Citat:
Ursprungligen postat av
LilleKanin
Ser att OG som annars är väldigt pratglad inte kommenterat domen. Har han redan sagt åt sitt ombud att överklaga, eller gått och gömt sig?
Jag har inte läst domen ännu, har bara läst ett pressmeddelande och kollat ett klipp på SVT nyheter så det är svårt att kommentera något man inte läst
Tidsmässigt reducerades ju skattebrottet med 2/3 vilket ju är en klar skillnad emot förra gången. Från att jag skulle bedrivit verksamhet i 3 år till att jag skulle gjort det i 1 år. Det är ju i vart fall någorlunda mer rätt men antigen så har de dragit märkliga slutsatser, missuppfattat någonting eller så har de väl inte kompetensen som krävs för att fatta ett korrekt beslut. Skatterätt verkar inte vara allmänna domstolars specialité. Inte heller frågor om uppsåt och allt annat som faktiskt är viktigt.
Kan ju också va så att de dömer eftersom de annars måste häva kvarstaden och sånt vågar väl inte tingsrätter göra.
Jag kanske kommer me någon kommentar vid senare tillfälle men spontant känner jag ungefär såhär: Enligt domaren kostade återförvisningen 4 mille, lagom pris för ännu en slarvig dom. Känns knappt värt att läsa den så nu ska jag njuta av det fina vädret istället. Bye bye