synd att någon ska få sätta livet till.

Mina sympatier ligger helt och hållet och odelat hos Lenas barn. Den som skyddar mammans mördare har jag väldigt svårt för. Men jag hoppas att HD får bra hjälp och kan frigöra sig från sin tvångströja och så småningom be barnen om ursäkt samt berätta hela sanningen såsom hon känner den. De har rätt att få veta. När de blir äldre. Den dagen kan jag förlåta.
Citera
2020-04-08, 16:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Har man en grandios självbild och inbillar sig själv att man är jävligt klok så tror han nog att han kan ta sig an det mesta. Därför han förmodligen inte förstår nu hur fan det kunde gå som det gjorde. En idiot helt enkelt.

Jo, kan va så enkelt. Ju enklare desto bättre. Han kan foka helt på att det måste ske. Och måste det så måste det. Och sen blir ”statisterna” omkring precis så dumma som de behöver för att de ska passa till hans verklighetsbild, och omnipotens.
Citera
2020-04-08, 16:41
Medlem
drunknars avatar
Citat:
– Beslutet att han kommer att vara kvar i häktet, det är ju taget till dom kommer eller till annat beslut kommer, vilket innebär att domstolen under överläggningen kan komma med ett annat beslut.

Detta kan bli en stor besvikelse för många i tråden som börjat skåla i champagne och fira att SD säkerligen är körd nu. Det är mycket material att gå igenom och fundera kring och jag skulle tro att det enda tingsrätten egentligen hunnit komma fram till är att SD inte är tillräckligt klart oskyldig för att släppas fri direkt efter avslutad rättegång. Bara en "heads up" till de som eventuellt tror han garanterat kommer bli dömd för mordet......men hoppas givetvis på en bekväm seger för åklagaren med 4-0.
Citera
2020-04-08, 16:44
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Detta kan bli en stor besvikelse för många i tråden som börjat skåla i champagne och fira att SD säkerligen är körd nu. Det är mycket material att gå igenom och fundera kring och jag skulle tro att det enda tingsrätten egentligen hunnit komma fram till är att SD inte är tillräckligt klart oskyldig för att släppas fri direkt efter avslutad rättegång. Bara en "heads up" till de som eventuellt tror han garanterat kommer bli dömd för mordet......men hoppas givetvis på en bekväm seger för åklagaren med 4-0.

Vart hitta du detta? Jag försökte leta efter mer info ang den fortsatta häktningen och om hans restriktioner blev hävda eller om han sitter kvar med dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in