Citat:
Ursprungligen postat av
dalaan
Herregud vilken mupp till advokat.
"Advokaten menar att ingen annan hörde skriken, inte ens den person som bodde i samma hus som de som vittnade om skrik."
Pratade med grannen för längesen, har för mig att de sov eller åtminstone hade stängda fönster.
"Advokaten tar upp att det ena skrikvittnet ändrat sina uppgifter i ett av förhören och sagt att han hört skrik även från ett annat håll."
Han påstår även att jag ändrat mina uppgifter, trots att jag gav svar på den frågan (som han ställde t.om) när jag vittnade. Snacka om att gripa efter halmstrån.
Som jag minns det så hade grannen som bodde i samma hus fönstret mot andra sidan?
Och sov. Även om personen brukade vara lättväckt, ser sovmönstret olika ut för olika tidpunkter efter insomnandet.
Vanligen hamnar man i en djupare sömn den första delen av natten efter insomnandet.
"
En sömncykel inleds med att individen gradvis under cirka 20 minuter går ner i allt djupare sömn, från stadium I till stadium III/IV. Därefter går man vanligen upp i ytligare sömn innan man går in i en episod av REM-sömn. De första sömncyklerna under natten består till större delen av djupsömn med mindre mängd REM,..."
https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mn
Det är ju förstås något märkligt att inga andra hörde skriken, men jag tror samtidigt att det inte är så många som inte tror på skriken och varifrån de kom.
Ingen annan har berättat om något annat brott. Det har inte inkommit andra anmälningar för tidpunkten. L*ena gick ut strax innan, det visar den avbrutna chatthistoriken och Googlemaps "din tidslinje. Att ett vittne ringer in till 112, visar också att detta var något utöver det vanliga, inget vanligt tjoande. Det var inte ett skrik, utan upprepade skrik. Och att vittnet sedan på det åker ut för att det oroar.
Försvarets invändning klingar tomt i de flestas/mångas öron.
Alla och envar förstår att detta är L*enas skrik.
Hoho?