2020-04-08, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt klart torde HD också ha motiv. Vi vet inte om det hela var uppgjort mellan SD och HD och att hon faktiskt stod bakom bullerplanket och väntade på att SD skulle komma med offerlammet.. Så de kan ha varit 2 om detta.

Detta är en fundering jag har haft som alt.2 från start.
Smög hon inte omkring i skogen och försökte gömma sig för någon som var ute i krokarna med sin hund eller något? När var det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det som är konstigt, tycker jag, är att GM
”lät” henne skrika så högt och länge.
Och att hon över huvudtaget kunde skrika.

Det har jag också tänkt! Han kunde ha fått tyst på henne snabbare om han velat tror jag.
Särskilt som hon befann sig nedanför honom och dessutom var han säkert starkare.
Detta ÄR konstigt.
De som vittnade om skriken, vilka är de i förhållande till LW och SD?
Är de objektiva och pålitliga? Har ingen anledning sätta dem under lupp, men det
är en rimlig fråga som jag hoppas att TR också har ställt.
Om advokats ord att han vet att SD inte är mördaren hypotetiskt skulle stämma
och intresset riktas mot HD, kanske det varit svårare för HD att få tyst på LW, då
LW var ganska stark.
Citera
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
TR har alltså nu tagit ett beslut om att SD skall kvarbli i häkte. Och det beslutet kan SD, givetvis, överklaga.

Jag säger inte att du har fel men det låter orimligt, han ska vara kvar i häktet i väntan på dom då han med all sannolikhet kommer att dömas. Att kunna överklaga det kanske är möjligt men det finns ingen högre instans i världen som hade släppt ut honom ändå.
Citera
2020-04-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Till helgen eller i helgen så ska allt vara färdigt.

Tack, då sitter Flashback och lyssnar!
Citera
2020-04-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det som är konstigt, tycker jag, är att GM
”lät” henne skrika så högt och länge.
Och att hon över huvudtaget kunde skrika.
Lät och lät..
Det många mördare inte inser innan de börjar slå ihjäl sina offer är att det i verkligheten inte är så lätt att ta den sista droppen av liv utav offren. Det tar mycket längre än förväntat. LW kämpade nog för allt hon var värd men förgäves
Citera
2020-04-08, 13:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Abbe blattelito då friades för mord får vi inte glömma.

Ja som jag skrev så är det en chansning...det kan gå på endera hållet.
Och i de tre fall jag nämnde gick det inte riktigt som de förhoppningsfulla mördarna hoppades
Senast redigerad av T34Panzer 2020-04-08 kl. 13:47.
Citera
2020-04-08, 13:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det är starka av en advokat om han inte har täckning för dem!

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Advokaten menar att 45-åringen har en förmåga att skämta på ett ofta ganska plumt sätt, men samtidigt har han varit stoisk i sitt sätt.
- Jag vet att han inte är den som mördade Lena

Hoppsan Kerstin! Kan inte varit skönt att dra den meningen ändå 😂

Ja det påminner mer och mer om Inger Rönnbäck!
Citera
2020-04-08, 13:25
Medlem
Rastades avatar
Vilket vittne är mest intressant från rättegången?
Citera
2020-04-08, 13:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Herregud vilken mupp till advokat.

"Advokaten menar att ingen annan hörde skriken, inte ens den person som bodde i samma hus som de som vittnade om skrik."

Pratade med grannen för längesen, har för mig att de sov eller åtminstone hade stängda fönster.

"Advokaten tar upp att det ena skrikvittnet ändrat sina uppgifter i ett av förhören och sagt att han hört skrik även från ett annat håll."

Han påstår även att jag ändrat mina uppgifter, trots att jag gav svar på den frågan (som han ställde t.om) när jag vittnade. Snacka om att gripa efter halmstrån.

Som jag minns det så hade grannen som bodde i samma hus fönstret mot andra sidan?
Och sov. Även om personen brukade vara lättväckt, ser sovmönstret olika ut för olika tidpunkter efter insomnandet.

Vanligen hamnar man i en djupare sömn den första delen av natten efter insomnandet.

" En sömncykel inleds med att individen gradvis under cirka 20 minuter går ner i allt djupare sömn, från stadium I till stadium III/IV. Därefter går man vanligen upp i ytligare sömn innan man går in i en episod av REM-sömn. De första sömncyklerna under natten består till större delen av djupsömn med mindre mängd REM,..."
https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mn

Det är ju förstås något märkligt att inga andra hörde skriken, men jag tror samtidigt att det inte är så många som inte tror på skriken och varifrån de kom.

Ingen annan har berättat om något annat brott. Det har inte inkommit andra anmälningar för tidpunkten. L*ena gick ut strax innan, det visar den avbrutna chatthistoriken och Googlemaps "din tidslinje. Att ett vittne ringer in till 112, visar också att detta var något utöver det vanliga, inget vanligt tjoande. Det var inte ett skrik, utan upprepade skrik. Och att vittnet sedan på det åker ut för att det oroar.

Försvarets invändning klingar tomt i de flestas/mångas öron.
Alla och envar förstår att detta är L*enas skrik.

Hoho?
Citera
2020-04-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nä, precis...efter de 17 slagen drog han glatt till USA med sin drömkvinna...och fortsatte lång tid att obekymrat skutta omkring ute i naturen med denna....

En individ av "Y*da-stammen" som med ett brutalt och empatilöst samt hänsynslöst tillvägagångssätt mosar sönder en stackars 45 årig trebarns-moder med 17 slag tillika med hjälp av ett tillhygge i offrets huvud och ansikte, skall ta mig fáan inte undankomma ett straff för sin begångna gärning.

Avslitet öra Nej ! så här får det verkligen inte lov att gå till, någon måtta får det faktiskt vara på alla hemskheter.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-08, 13:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Lät och lät..
Det många mördare inte inser innan de börjar slå ihjäl sina offer är att det i verkligheten inte är så lätt att ta den sista droppen av liv utav offren. Det tar mycket längre än förväntat. LW kämpade nog för allt hon var värd men förgäves

Det måste finnas många ”tystare” sätt att
mörda någon på. Speciellt om det var
planerat.
Citera
2020-04-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Detta har varit ett mycket märkligt fall.
Här på Flashback har vi som vanligt haft alla typer av tyckare och experter.
Och vi får ju inte glömma dom som håller på själva mördaren och tycker att offret får skylla sig själv.
Här på Flashback får alla plats och alla kan göra sig hörda.
Troll har kommit och gått.

Men när det börjar knipa och fallet börjar närma sig ett slut, så visar vi alla vilka vi är....
Då går vi samman och hjälps åt.
Och Pang Boom så visar sig Flashback från den absolut bästa sidan.
Vi är en handfull, med Puttinot i spetsen, som tar i lite extra och ser till att vi äntligen kan få loss
en FUP.
Väldigt många bidrar ekonomiskt.
Jag själv sitter två långa kvällar/nätter och scannar in 14.000 sidor.
Det menar jag är Flashback när det är som bäst.
JÄVLAR VILKET RACE DETTA HAR VARIT !!!!!

Och till sist fick vi vara med om en rättegång.
Åsa och Tette har gjort ett otroligt arbete med att på näst intill bara indicier lyckats få
Stefan bakom Lås o Bom.
Det är bara att bocka o Buga, och personligen kan jag inte annat än imponeras av deras arbete.

Denna historia med en Pastorn som vigde ett par, och som sen började ligga med maken under flera års tid, och som till sist har hittats ihjälslagen bakom ett bullerplank... Den historien kan man inte ens fantisera ihop.
Tack tråden, för ett fantastiskt och jävligt märkligt fall !!!

Verkligen!
Tack till alla inblandade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in