Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Problemet är ju att de verkade försöka lappa ihop sin relation. Så jag vet inte. Kanske är hon jätteledsen att han åkte dit? Även om han är skyldig. Hon sa ju att hon önskade att LW var död, till sin chef på morgonen. Den tidiga morgon då hon inte förmodas veta ett dyft om varken försvinnande eller mord. Hon visste. Helt klart visste hon. Till Wilma sa inte sonen något alls om försvinnandet, det är han säker på. SDs första kontakt med HD var kl 11.06 på förmiddagen. Hur visste hon? Ingen var i kontakt med henne. Ingen kontakt som vi känner till, eller polisen heller för den delen.
Jag tror oxå att hon visste, han har förmodligen berättat för henne men jag tror inte att hon varit med vid gärningen eller i planerna. Sen att bli bedragen så som hon blev sätter rätt djupa sår och det är ingenting man glömmer i första taget. Men jag personligen förstår inte varför många i tråden spyr galla över HD då hon faktiskt är ett offer i detta?
Hon är anhörig så man kan inte förvänta sig att hon ska ange någon heller, hon hade inte ens behövt vittna om hon inte velat. Och hennes vittnesmål är bara symbolisk av just den anledningen att hon är så nära anhörig.